Research Article
BibTex RIS Cite

HELAL OTEL KAVRAMI VE TÜRKİYE’DE HELAL OTEL SERTİFİKASYONU

Year 2017, Volume: 1 Issue: 1, 48 - 58, 30.06.2017
https://doi.org/10.30625/ijctr.309145

Abstract

Son yıllarda
otel işletmelerinin dini
hassasiyeti yüksek Müslümanlar için helal ürün
ve hizmetler sunmaya
özen gösterdikleri görülmektedir.
Müslümanlara y
önelik ürün ve
hizmetlerin dini emirlere uygun bir şekilde standartlaştırılması i
çin oluşturulan helal
otel sertifikasyonu aracılığıyla bu pazara y
önelen otellerin ürün ve hizmet standartları
belgelendirilmektedir
. Helal otel sertifikasını almak için gerekli şartları yerine getiren otellerin dini hassasiyeti
yüksek Müslümanlar tarafından tercih edildiği bilinmektedir.
Ülkemizde helal otel
sertifikaları Gıda ve İhtiyaç Maddeleri Denetleme ve Sertifikalama
Araştırmaları Derneği (GIMDES) ve ADL Belge ve Danışmanlık Hizmetleri
tarafından verilmektedir. Bu
çalışmanın
amacı helal otel ve sertifikasyonu alanındaki bilgi birikimine katkıda
bulunmaktır. Çalışmada ikincil verilerin incelenmesine dayalı bir literatür
araştırması uygulanmaktadır. Helal otel ve helal otel sertifikasyonu ile ilgili
kavramlar ele alınmakta,
aynı zamanda Türkiye’deki helal otel sertifikası veren
kurumların standartları incelenmektedir. Bu araştırma, ülkemizde helal otel
sertifikasyonu i
çin düzenlenmiş olan standartların neler olduğu hakkında detaylı
bilgiler vermesi ve sekt
öre
y
önelik değerlendirmeler
yapması açısından
önem
arz etmektedir.

References

  • ADL Belge ve Danışmanlık Hizmetleri (2016). Helal Otel Sertifikası Genel Kurallar. http://adlbelge.com/helal-otel-sertifikasi Erişim Tarihi: 9 Ocak 2017.
  • Arpacı, Ö. ve Batman, O. (2015). Helal konseptli otel işletmelerinin yüksek ve düşük sezonda algılanan hizmet kalitesinin müşteri sadakati ve müşteri değeri üzerindeki etkisi, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 12(3), 73-86.
  • Arpacı, Ö. ve Batman, O. (2016). Helal otel müşterisi hizmet kalitesini nasıl algılıyor?. III. International Congress of Tourism and Management Research içinde. (s.1505-1529). Antalya.
  • Batman, O. ve Soybalı, H.H. (2009). Turizm İşletmeleri. İçinde Demirkol, Ş. Ve Zengin, B. (Ed.), Otel İşletmeleri (ss. 93-129). İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Battour, M. ve Ismail, N.M. (2015). Halal tourism: concepts, practices, challenges and future, Tourism Management Perspectives, 19, (s. 150-154).
  • Dinar Standart. (2012). Global Muslim Lifestyle Travel Market 2012: Landscape & Consumer Needs Study for Airlines, Destinations and Hotels/Resorts, http://www.dinarstandard.com/travel-study/, Erişim Tarihi: 10 Ocak 2017.
  • Farahani, H.Z. ve Henderson, J.C. (2010). Islamic tourism and managing tourism development in islamic societies: the cases of Iran and Saudi Arabia, International Journal of Tourism Research, 12(1), 79-89.
  • GİMDES (2016). Helal Otel ve Konaklama Hizmeti Genel Şartnamesi. http://www.gimdes.org/gimdes-standartlari Erişim Tarihi: 8 Ocak 2017.
  • Henderson, J.C. (2010). Sharia – compliant hotels. Tourism and Hospitality Research, 10(3), 246-254.
  • Kamarulzaman, Y., Madun, A. ve Farinda, A.G. (2012). The acceptance of islamic hotel concept in Malaysia: a conceptual paper, DOI,10(2.1),1-10.
  • Kascert International (2016), Belgelendirme ve akreditasyon nedir? http://www.kascert.com/goster.aspx?metin_id=1182 Erişim Tarihi: 13 Ocak 2017.
  • Köseoğlu, A. (2014). Helal belgelendirme gerekliliği, Mevlana Kalkınma Ajansı, (s.1-17), Konya.
  • MasterCard – Crescent Rating (2015). Global Muslim Travel Index. Mart 2015.
  • Met, Ö., Özdemir, İ.M. ve Aydemir, B. (2012). İslami otellerin nitelikleri: Türkiye örneği, International Conference on Religious Tourism and Tolerance içinde. (s.651-662). Konya.
  • Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) (2014). Helal Turizm Araştırması Sonuçları. Aralık 2014.
  • Oflaz, M. (2015). Turistik ürün çeşidi olarak helal turizm konsepti uygulayan konaklama tesislerinde müşteri algıları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Omar, C. M. C., Adaha, N. M. A. ve Kamri, N. A. (2013). Shariah compliance in hotel management: a conceptual framework, https://www.researchgate.net/publication/281612400 Erişim Tarihi: 24 Ocak 2017.
  • Özdemir, H. (2015). Muhafazakâr otel müşterilerinin otel işletmelerinde aradıkları özelliklerin belirlenmesine yönelik bir araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Rafiki, A. ve Wahab, K.A. (2014). Islamic values and principles in the organization: a review of literatüre, Asian Social Science, 10(9), 1-7.
  • Razalli, M. R., Yusoff, Z. R. ve Roslan, M. W. M. (2013). A framework of halal certification practices for hotel industry, http://dx.doi.org/10.5539/ass.v9n11p316 Erişim Tarihi: 25 Ocak 2017.
  • Razalli, M.R., Suzzaini, A. ve Mohamad, G. H. (2012). Developing a model for islamic hotels: evaluating oppurtinities and challenges, International Conference on Knowledge, Culture and Society, Universiti Utara Malaysia, 91-95.
  • Saad, H. E., Ali, B.N. ve Abdel-Ati, A. M. (2014). Sharia-compliant hotels in Egypt: concept and challenges, Advances in Hospitality and Tourism Research, 2(1), 1-15.
  • Stephenson, M. L., (2014). Deciphering islamic hospitality: developments, challenges and oppurtinities, Tourism Management, 40, 155-164.
  • Şimşek, M. (2013). Helal belgelendirme ve SMIIC standardı, İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi, 22, 19-44.
  • Tekin, Ö.A. (2014). İslami turizm: Dünyadaki ve Türkiye’deki genel durum üzerine bir inceleme, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(29), 750-766.
  • TÜRKAK (2016). Akreditasyon nedir? http://www.turkak.org.tr/TURKAKSITE /AkreditasyonAkreditasyonNedir.aspx Erişim Tarihi: 8 Ocak 2017.
  • UNWTO (2017). Sustained Growth in International Tourism Despite Challenges. http://www2.unwto.org/press-release/2017-01-17/sustained-growth-international-tourism-despite-challenges Erişim Tarihi: 31 Ocak 2017.

HALAL HOTEL CONCEPT AND HALAL HOTEL CERTIFICATION IN TURKEY

Year 2017, Volume: 1 Issue: 1, 48 - 58, 30.06.2017
https://doi.org/10.30625/ijctr.309145

Abstract

In recent years, it is observed that hotel
companies are paying attention to offering halal products and services for
Muslims with high religious sensitivity. Through halal hotel certification,
established to standardize products and services in accordance with religious
orders for Muslims, the product and service standards of the hotels which are
headed for this market are documented. It is known that the hotels which
fulfill the requirements for receiving the Halal hotel certificate are
preferred by Muslims with high religious sensitivity. Halal hotel
certifications in our country are provided by the Association of Food and Supply
Material Inspection and Certification Studies (GIMDES) and ADL Documentation
and Consultancy Services. The purpose of this study is to contribute to the
knowledge accumulation in the halal hotel and certification. In the study, a
literature search based on the examination of the secondary data is applied.
The concepts related to halal hotel and halal hotel certification are
discussed, while the standards of institutions that issue halal hotel
certification in Turkey are examined. This research is important in terms that
it provides detailed information about what standards are prepared for halal
hotel certification in our country and makes evaluations for the sector.

References

  • ADL Belge ve Danışmanlık Hizmetleri (2016). Helal Otel Sertifikası Genel Kurallar. http://adlbelge.com/helal-otel-sertifikasi Erişim Tarihi: 9 Ocak 2017.
  • Arpacı, Ö. ve Batman, O. (2015). Helal konseptli otel işletmelerinin yüksek ve düşük sezonda algılanan hizmet kalitesinin müşteri sadakati ve müşteri değeri üzerindeki etkisi, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 12(3), 73-86.
  • Arpacı, Ö. ve Batman, O. (2016). Helal otel müşterisi hizmet kalitesini nasıl algılıyor?. III. International Congress of Tourism and Management Research içinde. (s.1505-1529). Antalya.
  • Batman, O. ve Soybalı, H.H. (2009). Turizm İşletmeleri. İçinde Demirkol, Ş. Ve Zengin, B. (Ed.), Otel İşletmeleri (ss. 93-129). İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Battour, M. ve Ismail, N.M. (2015). Halal tourism: concepts, practices, challenges and future, Tourism Management Perspectives, 19, (s. 150-154).
  • Dinar Standart. (2012). Global Muslim Lifestyle Travel Market 2012: Landscape & Consumer Needs Study for Airlines, Destinations and Hotels/Resorts, http://www.dinarstandard.com/travel-study/, Erişim Tarihi: 10 Ocak 2017.
  • Farahani, H.Z. ve Henderson, J.C. (2010). Islamic tourism and managing tourism development in islamic societies: the cases of Iran and Saudi Arabia, International Journal of Tourism Research, 12(1), 79-89.
  • GİMDES (2016). Helal Otel ve Konaklama Hizmeti Genel Şartnamesi. http://www.gimdes.org/gimdes-standartlari Erişim Tarihi: 8 Ocak 2017.
  • Henderson, J.C. (2010). Sharia – compliant hotels. Tourism and Hospitality Research, 10(3), 246-254.
  • Kamarulzaman, Y., Madun, A. ve Farinda, A.G. (2012). The acceptance of islamic hotel concept in Malaysia: a conceptual paper, DOI,10(2.1),1-10.
  • Kascert International (2016), Belgelendirme ve akreditasyon nedir? http://www.kascert.com/goster.aspx?metin_id=1182 Erişim Tarihi: 13 Ocak 2017.
  • Köseoğlu, A. (2014). Helal belgelendirme gerekliliği, Mevlana Kalkınma Ajansı, (s.1-17), Konya.
  • MasterCard – Crescent Rating (2015). Global Muslim Travel Index. Mart 2015.
  • Met, Ö., Özdemir, İ.M. ve Aydemir, B. (2012). İslami otellerin nitelikleri: Türkiye örneği, International Conference on Religious Tourism and Tolerance içinde. (s.651-662). Konya.
  • Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) (2014). Helal Turizm Araştırması Sonuçları. Aralık 2014.
  • Oflaz, M. (2015). Turistik ürün çeşidi olarak helal turizm konsepti uygulayan konaklama tesislerinde müşteri algıları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Omar, C. M. C., Adaha, N. M. A. ve Kamri, N. A. (2013). Shariah compliance in hotel management: a conceptual framework, https://www.researchgate.net/publication/281612400 Erişim Tarihi: 24 Ocak 2017.
  • Özdemir, H. (2015). Muhafazakâr otel müşterilerinin otel işletmelerinde aradıkları özelliklerin belirlenmesine yönelik bir araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Rafiki, A. ve Wahab, K.A. (2014). Islamic values and principles in the organization: a review of literatüre, Asian Social Science, 10(9), 1-7.
  • Razalli, M. R., Yusoff, Z. R. ve Roslan, M. W. M. (2013). A framework of halal certification practices for hotel industry, http://dx.doi.org/10.5539/ass.v9n11p316 Erişim Tarihi: 25 Ocak 2017.
  • Razalli, M.R., Suzzaini, A. ve Mohamad, G. H. (2012). Developing a model for islamic hotels: evaluating oppurtinities and challenges, International Conference on Knowledge, Culture and Society, Universiti Utara Malaysia, 91-95.
  • Saad, H. E., Ali, B.N. ve Abdel-Ati, A. M. (2014). Sharia-compliant hotels in Egypt: concept and challenges, Advances in Hospitality and Tourism Research, 2(1), 1-15.
  • Stephenson, M. L., (2014). Deciphering islamic hospitality: developments, challenges and oppurtinities, Tourism Management, 40, 155-164.
  • Şimşek, M. (2013). Helal belgelendirme ve SMIIC standardı, İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi, 22, 19-44.
  • Tekin, Ö.A. (2014). İslami turizm: Dünyadaki ve Türkiye’deki genel durum üzerine bir inceleme, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(29), 750-766.
  • TÜRKAK (2016). Akreditasyon nedir? http://www.turkak.org.tr/TURKAKSITE /AkreditasyonAkreditasyonNedir.aspx Erişim Tarihi: 8 Ocak 2017.
  • UNWTO (2017). Sustained Growth in International Tourism Despite Challenges. http://www2.unwto.org/press-release/2017-01-17/sustained-growth-international-tourism-despite-challenges Erişim Tarihi: 31 Ocak 2017.
There are 27 citations in total.

Details

Subjects Tourism (Other)
Journal Section Original Scientific Article
Authors

Atilla Akbaba

Fatih Çavuşoğlu

Publication Date June 30, 2017
Submission Date April 26, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Akbaba, A., & Çavuşoğlu, F. (2017). HALAL HOTEL CONCEPT AND HALAL HOTEL CERTIFICATION IN TURKEY. International Journal of Contemporary Tourism Research, 1(1), 48-58. https://doi.org/10.30625/ijctr.309145