BibTex RIS Cite

Trademark Application and Significance

Year 2016, Issue: 2, 82 - 93, 01.12.2016

Abstract

Brand is an important case that identify products and services. in this way it allows to consumer to accept and reject the products/services. Brands help to companies to stand out against the competition,and also help products the purpose of differentiated from each other. The best way to be the best against the competitors, firms have to set their brands in consumers mind priority.That’s why if companies want to present sucessful brand image, they have to do a perfect brand positioning in markets. To be effective in this process, it is related to plan right brand management. In this article; it is aimed to do a theoretical study about brand and brand management, that is so vital in business life. In the first part of the study it is explained the terms of brand and specifications of brand, than in the second part it is explained the brand image, the process of creating the brand image. In the last part it is explained brand management and brand applications.

Marka Uygulamaları ve Önemi

Year 2016, Issue: 2, 82 - 93, 01.12.2016

Abstract

Marka; ürün ve hizmeti kimliklendiren önemli bir olgudur. Bu şekilde tüketicinin onu tanımlamasına, kabul ya da reddetmesine imkân tanır. Firmanın rekabete karşı direnç göstermesinde büyük payı olan marka kavramı ürünlerin birbirlerinden farklılaştırılması amacına hizmet ederler. Bir ürünün piyasada diğer ürünlere karşı nispeten çok daha iyi bir konumda olmasının en önemli yolu da söz konusu ürünün markasının tüketici zihninde öncelikli konumda olmasıdır. Bu nedenle başarılı bir marka imajı oluşturmak ve bunun için de markanın iyi bir şekilde konumlandırılması gerekmektedir. Bu sürecin etkin olabilmesi ise marka yönetiminin doğru planlanmasına bağlıdır. Bu bağlamda çalışmada, günümüz iş hayatında artık olmazsa olmaz bir hale gelen marka ve marka yönetimi kavramları ve uygulamaları ile ilgili olarak kavramsal açıklamalar yapılması hedeflenmektedir. Çalışmanın ilk bölümünde, marka kavramının tanımından, marka kavramının taşıması gereken özelliklerden ve markalaşma konusundan bahsedilmektedir. İkinci bölüm; marka imajı ve işletmede marka imajının oluşma sürecinden oluşmaktadır. Son bölümde ise; marka yönetimi ve marka uygulamaları hakkında bilgiler verilmektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA69FG46EE
Journal Section Articles
Authors

Yakup Durmaz This is me

Süleyman Ertürk This is me

Publication Date December 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 2

Cite

APA Durmaz, Y., & Ertürk, S. (2016). Marka Uygulamaları ve Önemi. International Journal of Academic Values Studies(2), 82-93.
AMA Durmaz Y, Ertürk S. Marka Uygulamaları ve Önemi. International Journal of Academic Values Studies. December 2016;(2):82-93.
Chicago Durmaz, Yakup, and Süleyman Ertürk. “Marka Uygulamaları Ve Önemi”. International Journal of Academic Values Studies, no. 2 (December 2016): 82-93.
EndNote Durmaz Y, Ertürk S (December 1, 2016) Marka Uygulamaları ve Önemi. International Journal of Academic Values Studies 2 82–93.
IEEE Y. Durmaz and S. Ertürk, “Marka Uygulamaları ve Önemi”, International Journal of Academic Values Studies, no. 2, pp. 82–93, December 2016.
ISNAD Durmaz, Yakup - Ertürk, Süleyman. “Marka Uygulamaları Ve Önemi”. International Journal of Academic Values Studies 2 (December 2016), 82-93.
JAMA Durmaz Y, Ertürk S. Marka Uygulamaları ve Önemi. International Journal of Academic Values Studies. 2016;:82–93.
MLA Durmaz, Yakup and Süleyman Ertürk. “Marka Uygulamaları Ve Önemi”. International Journal of Academic Values Studies, no. 2, 2016, pp. 82-93.
Vancouver Durmaz Y, Ertürk S. Marka Uygulamaları ve Önemi. International Journal of Academic Values Studies. 2016(2):82-93.