Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Problems Faced in the Development of the National Gastronomic Identity, and its Promotion to Tourists

Yıl 2019, , 60 - 65, 12.07.2019
https://doi.org/10.22252/ijca.563492

Öz

This study aims to identify
the issues faced in underlining and enhancing the gastronomic identity of
Turkey –not to mention its potential for tourism–, and the promotion of that
identity, in the light of data derived through a review of national academic
studies on tourism focusing on the science of gastronomy. The study focuses on
a number of issues identified through a review of numerous academic studies
carried out in Turkey on a number of issues such as the general knowledge
regarding the science of gastronomy, updating and increasing awareness about
local elements of gastronomy, ascribing meaning to the concept of geographical
indications, gastronomy-related expertise/knowledge among tourist guides, the
role of gastronomy and culinary arts in the marketing of tourism, gastronomy
education at the undergraduate level, production-service-consumption stages of
gastronomy, regional gastronomy, the contribution of domestic tourists to
gastronomic tourism, and the artistic aspects of gastronomy. The issues will be
analyzed also as obstacles to stronger use of the national gastronomic
identity, for tourism promotion.

Kaynakça

  • AHİPAŞAOĞLU, S. (2006), Turizmde Rehberlik, Ankara: Gazi KitabeviAKDAĞ, G., ÜZÜLMEZ, M. (2017), Sürdürülebilir Gastronomi Turizmi Kapsamında Otantik Yiyeceklere Yönelik Bir İnceleme, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 301-309BAKIRCI, T, G., BUCAK, T., TURHAN, N,K. (2017), Bölge Gastronomi Turizmi Üzerine Yöresel Ürün Festivallerinin Etkisi: Urla Örneği, Journal of Toursim and Gastronomy Studies, 230-240CÖMERT, M. (2014), Turizm Pazarlamasında Yöresel Mutfakların Önemi ve Hatay Mutfağı Örneği, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 64-70DEMİR, Ş., AKDAĞ, G., SORMAZ, Ü., ÖZATA, E. (2018), Sokak Lezzetlerinin Gastronomik Değeri: İstanbul Sokak Lezzetleri, Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1): 589-601DEVECİ, B., TÜRKMEN, S., AVCIKURT, C. (2013), Kırsal Turizm İle Gastronomi Turizmi İlişkisi: Bigadiç Örneği, Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 3(2): 29-34DOĞDUBAY, M. (2000). Türkiye’de Özellikli Restoranlarda Pazarlama Sorunları ve Çözüm Önerileri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. BalıkesirEKSEN, E. (2003), kebabistanbul, İstanbul: Sel YayıncılıkGÖKDENİZ, A., ERDEM, B., DİNÇ, Y., UĞUZ, Ç,S. (2015), Gastronomi Turizmi: Ayvalık’ta Yerli Turistler Üzerinde Görgül Bir Araştırma, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 14-29http://earsiv.sehir.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/11498/3767/001503228006.pdf?sequence=3 Erişim Tarihi: 06.02.2019, 05.56http://tuik.gov.tr/Start.do Erişim Tarihi: 06. 02. 2019, 02.59http://www.gaziantepkulturturizm.gov.tr/TR-174064/emine-gogus-mutfak-muzesi.html Erişim Tarihi: 06. 02. 2019, 07.34http://www2.unwto.org/ Erişim Tarihi: 06.02.2019, 10.37https://www.turizmgazetesi.com/news.aspx?id=78462 Erişim Tarihi: 06. 02. 2019, 10.35KANIK, İ. (2018), Gastro Sinema, İstanbul: Alfa Basım YayımKARACA, B, O., YILDIRIM, O., ÇAKICI, C. (2015), Gastronomi Turizminde Otlar, Ot Yemekleri ve Sağlıkla İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 27-42KARGİGLİOĞLU, Ş., AKBABA, A. (2016), Yerli Gastroturistlerin Eğitim Seviyeleri ve Yaş Gruplarına Göre Destinasyondaki Gastronomi Turizmi Etkinliklerine Katılımları: Gaziantep'i Ziyaret Eden Gastroturistler Üzerine Bir Araştırma, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(1): 87-95MANKAN, E. (2017), Dünyadaki Gastronomi Müzeleri Üzerine Genel Bir Değerlendirme, Electronic Turkish Studies, 157-176OHRİ, İ. (1977), Yurdumuzun Öyküsü, İstanbul: Zafer MatbaasıSEYİTOĞLU, F., ÇALIŞKAN, O. (2014), Turizm Literatüründe Türk Mutfağı Üzerine Yapılan Araştırmaların Değerlendirilmesi, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 23-35SOLAK, B,B. (2016), Sürdürebilir Gastronomi Turizmine Bir Model: Sille Beldesi Örneği, Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1-12ŞAHİN, G,G., ÜNVER, G. (2015), Destinasyon Pazarlama Aracı Olarak “Gastronomi Turizmi”:İstanbul’un Gastronomi Turizmi Potansiyeli Üzerine Bir Araştırma, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 63-73SARIOĞLAN, M. (2015), Prospects for the Turkish Gastronomy Tourism, Athens Journal of Tourism, 2(2):122ŞENGÜL, S., TÜRKAY, O. (2016), Yöresel Mutfak Unsurlarının Turizm Destinasyonu Seçimindeki Rolü (Mudurnu Örneği), Uluslararası Yönetim, İktisat ve İşletme Dergisi, 12(29): 63-87

ULUSAL GASTRONOMİ KİMLİĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ VE TURİSTİK TANITIMINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR

Yıl 2019, , 60 - 65, 12.07.2019
https://doi.org/10.22252/ijca.563492

Öz

Bu çalışma gastronomi biliminin merkezde tutulduğu ulusal
düzeyde yapılmış akademik turizm araştırmalarının incelenmesi sonucu elde
edilen bilgiler ışığında; Türkiye’nin turizm potansiyelinin, ülkenin gastronomi
kimliği öne çıkarılarak arttırılması ve tanıtılması noktasında karşılaşılan
sorunları belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmada genel çerçevede
gastronomi bilimi hakkında bilinmesi gerekenler, yerel gastronomi ögelerinin
güncellenerek bilinirliklerinin arttırılması, coğrafi işaretleme kavramının
anlamlandırılması, turist rehberlerinin gastronomi bilgi-birikimleri, turizm
pazarlamasında gastronomi ve mutfak sanatlarının rolü, lisans düzeyinde
gastronomi eğitimi, gastronominin üretim-servis-tüketim aşamaları, bölgesel
gastronomi, yerli turistlerin gastronomi turizmine katkıları, gastronominin
sanatsal boyutu  gibi sayısız başlık
altında toplanması mümkün olan konularda, ülkemizde yapılmış bir çok akademik
çalışmanın değerlendirilmesiyle elde edilen ve ulusal gastronomi kimliğinin
turistik tanıtımda daha güçlü kullanılmasına engel teşkil ettiği düşünülen
problemlerin üzerinde durulmuştur. 

Kaynakça

  • AHİPAŞAOĞLU, S. (2006), Turizmde Rehberlik, Ankara: Gazi KitabeviAKDAĞ, G., ÜZÜLMEZ, M. (2017), Sürdürülebilir Gastronomi Turizmi Kapsamında Otantik Yiyeceklere Yönelik Bir İnceleme, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 301-309BAKIRCI, T, G., BUCAK, T., TURHAN, N,K. (2017), Bölge Gastronomi Turizmi Üzerine Yöresel Ürün Festivallerinin Etkisi: Urla Örneği, Journal of Toursim and Gastronomy Studies, 230-240CÖMERT, M. (2014), Turizm Pazarlamasında Yöresel Mutfakların Önemi ve Hatay Mutfağı Örneği, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 64-70DEMİR, Ş., AKDAĞ, G., SORMAZ, Ü., ÖZATA, E. (2018), Sokak Lezzetlerinin Gastronomik Değeri: İstanbul Sokak Lezzetleri, Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1): 589-601DEVECİ, B., TÜRKMEN, S., AVCIKURT, C. (2013), Kırsal Turizm İle Gastronomi Turizmi İlişkisi: Bigadiç Örneği, Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 3(2): 29-34DOĞDUBAY, M. (2000). Türkiye’de Özellikli Restoranlarda Pazarlama Sorunları ve Çözüm Önerileri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. BalıkesirEKSEN, E. (2003), kebabistanbul, İstanbul: Sel YayıncılıkGÖKDENİZ, A., ERDEM, B., DİNÇ, Y., UĞUZ, Ç,S. (2015), Gastronomi Turizmi: Ayvalık’ta Yerli Turistler Üzerinde Görgül Bir Araştırma, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 14-29http://earsiv.sehir.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/11498/3767/001503228006.pdf?sequence=3 Erişim Tarihi: 06.02.2019, 05.56http://tuik.gov.tr/Start.do Erişim Tarihi: 06. 02. 2019, 02.59http://www.gaziantepkulturturizm.gov.tr/TR-174064/emine-gogus-mutfak-muzesi.html Erişim Tarihi: 06. 02. 2019, 07.34http://www2.unwto.org/ Erişim Tarihi: 06.02.2019, 10.37https://www.turizmgazetesi.com/news.aspx?id=78462 Erişim Tarihi: 06. 02. 2019, 10.35KANIK, İ. (2018), Gastro Sinema, İstanbul: Alfa Basım YayımKARACA, B, O., YILDIRIM, O., ÇAKICI, C. (2015), Gastronomi Turizminde Otlar, Ot Yemekleri ve Sağlıkla İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 27-42KARGİGLİOĞLU, Ş., AKBABA, A. (2016), Yerli Gastroturistlerin Eğitim Seviyeleri ve Yaş Gruplarına Göre Destinasyondaki Gastronomi Turizmi Etkinliklerine Katılımları: Gaziantep'i Ziyaret Eden Gastroturistler Üzerine Bir Araştırma, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(1): 87-95MANKAN, E. (2017), Dünyadaki Gastronomi Müzeleri Üzerine Genel Bir Değerlendirme, Electronic Turkish Studies, 157-176OHRİ, İ. (1977), Yurdumuzun Öyküsü, İstanbul: Zafer MatbaasıSEYİTOĞLU, F., ÇALIŞKAN, O. (2014), Turizm Literatüründe Türk Mutfağı Üzerine Yapılan Araştırmaların Değerlendirilmesi, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 23-35SOLAK, B,B. (2016), Sürdürebilir Gastronomi Turizmine Bir Model: Sille Beldesi Örneği, Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1-12ŞAHİN, G,G., ÜNVER, G. (2015), Destinasyon Pazarlama Aracı Olarak “Gastronomi Turizmi”:İstanbul’un Gastronomi Turizmi Potansiyeli Üzerine Bir Araştırma, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 63-73SARIOĞLAN, M. (2015), Prospects for the Turkish Gastronomy Tourism, Athens Journal of Tourism, 2(2):122ŞENGÜL, S., TÜRKAY, O. (2016), Yöresel Mutfak Unsurlarının Turizm Destinasyonu Seçimindeki Rolü (Mudurnu Örneği), Uluslararası Yönetim, İktisat ve İşletme Dergisi, 12(29): 63-87
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme
Yazarlar

Samuray Hakan Bulut 0000-0001-8368-1769

Yayımlanma Tarihi 12 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Bulut, S. H. (2019). ULUSAL GASTRONOMİ KİMLİĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ VE TURİSTİK TANITIMINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 5(1), 60-65. https://doi.org/10.22252/ijca.563492

https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca