Bu çalışma, Türkiye'deki e-ticaret endüstrisine odaklanarak sektörde gerçekleşen son gelişmeleri, büyümeyi ve karşılaşılan güçlükleri analiz etmektedir. Çalışmanın temel amacı, Türkiye'deki e-ticaret pazarının büyüklüğünü ve büyüme hızını değerlendirmek ve sosyal ticaret ve mobil ticaret gibi ana trendleri ve ortaya çıkan iş modellerini belirlemektir. Ayrıca, çalışma COVID-19'un e-ticaret trendleri üzerindeki etkisini değerlendirerek endüstrinin karşılaştığı zorlukları analiz etmektedir. Son olarak, çalışma politika yapıcıları, düzenleyiciler ve endüstri paydaşlarına, büyümeyi teşvik etmek için öneriler sunmaktadır. Bulgular, politika yapıcıları, endüstri paydaşları ve araştırmacılar için Türkiye'deki e-ticaret endüstrisinin dinamiklerini anlamak ve fırsatları değerlendirerek zorlukların üstesinden gelmek için bir dizi öneriler ortaya koymaktadır.
Elektronik ticaret Online alışveriş Online pazarlama Tüketici tercihleri
This study provides an analysis of the e-commerce industry in Turkey, with a focus on recent developments, growth, and challenges. The primary objective of the study is to assess the size and growth rate of the e-commerce market in Turkey and identify key trends and emerging business models, such as social commerce and mobile commerce. Additionally, the study evaluates the impact of COVID-19 on e-commerce trends and analyzes the challenges facing the industry. Finally, the study provides recommendations for policymakers, regulators, and industry stakeholders to address the challenges and promote growth and development. The findings are useful for policymakers, industry stakeholders, and researchers to understand the dynamics of the e-commerce industry in Turkey and to develop effective strategies to leverage the opportunities and overcome the challenges.
Electronic commerce Online shopping Online marketing Shopping preferences.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 16 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 6 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mart 2023 |
Kabul Tarihi | 28 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 38 Sayı: 4 |
İzmir İktisat Dergisi
TR-DİZİN, DOAJ, EBSCO, ERIH PLUS, Index Copernicus, Ulrich’s Periodicals Directory, EconLit, Harvard Hollis, Google Scholar, OAJI, SOBIAD, CiteFactor, OJOP, Araştırmax, WordCat, OpenAIRE, Base, IAD, Academindex
tarafından taranmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ije/contacts
İZMİR İKTİSAT DERGİSİ 2022 yılı 37. cilt 1. sayı ile birlikte sadece elektronik olarak yayınlanmaya başlamıştır.