In this article, the way that African American artists, who have lived in the USA since the 1920s, expressed their ethnicity in their prints has been discussed. African American artists first took part in the Harlem Renaissance, which was one of the most important cultural movements of its time, with the Great Migration (Black Migration), and in this process, they reflected their experiences about racism with their printmaking works. African American artists first started to produce printmaking works in workshops within the scope of the Federal Art Project (WPA) during the Great Depression period that started in the country in the 1930s. Important printmaking workshops in Mexico, such as the People's Graphic Arts Workshop (Taller de Gráfica Popular), Atelier 17, and Robert Blackburn's printmaking workshop, established in 1947, have been important workshops that direct African American artists production of printmaking works in various techniques. In this research, it is aimed to analyze the ethnicity and gender issues of James Lesesne Wells, Hale Aspacio Woodruff, Charles White, Elizabeth Catlett, Romare Bearden, David Hammons, Gleen Ligon, Renee Green, Lorna Simpson, Kara Walker and Ellen Gallagher, who contributed greatly to the art of printmaking with their works. Their works related to the subject were examined through the printmaking works they produced in the context of race. In this context, it has been concluded that the art of printmaking has a strong role in conveying the discourses of these artists through their works.
African-American Printmaking Printmaking Federal Art Project Harlem Renaissance Mexican People
Bu makalede, 1920’li yıllardan günümüze Amerika’da yaşamış olan Afrika kökenli Amerikalı sanatçıların, etnik köken söylemlerini, baskıresim eserlerinde yansıtma biçimleri ele alınmıştır. Afrikalı Amerikalı sanatçılar, Büyük Göç (Siyah Göç) ile ilk olarak zamanının en önemli kültürel hareketlerinden biri olan Harlem Rönesans’ı içerisinde yer almışlar, bu süreçte ırkçılıkla ilgili yaşadıklarını baskıresim eserleri ile yansıtmışlardır. Afrikalı Amerikalı sanatçılar ilk olarak ülkede 1930’lu yıllarda başlayan Büyük Buhran dönemi içerisinde Federal Sanat Projesi (WPA) kapsamında atölyelerde baskıresim eserlerini üretmeye başlamışlardır. Meksika’da bulunan Halkın Grafik Sanatları Atölyesi (Taller de Gráfica Popular), Atölye 17, 1947 yılında kurulan Robert Blackburn’un baskıresim atölyesi gibi önemli baskıresim atölyeleri, Afrikalı Amerikalı sanatçıların çeşitli tekniklerde baskıresim eserler üretimlerine yön veren önemli atölyeler olmuşlardır. Bu araştırmada, baskıresim sanatına eserleri ile büyük katkı sağlayan James Lesesne Wells, Hale Aspacio Woodruff, Charles White, Elizabeth Catlett, Romare Bearden, David Hammons, Gleen Ligon, Renee Green, Lorna Simpson, Kara Walker ve Ellen Gallagher’in, etnik köken ve ırk bağlamında ürettikleri baskıresim eserleri üzerinden konu ile ilgili yapıtları incelenmiştir. Bu bağlamda söz konusu sanatçıların söylemlerini eserleri aracılığı ile aktarmada baskıresim sanatının güçlü bir rolü olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Afro-Amerikan Baskıresmi Baskıresim Federal Sanat Projesi Harlem Rönesansı Meksika Halkın Grafik Sanatları Atölyesi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Ağustos 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 1 |
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca