Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKİYE’DE MUHAFAZAKÂR DEĞERLER BAĞLAMINDA TURİZM VE TATİL ALGISINDAKİ DEĞİŞME

Year 2017, Volume: 1 Issue: 1, 17 - 25, 30.06.2017
https://doi.org/10.30625/ijctr.316598

Abstract

Türkiye’de muhafazakâr değerlerdeki değişimle
birlikte, muhafazakâr kesimin tatil ihtiyacını karşılamak için turizm
hizmetlerine talep göstermesiyle Türkiye’de “helâl turizm” olgusu ortaya çıkmıştır.
Bu çalışmada, Türkiye’de muhafazakâr kesimin değişimi göz önüne alınarak söz
konusu bu kesimin turizm ve tatil olgusuna bakışı incelenmiştir. Bu ise hem
Türkiye’deki muhafazakâr değerlerin değişimini açıklamakta hem de muhafazakâr
kesim içindeki farklılaşmayı ortaya koymaktadır.

References

  • Ağaoğulları, M. A. (1998). Aşırı Milliyetçi Sağ. İçinde I. C. Schick I. C. ve Tonak E. (Derleyenler), Geçiş Sürecinde Türkiye, (ss.), İstanbul: Belge Yayınları. AK Parti Hedefler, http://www.akparti.org.tr/site/hedef/387/turizmi-gelistirmek-icin-altyapi, Erişim Tarihi: 13.02.2012. AK Parti Programı, http://www.akparti.org.tr/site/akparti/parti-programi#bolum3, Erişim Tarihi: 13.02.2012. Arasteh M., Eilami R.M. (2011), The Role of Religion and Islam in the Tourism Industry of Iran, (March 1, 2011). Available at SSRN: http://ssrn.com/abstract=1773827, Erişim Tarihi: 12.11.2012 Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü (BÜMKO), http://www.bumko.gov.tr/TR/Genel/ BelgeGoster.aspx?F6E10F8892433CFFA79D6F5E6C1B43FF6CB60B44B4D43F98, Erişim Tarihi: 14.02.2012. Caprice Gold Otel, http://www.caprice.com.tr/, Erişim Tarihi: 14.02.2012 Doğan M. (2011), Türkiye’de İslami Turizmin Gelişimi: 2002 – 2009. İçinde Şiriner İ., Morady F., Mika J., Aydın, M., Koç, Ş. A., Kapucu, H. & Doğan, E. (Editörler.), Political Economy, Crises and Development, (ss. 471-487), İstanbul: IJOPEC Publication. Duman T (2011), Value of Islamic Tourism Offering: Perspectives from the Turkish Experience, World Islamic Forum (WITF 2011), Organized by Global Islamic Tourism Organization (GITO) and International Institute of Advanced Islamic Studies (IAIS), Seri Pacific Hotel, Kuala Lumpur, Malaysia. European Stability Initiative (ESI), http://www.esiweb.org/index.php?lang=tr&id=156& documentID=70, Erişim Tarihi: 13.02.2012. Erbakan, N. (1970). İslam ve İlim. İzmir: İstiklal Matbaası. Güzel Ö.F. (2010), Turistik Ürün Çeşitlendirmesi Kapsamında Yeni Bir Dinamik: İnanç Turizmi, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 2, s.87 – 100. İpekçi, A. (21.03.1974), MSP, Turizm ve Beliren Kuşkular, Milliyet Gazetesi. Kömürcü, S., Sarıbaş, Ö. ve Güler, M.E. (2016), Kültürel Farklılıkların Ziyaretçi Algılarına Etkisi: Van-Akdamar Örneği, Yüzüncü Yıl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2), 157-169. Kömürcü, S. ve Sarıbaş, Ö. (2016), The Feelings of the Visitors Participating In Religious Tourism: The Case Of Virgin Mary House In Izmir, International Journal of Contemporary Economics and Administrative Sciences, 6(1-2), s.31-42. Nooridn N., Noor N.L.M., Hashim M., Samicho Z. (2009), Value Chain of Halal Certification System: A Case of the Malaysia Halal Industry, European and Mediterranean Conference on Information Systems, July 13 – 14. Crown Plaza Hotel, İzmir, s. 1 – 14. Oral S. (2005), Otel İşletmeciliği ve Verimlilik Analizleri, Detay Yayıncılık, 5.Baskı, Ankara. Scott N, Jafari J. (2010), Introduction: Islam and Tourism. İçinde Scott N, Jafari J. (Editörler), Tourism in the Muslim World (ss. 1 – 16). Bingley, UK: Emerald Group Publishing. T.C. Başbakanlık Diyanet İşleri Başkanlığı (2012), Helâl, http://www.diyanet.gov.tr/turkish/ dy/DiniBilgilerDetay.aspx?ID=1884, Erişim Tarihi: 11.01.2012 T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı (2007), Türkiye Turizm Stratejisi: (2023) ve Türkiye Turizm Stratejisi Eylem Planı (2007-2013), T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Yayın no: 3085, Ankara. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı (2011), İnanç Turizmi, http://www.kultur.gov.tr/TR/belge/1-19410/inanc-turizmi.html, Eklenme Tarihi: 25.07.2005, Güncellenme Tarihi: 10.10.2011, Erişim Tarihi: 11.01.2012. Toprak, B. (1998). Dinci Sağ. İçinde I. C. Schick I. C. ve Tonak E. (Derleyenler). Geçiş Sürecinde Türkiye, (ss.), İstanbul: Belge Yayınları. Usal A., Oral S. (2001), Turizm Pazarlaması, Kanyılmaz Matbaası, Birinci Basım, İzmir. Yavuz, H. (2004). Millî Görüş Hareketi. İçinde Aktay, Y. (Derleyen). Modern Türkiye’de Siyasî Düşünce Cilt: 6. İstanbul: İletişim Yayınları. Yılmaz, L. (2009). Türk Siyasal Yaşamında Avrupa’nın Konumlanması Açısından Kritik Bir Eşik: 1960-1980 Dönemi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü. Zailani S., Omar A., Kopong S. (2011), An Exploratory Study on the Factors Influencing the Non-Compliance to Halal among Hoteliers in Malaysia, International Business Management, 5(1), s. 1 – 12.

CHANGING IN THE PERCEPTION OF TOURISM AND VACATION IN THE CONTEXT OF CONSERVATIVE VALUES

Year 2017, Volume: 1 Issue: 1, 17 - 25, 30.06.2017
https://doi.org/10.30625/ijctr.316598

Abstract

Along with the change in conservative values in
Turkey, "halal tourism" has emerged in Turkey with the demand of the
tourism services to meet the holiday need of the conservative people. In this
study, considering the change of the conservative people in Turkey, the way of
looking at tourism and vacation of them is examined. This not only explains the
change of conservative values in Turkey, but also reveals differentiation
within the conservative people.

References

  • Ağaoğulları, M. A. (1998). Aşırı Milliyetçi Sağ. İçinde I. C. Schick I. C. ve Tonak E. (Derleyenler), Geçiş Sürecinde Türkiye, (ss.), İstanbul: Belge Yayınları. AK Parti Hedefler, http://www.akparti.org.tr/site/hedef/387/turizmi-gelistirmek-icin-altyapi, Erişim Tarihi: 13.02.2012. AK Parti Programı, http://www.akparti.org.tr/site/akparti/parti-programi#bolum3, Erişim Tarihi: 13.02.2012. Arasteh M., Eilami R.M. (2011), The Role of Religion and Islam in the Tourism Industry of Iran, (March 1, 2011). Available at SSRN: http://ssrn.com/abstract=1773827, Erişim Tarihi: 12.11.2012 Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü (BÜMKO), http://www.bumko.gov.tr/TR/Genel/ BelgeGoster.aspx?F6E10F8892433CFFA79D6F5E6C1B43FF6CB60B44B4D43F98, Erişim Tarihi: 14.02.2012. Caprice Gold Otel, http://www.caprice.com.tr/, Erişim Tarihi: 14.02.2012 Doğan M. (2011), Türkiye’de İslami Turizmin Gelişimi: 2002 – 2009. İçinde Şiriner İ., Morady F., Mika J., Aydın, M., Koç, Ş. A., Kapucu, H. & Doğan, E. (Editörler.), Political Economy, Crises and Development, (ss. 471-487), İstanbul: IJOPEC Publication. Duman T (2011), Value of Islamic Tourism Offering: Perspectives from the Turkish Experience, World Islamic Forum (WITF 2011), Organized by Global Islamic Tourism Organization (GITO) and International Institute of Advanced Islamic Studies (IAIS), Seri Pacific Hotel, Kuala Lumpur, Malaysia. European Stability Initiative (ESI), http://www.esiweb.org/index.php?lang=tr&id=156& documentID=70, Erişim Tarihi: 13.02.2012. Erbakan, N. (1970). İslam ve İlim. İzmir: İstiklal Matbaası. Güzel Ö.F. (2010), Turistik Ürün Çeşitlendirmesi Kapsamında Yeni Bir Dinamik: İnanç Turizmi, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 2, s.87 – 100. İpekçi, A. (21.03.1974), MSP, Turizm ve Beliren Kuşkular, Milliyet Gazetesi. Kömürcü, S., Sarıbaş, Ö. ve Güler, M.E. (2016), Kültürel Farklılıkların Ziyaretçi Algılarına Etkisi: Van-Akdamar Örneği, Yüzüncü Yıl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2), 157-169. Kömürcü, S. ve Sarıbaş, Ö. (2016), The Feelings of the Visitors Participating In Religious Tourism: The Case Of Virgin Mary House In Izmir, International Journal of Contemporary Economics and Administrative Sciences, 6(1-2), s.31-42. Nooridn N., Noor N.L.M., Hashim M., Samicho Z. (2009), Value Chain of Halal Certification System: A Case of the Malaysia Halal Industry, European and Mediterranean Conference on Information Systems, July 13 – 14. Crown Plaza Hotel, İzmir, s. 1 – 14. Oral S. (2005), Otel İşletmeciliği ve Verimlilik Analizleri, Detay Yayıncılık, 5.Baskı, Ankara. Scott N, Jafari J. (2010), Introduction: Islam and Tourism. İçinde Scott N, Jafari J. (Editörler), Tourism in the Muslim World (ss. 1 – 16). Bingley, UK: Emerald Group Publishing. T.C. Başbakanlık Diyanet İşleri Başkanlığı (2012), Helâl, http://www.diyanet.gov.tr/turkish/ dy/DiniBilgilerDetay.aspx?ID=1884, Erişim Tarihi: 11.01.2012 T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı (2007), Türkiye Turizm Stratejisi: (2023) ve Türkiye Turizm Stratejisi Eylem Planı (2007-2013), T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Yayın no: 3085, Ankara. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı (2011), İnanç Turizmi, http://www.kultur.gov.tr/TR/belge/1-19410/inanc-turizmi.html, Eklenme Tarihi: 25.07.2005, Güncellenme Tarihi: 10.10.2011, Erişim Tarihi: 11.01.2012. Toprak, B. (1998). Dinci Sağ. İçinde I. C. Schick I. C. ve Tonak E. (Derleyenler). Geçiş Sürecinde Türkiye, (ss.), İstanbul: Belge Yayınları. Usal A., Oral S. (2001), Turizm Pazarlaması, Kanyılmaz Matbaası, Birinci Basım, İzmir. Yavuz, H. (2004). Millî Görüş Hareketi. İçinde Aktay, Y. (Derleyen). Modern Türkiye’de Siyasî Düşünce Cilt: 6. İstanbul: İletişim Yayınları. Yılmaz, L. (2009). Türk Siyasal Yaşamında Avrupa’nın Konumlanması Açısından Kritik Bir Eşik: 1960-1980 Dönemi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü. Zailani S., Omar A., Kopong S. (2011), An Exploratory Study on the Factors Influencing the Non-Compliance to Halal among Hoteliers in Malaysia, International Business Management, 5(1), s. 1 – 12.
There are 1 citations in total.

Details

Subjects Tourism (Other)
Journal Section Original Scientific Article
Authors

Levent Yılmaz

Mehmet Emre Güler 0000-0002-8689-9859

Publication Date June 30, 2017
Submission Date May 28, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Yılmaz, L., & Güler, M. E. (2017). CHANGING IN THE PERCEPTION OF TOURISM AND VACATION IN THE CONTEXT OF CONSERVATIVE VALUES. International Journal of Contemporary Tourism Research, 1(1), 17-25. https://doi.org/10.30625/ijctr.316598