Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ETHNIC ORIGIN IN THE PRINTMAKING OF AFRICAN AMERICAN ARTISTS

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 1, 11 - 21, 15.08.2022
https://doi.org/10.22252/ijca.1013606

Öz

In this article, the way that African American artists, who have lived in the USA since the 1920s, expressed their ethnicity in their prints has been discussed. African American artists first took part in the Harlem Renaissance, which was one of the most important cultural movements of its time, with the Great Migration (Black Migration), and in this process, they reflected their experiences about racism with their printmaking works. African American artists first started to produce printmaking works in workshops within the scope of the Federal Art Project (WPA) during the Great Depression period that started in the country in the 1930s. Important printmaking workshops in Mexico, such as the People's Graphic Arts Workshop (Taller de Gráfica Popular), Atelier 17, and Robert Blackburn's printmaking workshop, established in 1947, have been important workshops that direct African American artists production of printmaking works in various techniques. In this research, it is aimed to analyze the ethnicity and gender issues of James Lesesne Wells, Hale Aspacio Woodruff, Charles White, Elizabeth Catlett, Romare Bearden, David Hammons, Gleen Ligon, Renee Green, Lorna Simpson, Kara Walker and Ellen Gallagher, who contributed greatly to the art of printmaking with their works. Their works related to the subject were examined through the printmaking works they produced in the context of race. In this context, it has been concluded that the art of printmaking has a strong role in conveying the discourses of these artists through their works.

Kaynakça

  • COLDWELL, P. (2010). Printmaking: A Contemporary Perspective UK: Black Dog Pub, London.
  • CONATY K.& Suzuki S. (2012). Print/Out: 20 Years in Print. The Museum of Modern Art, New York.
  • FİNEBERG, J. (2014). 1940’tan Günümüze Sanat (Çev: A. Z. Tunç ve S. Atay Eskier). Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir.
  • HULTS, L. C. (1996). The Print in The Western World: An İntroductory History. USA: University of Wisconsin OEHY, M. (2017). Mexican Graphic Art. Verlag Scheidegger & Spiess AG, Zurich.
  • LANGA, H. (2004). Radical Art: Printmaking and The Left in 1930s. New York: University of California Press.
  • LEE, A. (2007). The Oxford Dictionary of American Art and Artists Morgan. Oxford University Press.
  • MORGAN, S. I. (2004). Rethinking Social Realism: African American Art and Literature, 1930-1953. The University Georgia Press Athens and London.
  • SAUNDERS G. & Miles R. (2006). Prints Now: Directions and Definitions. London: V&A Publications.
  • SUZUKİ, S. (2011). What is a Print. Museum of Modern Art, Newyork.
  • WİLSON, M. (2015). Çağdaş Sanat Nasıl Okunur: 21. Yüzyıl Sanatını Yaşamak. (Çeviri: F. Candil Erdoğan). Hayalperest Yayınevi, İstanbul.
  • WYE, D. (1996). Thinking Print: books to billboards, 1980-95 Newyork: Museum of Modern Art.
  • WYE, D. (1988).Committed to Print: Social and Political Themes in Recent American Printed Art.
  • WYE, D. (2004). Artists&Prints. Newyork: The Museum of Modern Art. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.

AFRİKA KÖKENLİ AMERİKALI SANATÇILARIN BASKIRESİMLERİNDE ETNİK KÖKEN

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 1, 11 - 21, 15.08.2022
https://doi.org/10.22252/ijca.1013606

Öz

Bu makalede, 1920’li yıllardan günümüze Amerika’da yaşamış olan Afrika kökenli Amerikalı sanatçıların, etnik köken söylemlerini, baskıresim eserlerinde yansıtma biçimleri ele alınmıştır. Afrikalı Amerikalı sanatçılar, Büyük Göç (Siyah Göç) ile ilk olarak zamanının en önemli kültürel hareketlerinden biri olan Harlem Rönesans’ı içerisinde yer almışlar, bu süreçte ırkçılıkla ilgili yaşadıklarını baskıresim eserleri ile yansıtmışlardır. Afrikalı Amerikalı sanatçılar ilk olarak ülkede 1930’lu yıllarda başlayan Büyük Buhran dönemi içerisinde Federal Sanat Projesi (WPA) kapsamında atölyelerde baskıresim eserlerini üretmeye başlamışlardır. Meksika’da bulunan Halkın Grafik Sanatları Atölyesi (Taller de Gráfica Popular), Atölye 17, 1947 yılında kurulan Robert Blackburn’un baskıresim atölyesi gibi önemli baskıresim atölyeleri, Afrikalı Amerikalı sanatçıların çeşitli tekniklerde baskıresim eserler üretimlerine yön veren önemli atölyeler olmuşlardır. Bu araştırmada, baskıresim sanatına eserleri ile büyük katkı sağlayan James Lesesne Wells, Hale Aspacio Woodruff, Charles White, Elizabeth Catlett, Romare Bearden, David Hammons, Gleen Ligon, Renee Green, Lorna Simpson, Kara Walker ve Ellen Gallagher’in, etnik köken ve ırk bağlamında ürettikleri baskıresim eserleri üzerinden konu ile ilgili yapıtları incelenmiştir. Bu bağlamda söz konusu sanatçıların söylemlerini eserleri aracılığı ile aktarmada baskıresim sanatının güçlü bir rolü olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • COLDWELL, P. (2010). Printmaking: A Contemporary Perspective UK: Black Dog Pub, London.
  • CONATY K.& Suzuki S. (2012). Print/Out: 20 Years in Print. The Museum of Modern Art, New York.
  • FİNEBERG, J. (2014). 1940’tan Günümüze Sanat (Çev: A. Z. Tunç ve S. Atay Eskier). Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir.
  • HULTS, L. C. (1996). The Print in The Western World: An İntroductory History. USA: University of Wisconsin OEHY, M. (2017). Mexican Graphic Art. Verlag Scheidegger & Spiess AG, Zurich.
  • LANGA, H. (2004). Radical Art: Printmaking and The Left in 1930s. New York: University of California Press.
  • LEE, A. (2007). The Oxford Dictionary of American Art and Artists Morgan. Oxford University Press.
  • MORGAN, S. I. (2004). Rethinking Social Realism: African American Art and Literature, 1930-1953. The University Georgia Press Athens and London.
  • SAUNDERS G. & Miles R. (2006). Prints Now: Directions and Definitions. London: V&A Publications.
  • SUZUKİ, S. (2011). What is a Print. Museum of Modern Art, Newyork.
  • WİLSON, M. (2015). Çağdaş Sanat Nasıl Okunur: 21. Yüzyıl Sanatını Yaşamak. (Çeviri: F. Candil Erdoğan). Hayalperest Yayınevi, İstanbul.
  • WYE, D. (1996). Thinking Print: books to billboards, 1980-95 Newyork: Museum of Modern Art.
  • WYE, D. (1988).Committed to Print: Social and Political Themes in Recent American Printed Art.
  • WYE, D. (2004). Artists&Prints. Newyork: The Museum of Modern Art. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gökçe Aysun Kılıç 0000-0003-2078-6621

Erken Görünüm Tarihi 1 Ağustos 2022
Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kılıç, G. A. (2022). AFRİKA KÖKENLİ AMERİKALI SANATÇILARIN BASKIRESİMLERİNDE ETNİK KÖKEN. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 8(1), 11-21. https://doi.org/10.22252/ijca.1013606

https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca