The music culture of Elazig-Harput region presents a great richness in vocalization and performance. It is seen that local maqams are widely used. Such a situation is rarely encountered in many other regions. In this article, what are the local maqams known, used and performed by expressing common names by almost everyone living in the Elazig-Harput region, how their meanings correspond, their suitability to the makam quality of Turkish Music, what their place in the makam tradition is examined. As a result of the evaluation made, the scientific and artistic importance of Elazig-Harput region was revealed.
Elazığ-Harput yöresinin müzik kültürü, seslendirme ve icrada büyük bir zenginlik arzeder. Yöresel makamların bu yörede yaygın olarak kullanıldığı görülür. Diğer birçok yörede böylesi bir duruma çok az rastlanılmaktadır.
Bu makalede, Elazığ-Harput yöresinde yaşayan hemen hemen herkes tarafından bilinen, kullanılan, ortak isimlerle ifadelendirilerek icra edilen yöresel makamların neler olduğu, anlamlarının terminolojik olarak nasıl karşılık bulduğu, Türk Müziğinin makamsal niteliğine uygunluğu, makam geleneği içerisindeki yerinin ne olduğu incelenmiştir. Yapılmış olan değerlendirme neticesinde, Elazığ-Harput yöresinin bilimsel ve sanatsal açıdan önemi ortaya koyulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1 |
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca