Sigortacılık sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin sayıları her geçen gün artmaktadır. Sektörde varlığını sürdürmek isteyen sigorta şirketlerinin, müşterilerin ihtiyaçlarına yönelik kaliteli hizmetler sunması gerekmektedir. Sigortacılık sektöründe başlayan dijital dönüşüm hamlesiyle birlikte artık şirketler, sosyal medya, mobil uygulamalar ve web siteleriyle müşterilerin ihtiyaçlarına karşılık vermeye çalışmaktadır. Bu araştırma, dijital sigortacılık kanallarının hizmet kalitesini belirlemek adına yapılmıştır. Araştırma kapsamındaki veriler İzmir, Kütahya, Afyonkarahisar illerinde acenteliği bulunan bir sigorta şirketinin müşterilerinden, yüz yüze anket yöntemi ile toplanmıştır. Dijital sigortacılığın hizmet kalitesi SERVQUAL yöntemi ile ölçülmüştür. Yapılan faktör analizi sonucunda; fiziksel özellikler, güvenilirlik, heveslilik, güven, empati olmak üzere hizmet kalitesini etkileyen ifadeler toplam 5 boyuta ayrılmıştır.
dijital sigortacılık hizmet kalitesi sigorta sektörü sosyal medya mobil uygulama
The number of enterprises operating in the insurance sector is increasing day by day. Insurance companies who wish to maintain their presence in the sector should provide quality services to meet the needs of customers. Along with the digital transformation movement that started in the insurance sector, companies, social media, mobile applications and web sites are trying to respond to the needs of customers. This research was carried out to determine the service quality of digital insurance channels. The data included in the study was collected from the customers of an insurance company with agency in İzmir, Kütahya, Afyonkarahisar. The service quality of digital insurance was measured by SERVQUAL method. As a result of the factor analysis; physical characteristics, reliability, enthusiasm, trust, empathy and the quality of service that affect the quality of the statements are divided into 5 dimensions.
digital insurance service quality insurance sector social media mobile application
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 13 |
All rights reserved. International Journal of Afro-Eurasian Research (IJAR) is an International refereed journal and published biannually. Authors are responsible for the content and linguistic of their articles. Articles published here could not be used without referring to the Journal. The opinions in the articles published belong to the authors only and do not reflect those of International Journal of Afro-Eurasian Research.