Bu çalışmanın amacı, TR Dizin ve
Yök Tez veri tabanlarında Fen eğitimi ile (teknoloji veya STEM veya çoklu
ortam) anahtar kelimelerini içeren makale ve tezlerin içerik analizi yapmaktır.
Araştırmada toplam 15 makale ve 19 tez araştırma yöntemi, katılımcılar, veri
toplama araçları, bağımlı değişkenler ve amaç cümleleri açısından analiz
edilmiştir. Fen eğitiminde eğitim teknolojisi ile ilgili yapılan çalışmaları
ortaya çıkarmayı amaçlayan bu araştırma önem arz etmektedir. Çalışma
sonuçlarına göre, fen eğitiminde eğitim teknolojilerinin kullanıldığı
çalışmalarda özellikle 2017 yılında ciddi bir artışın olduğu gözlenmiştir.
Çalışmalarda araştırma yöntemi olarak nicel araştırmaların daha çok tercih
edildiği, katılımcılar açısından K-12 öğrencileri ile lisans öğrencilerinin
önde olduğu, veri toplama araçlarında ise en çok ölçek ve ön-test ve son-testlerin
başı çektiği görülmüştür. Son olarak incelenen çalışmalarda bağımlı değişken
olarak en fazla akademik performansın yer aldığı ortaya çıkmıştır.
The aim of the study was to present the results of
content analysis on the articles and theses related to science educational and
(technology or STEM or multimedia) in TR Dizin index and thesis database of The
Council of Higher Education of Turkey. A total of 15 papers and 19 thesis were
examined to determine the research methods, participants, data collection tools,
dependent variables and purposes. The study is considered to be important since
it tried to reveal the studies related to educational technology in science
education. The results of the study revealed a considerable increase in the
number of studies involving the use of education technologies in science
education especially in 2017. It is seen in these studies that the quantitative
research design was favored more as the research method, that the participants
were mostly k-12 students; and that pretest-posttest and scales were among the
most popular data collection tools. Lastly, academic performance was the most
common dependent variable in the studies.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 7, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 2 |