Based on the argument that the human voice is also an instrument, there are more sensitive contents in the training of the vocal compared to other instruments, because there are great differences between the instruments invented by man and the human voice in terms of standardization. For example, while variables depending on the physical capacity of a piano or guitar have little effect on the sound heard, this situation differs from person to person and varies greatly in human voice. On the other hand, although certain standards have been achieved in vocal training, especially in classical western music, it is difficult to reach certain standards in music genres that contain microtonal elements such as Turkish Music. The ‘meshk’ system, which has been used in vocal training for Turkish music from past to present, is maintained as an effective method with the logic of deduction. However, it cannot be placed in a universal framework in the literature. In this study, TRT Turkish music repertoire, which has the most reliable and comprehensive contents in terms of Turkish music repertoire, was used in order to contribute to a universal literature on Turkish music vocal training. Due to the fact that it has its counterpart in temperament system, 524 works in Hicâz makam in the TRT Turkish Folk Music repertoire have been analyzed structurally in terms of vocal training practices, and it has been tried to focus on the subject of Turkish music vocal training through the works in Hicâz makam.
Müzik eğitimi içerisinde önemli bir yere sahip olan ses eğitimine yönelik uygulamalar, bütün müzik tarzlarında titizlikle yürütülmesi gereken uygulamalardır. Bu önemi barındırmasının en büyük sebebi ham maddesinin insan sesi olmasından kaynaklanmasıdır. İnsan sesinin de bir enstrüman olduğu savından hareketle sesin eğitimi konusunda diğer enstrümanlara göre daha hassas içerikler söz konusu olmaktadır. Çünkü insanın icat ettiği enstrümanlarla insan sesi arasında standardizasyon bakımından büyük farklılıklar bulunmaktadır. Örneğin bir piyanonun veya gitarın fiziki kapasitesine bağlı değişkenler duyulan sese çok az etki ederken insan sesinde bu durum insandan insana farklılık göstermekte ve çok fazla çeşitlenmektedir. Öte yandan ses eğitimi konusunda özellikle klasik batı müziğinde belirli standartlar yakalanmış olsa da Türk Müziği gibi mikrotonal unsurları içerisinde barındıran müzik türlerinde belirli standartlara ulaşmak zorlaşmaktadır. Türk müziğine yönelik ses eğitimi konusunda geçmişten günümüze kadar kullanılan meşk usulü, tümdengelim mantığıyla etkili bir yöntem olarak sürdürülmektedir. Fakat literatürde evrensel bir çerçeveye oturtulamamaktadır. Bu çalışmada Türk müziği ses eğitimi konusunda oluşturulabilecek evrensel bir literatüre katkı sağlamak amacıyla Türk müziği repertuarı anlamında en güvenilir ve kapsamlı içeriklere sahip olan TRT Türk müziği repertuarından faydalanılmıştır. Tampere sistemde de karşılığının bulunması sebebiyle TRT Türk halk müziği repertuarında yer alan Hicâz makamındaki 524 eser ses eğitimi pratikleri bakımından yapısal olarak analiz edilerek, Hicâz makamındaki eserler üzerinden Türk müziği ses eğitimi konusuna odaklanılmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzik Eğitimi, Türk Halk Müziğinde Yorumculuk, Müzik (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 6 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca