Research Article
BibTex RIS Cite

INVESTIGATION OF THE KNOWLEDGE, ATTITUDES AND BEHAVIORS OF MEDICAL FACULTY STUDENTS ABOUT CERVIX CANCER, HUMAN PAPILLOMA VIRUS AND ITS VACCINE IN THE PERSPECTIVE OF SEXUAL MYTHS

Year 2023, , 58 - 70, 31.10.2023
https://doi.org/10.55775/ijemi.1348775

Abstract

Abstract
In this study, it was aimed to examine the knowledge, attitudes and behaviors of medical school students about cervical cancer, human papilloma virus and vaccine from the perspective of sexual myths.
The study is descriptive-cross-sectional. The sample was made with a medical faculty student studying at a foundation university. Sociodemographic form, HPV Knowledge Scale (HPV-PI) and Sexual Myths Scale (CME) were used in the study.
It was determined that 52.2% (n=89) of the participants did not have sufficient knowledge about sexuality, 91.4% had heard of HPV, and 86% did not have HPV vaccination. The general average of the HPV scale was determined as 15.338±7.875, and the general average of the CME was determined as 51.951±16.096. It was determined that men's sexual myth scores were higher than women's and there was a negative correlation between sexual myth and HPV (p<0.001).
In our study, it was determined that there were differences between the knowledge levels of university students about HPV, HPV screening test and HPV vaccine. It has been concluded that studies should be conducted to increase the knowledge levels of HPV and cervical cancer as an important component of sexual health information.
Keywords: HPV, Sexual myth, Cervical cancer

References

  • Akman N, Özmen P. (2013). Human papıllomavirus enfeksiyonu ve aşılamaya dair kesitsel bir çalışma: Nevşehir bölgesindeki sağlık öğrencilerinin farkındalık ve bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi, 11(2), 1466-1479. doi:10.33715/inonusaglik.1164333
  • Altıntaş RY, Erciyas ŞK, Ertem G. (2022). Sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin serviks kanseri ile Human Papilloma virüs enfeksiyonu aşılamasına ilişkin sağlık inanç düzeylerinin belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 15(1), 40-49
  • Areskoug-Josefsson K, Juuso P, Gard G, Rolander B, Larsson A. (2016). Health care students’ attitudes toward addressing sexual health in their future profession: Validity and reliability of a questionnaire. International Journal of Sexual Health, 28(3), 243-250.
  • Balkanoğlu C. (2019). Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Klinik Psikoloji Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi. Üniversite Öğrencilerinin Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklarla İlgili Bilgi Düzeyleri Cinsel Mitlere Olan İnanışı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. İstanbul, 3-67.
  • Bozkurt ÖD, Hadımlı A, Şen E, İkne ÖÖ, Öztürk CH. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin humanpapilloma virüs (HPV) enfeksiyonu ve aşısına yönelik bilgi ve görüşleri: Bölgesel farklılıklar. Uluslararası Hakemli Kadın Hastalıkları ve Anne Çocuk Sağlığı Dergisi, 5, 23-48.
  • Cantile T, Leuci S, Blasi A, Coppola N, Sorrentino, R, Ferrazzano GF, Mignogna M.D. (2022). Human Papillomavirus vaccination and oropharyngeal cancer: Knowledge, perception and attitude among Italian pediatric dentists. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(2), 790.
  • Caner, M. (2020). Kadınlarda cinsel işlev niteliği, cinsel mitler ve bilişsel çarpıtmaların sosyodemografik değişkenlerle ilişkisi (Yüksek lisans tezi). Erişim adresi: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ Centers for Disease Control and Prevention. Cervical Cancer Rates Have Dropped Among Young Women in the United States. (2021). https://www.cdc.gov/cancer/dcpc/research/articles/cervical-cancer-rates-young-women.htm.02.03.2021.
  • Cappiello J, Coplon L, Carpenter H. (2017). Systematic review of sexual and reproductive health care content in nursing curricula. Journal of Obstetric, Gynecologic & Neonatal Nursing, 46(5), e157-e167.
  • Çakaloz DK, Öztürk G, Çoban, A, Karaçam Z. (2017). Ebelik öğrencilerinin servikal kanser ve hpv aşisi hakkinda bilgi ve düşüncelerinin belirlenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi SBF Dergisi, 2(2), 55-64.
  • Demir, F. (2019). Human Papilloma Virüsü (Hpv) Bilgi Ölçeği’nin Türkçe Geçerlik Ve Güvenirliği, Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 10-45.
  • Ekmen BU, Özkan M, Gül T. (2017). İnfertilite Tedavisi Gören Kadınlarda Cinsel Mitlere İnanma Düzeyi, Klinik Psikiyatri, 20.
  • Erdem HA, Işıkgöz Taşbakan M, Şanlıdağ G, Kanpak ES, Pullukçu H. (2020). Aşı oluyoruz, peki gerçekten biliyor muyuz? HPV aşısı olan tıp fakültesi öğrencilerinin HPV infeksiyonu ve aşısı ile ilgili bilgilerinin değerlendirilmesi. FLORA, 25(1):62-8.
  • Golbası Z, Evcılı F, Eroglu K, Bırcan H. (2016). Sexual myths scale (SMS): development, validity and reliability in Turkey. Sexuality and Disability, 34(1), 75-87.
  • Haesler E, Bauer M, Fetherstonhaugh D. (2016). Sexuality, sexual health and older people: A systematic review of research on the knowledge and attitudes of health professionals, Nurse Education Today. doi:10.1016/j.nedt.2016.02.012
  • Harmsen IA, Ruiter RA, Paulussen TG, Mollema L, Kok G, de Melker HE. (2012). Factors that influence vaccination decision-making by parents who visit an anthroposophical child welfare center: a focus group study. Adv Prev Med, 175694. DOI:10.1155/2012/175694.
  • Ishak Y, Tobia M. (2013). DSM-5 changes in diagnostic criteria of sexual dysfunctions. Reproductive system & sexual disorders, 2(2):1-3.
  • Karaçam Ö, Totan T, Babür KY, Koyuncu M. (2012). Hendrick cinsel tutum ölçeği kısa formunun Türkçeye uyarlanması, geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 13:138-144.
  • Kasymova S, Harrison SE, Pascal C. (2019). Knowledge and awareness of human papilloma virus among college students in South Carolina. Infectious Diseases: Research and Treatment, 12, 1178633718825077.
  • Kahyaoğlu Süt H, Aşcı Ö, Gökdemir F. (2015). Hemşirelik bölümü yaz okulu öğrencilerinin cinsel tutumları ve etki eden faktörler. TAF Preventive Medicine Bulletin, 14(4), 315-323.
  • Kops NL, Hohenberger GF, Bessel M, Horvath JDC, Domingues C, Maranhão AGK, Wendland EM. (2019). Knowledge about HPV and vaccinationamongyoungadult men and women: Results of a national survey. Papillomavirus Research, 7:123-128.
  • Kömürcü N, Değirmenci ÖS, Uysal N, Yedek S. (2023). HPV ve güvenli cinsel yaşam konusunda üniversite gençlerini bilgilendirme ve risklerini belirlemede akran eğitiminin etkisi. BANÜ Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi, 5(1), 55-64.
  • Kukulu K, Gürsoy E, Sözer GA. (2009). Turkish University Students Beliefs in Sexual Myths. Sexuality and Disability, 27(1): 23-29.
  • Mirza A, Çöl M. (2023). Bir Tıp Fakültesinde İntern Doktorların HPV Enfeksiyonu ve Aşısı Hakkındaki Bilgi, Tutum ve Davranışları. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, 8(2):183-93.
  • Moscicki AB, Palefsky JM. (2011). HPV in men: an update. Journal of Lower Genital Tract Disease, 15(3):231-37.
  • Ogur P, Utkualp N, Aydınoğlu N. (2016). Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Cinsellikle İlgili İnanışları. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 25(4):13-21.
  • Okay A, Soydam AS, Akın L. (2022). İnsan PapillomaVirüsü (HPV) ve aşılarının kullanımı sonrası toplumsal etkileri. Abant Med J, 11(1): 143-151.
  • Petca A, Borislavschi A, Zvanca ME, Petca RC, Sandru F, Dumitrascu MC. (2020). Non-sexual HPV transmission and role of vaccination for a better future. Experimental and Therapeutic Medicine, 20(6): 1-5.
  • Rodriguez SA, Mullen PD, Lopez DM,Savas LS, Fernández ME. (2020). Factors associated with adolescent HPV vaccination in the U.S.: A systematic review of reviews and multilevel framework to inform intervention development. Prev Med, 131:105968.
  • Shetty S, Prabhu S, Shetty V, Shetty AK. (2019). Knowledge, attitudes and factors associated with acceptability of humanpapillomavirus vaccination among under graduate medical, dental and nursing students in South India. Human Vaccines & Immunotherapeutics, 15(7-8): 1656-1665.
  • Sung H, Ferlay J, Siegel RL, Laversanne M, Soerjomataram I, Jemal A, (2021). Global Cancer Statistics 2020: GLOBOCAN Estimates of Incidence and Mortality Worldwide for 36 Cancers in 185 Countries. CA Cancer J Clin, 71(3):209-49.
  • Torun F, Torun SD, Özaydın AD. (2011). Erkeklerde Cinsel Mitlere İnanma Oranları ve Mitlere İnanmayı Etkileyen Faktörler. Düşünen Adam Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Dergisi, 24:.24-31.
  • Turhan Çakır A. (2021). Üniversite öğrencilerinin HPV, HPV tarama testi ve HPV aşısına ilişkin bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi: Kesitsel bir çalışma. Med J West Black Sea, 5(3):472-480.
  • Tsai LY, Huang CY, Shih FF, Li CR, Lai TJ. (2014). Undergraduate nursing education to address patients’ concerns about sexual health: the perceived learning needs of senior traditional four-year and two-year recurrent education (rn-bsn) undergraduate nursing students in Taiwan. Nagoya. Journal of Medical Science, 76(3-4):273–284.
  • Trucchi, C., Amicizia, D., Tafuri, S., Sticchi, L., Durando, P., Costantino, C.,Icardi, G. (2020). Assessment of knowledge, attitudes, and propensity towards HPV vaccine of young adult students in Italy. Vaccines, 8(1): 74. Türkiye Kanser İstatistkleri 2016. Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü, 2019. https://hsgm.saglik.gov.tr/.
  • Unutkan A, Yangın HB. (2016). Üniversite öğrencilerinin human papilloma virüs aşısına ilişkin bilgi ve görüşlerinin değerlendirilmesi. TAF Preventive Medicine Bulletin, 15(2), 151-158.
  • Yılmaz B, Hat BN, Yürekli Y, Oskay Ü. (2021). Genç erişkinlerin humanpapilloma virüs (HPV) ve HPV aşısına ilişkin bilgi ve görüşleri: analitik kesitsel bir çalışma. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(2), 138-148.

TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SERVİKS KANSERİ, HUMAN PAPİLLOMA VİRÜSÜ VE AŞISI İLE İLGİLİ BİLGİ, TUTUM VE DAVRANIŞLARININ CİNSEL MİTLER PERSPEKTİFİNDE İNCELENMESİ

Year 2023, , 58 - 70, 31.10.2023
https://doi.org/10.55775/ijemi.1348775

Abstract

Özet
Bu araştırmada tıp fakültesi öğrencilerinin serviks kanseri, human papilloma virüsü ve aşısı ile ilgili bilgi, tutum ve davranışlarının cinsel mitler perspektifinde incelenmesi amaçlanmıştır.
Çalışma tanımlayıcı-kesitsel niteliktedir. Örneklem bir vakıf üniversitesinde öğrenim gören tıp fakültesi öğrencisi ile yapılmıştır. Araştırmada sosyodemografik form ile HPV Bilgi Ölçeği (HPV-BÖ) ve Cinsel Mitler Ölçeği (CMÖ) kullanılmıştır.
Katılımcıların %52,2 (n=89)’si cinsellikle ilgili konularda yeterli bilgiye sahip olmadıkları, %91,4’ü HPV’yi duydukları, % 86’sı HPV aşısı yaptırmadıkları tespit edilmiştir. HPV ölçeğinin genel ortalaması 15,338±7,875, CMÖ genel ortalaması ise 51,951±16,096 olarak belirlenmiştir. Erkeklerin cinsel mit puanlarının kadınlardan daha yüksek olduğu ve cinsel mit ile HPV arasında negatif korelasyon olduğu tespit edilmiştir (p<0,001).
Çalışmamızda üniversite öğrencilerinin HPV, HPV tarama testi ve HPV aşısına ilişkin bilgi düzeyleri arasında farklar olduğu tespit edilmiştir. Cinsel sağlık bilgisinin önemli bir bileşeni olarak HPV ve serviks kanseri bilgi düzeylerinin artırılmasına yönelik çalışmalar yapılması gerektiği sonucuna varılmıştır.

Supporting Institution

yok

References

  • Akman N, Özmen P. (2013). Human papıllomavirus enfeksiyonu ve aşılamaya dair kesitsel bir çalışma: Nevşehir bölgesindeki sağlık öğrencilerinin farkındalık ve bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi, 11(2), 1466-1479. doi:10.33715/inonusaglik.1164333
  • Altıntaş RY, Erciyas ŞK, Ertem G. (2022). Sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin serviks kanseri ile Human Papilloma virüs enfeksiyonu aşılamasına ilişkin sağlık inanç düzeylerinin belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 15(1), 40-49
  • Areskoug-Josefsson K, Juuso P, Gard G, Rolander B, Larsson A. (2016). Health care students’ attitudes toward addressing sexual health in their future profession: Validity and reliability of a questionnaire. International Journal of Sexual Health, 28(3), 243-250.
  • Balkanoğlu C. (2019). Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Klinik Psikoloji Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi. Üniversite Öğrencilerinin Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklarla İlgili Bilgi Düzeyleri Cinsel Mitlere Olan İnanışı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. İstanbul, 3-67.
  • Bozkurt ÖD, Hadımlı A, Şen E, İkne ÖÖ, Öztürk CH. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin humanpapilloma virüs (HPV) enfeksiyonu ve aşısına yönelik bilgi ve görüşleri: Bölgesel farklılıklar. Uluslararası Hakemli Kadın Hastalıkları ve Anne Çocuk Sağlığı Dergisi, 5, 23-48.
  • Cantile T, Leuci S, Blasi A, Coppola N, Sorrentino, R, Ferrazzano GF, Mignogna M.D. (2022). Human Papillomavirus vaccination and oropharyngeal cancer: Knowledge, perception and attitude among Italian pediatric dentists. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(2), 790.
  • Caner, M. (2020). Kadınlarda cinsel işlev niteliği, cinsel mitler ve bilişsel çarpıtmaların sosyodemografik değişkenlerle ilişkisi (Yüksek lisans tezi). Erişim adresi: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ Centers for Disease Control and Prevention. Cervical Cancer Rates Have Dropped Among Young Women in the United States. (2021). https://www.cdc.gov/cancer/dcpc/research/articles/cervical-cancer-rates-young-women.htm.02.03.2021.
  • Cappiello J, Coplon L, Carpenter H. (2017). Systematic review of sexual and reproductive health care content in nursing curricula. Journal of Obstetric, Gynecologic & Neonatal Nursing, 46(5), e157-e167.
  • Çakaloz DK, Öztürk G, Çoban, A, Karaçam Z. (2017). Ebelik öğrencilerinin servikal kanser ve hpv aşisi hakkinda bilgi ve düşüncelerinin belirlenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi SBF Dergisi, 2(2), 55-64.
  • Demir, F. (2019). Human Papilloma Virüsü (Hpv) Bilgi Ölçeği’nin Türkçe Geçerlik Ve Güvenirliği, Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 10-45.
  • Ekmen BU, Özkan M, Gül T. (2017). İnfertilite Tedavisi Gören Kadınlarda Cinsel Mitlere İnanma Düzeyi, Klinik Psikiyatri, 20.
  • Erdem HA, Işıkgöz Taşbakan M, Şanlıdağ G, Kanpak ES, Pullukçu H. (2020). Aşı oluyoruz, peki gerçekten biliyor muyuz? HPV aşısı olan tıp fakültesi öğrencilerinin HPV infeksiyonu ve aşısı ile ilgili bilgilerinin değerlendirilmesi. FLORA, 25(1):62-8.
  • Golbası Z, Evcılı F, Eroglu K, Bırcan H. (2016). Sexual myths scale (SMS): development, validity and reliability in Turkey. Sexuality and Disability, 34(1), 75-87.
  • Haesler E, Bauer M, Fetherstonhaugh D. (2016). Sexuality, sexual health and older people: A systematic review of research on the knowledge and attitudes of health professionals, Nurse Education Today. doi:10.1016/j.nedt.2016.02.012
  • Harmsen IA, Ruiter RA, Paulussen TG, Mollema L, Kok G, de Melker HE. (2012). Factors that influence vaccination decision-making by parents who visit an anthroposophical child welfare center: a focus group study. Adv Prev Med, 175694. DOI:10.1155/2012/175694.
  • Ishak Y, Tobia M. (2013). DSM-5 changes in diagnostic criteria of sexual dysfunctions. Reproductive system & sexual disorders, 2(2):1-3.
  • Karaçam Ö, Totan T, Babür KY, Koyuncu M. (2012). Hendrick cinsel tutum ölçeği kısa formunun Türkçeye uyarlanması, geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 13:138-144.
  • Kasymova S, Harrison SE, Pascal C. (2019). Knowledge and awareness of human papilloma virus among college students in South Carolina. Infectious Diseases: Research and Treatment, 12, 1178633718825077.
  • Kahyaoğlu Süt H, Aşcı Ö, Gökdemir F. (2015). Hemşirelik bölümü yaz okulu öğrencilerinin cinsel tutumları ve etki eden faktörler. TAF Preventive Medicine Bulletin, 14(4), 315-323.
  • Kops NL, Hohenberger GF, Bessel M, Horvath JDC, Domingues C, Maranhão AGK, Wendland EM. (2019). Knowledge about HPV and vaccinationamongyoungadult men and women: Results of a national survey. Papillomavirus Research, 7:123-128.
  • Kömürcü N, Değirmenci ÖS, Uysal N, Yedek S. (2023). HPV ve güvenli cinsel yaşam konusunda üniversite gençlerini bilgilendirme ve risklerini belirlemede akran eğitiminin etkisi. BANÜ Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi, 5(1), 55-64.
  • Kukulu K, Gürsoy E, Sözer GA. (2009). Turkish University Students Beliefs in Sexual Myths. Sexuality and Disability, 27(1): 23-29.
  • Mirza A, Çöl M. (2023). Bir Tıp Fakültesinde İntern Doktorların HPV Enfeksiyonu ve Aşısı Hakkındaki Bilgi, Tutum ve Davranışları. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, 8(2):183-93.
  • Moscicki AB, Palefsky JM. (2011). HPV in men: an update. Journal of Lower Genital Tract Disease, 15(3):231-37.
  • Ogur P, Utkualp N, Aydınoğlu N. (2016). Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Cinsellikle İlgili İnanışları. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 25(4):13-21.
  • Okay A, Soydam AS, Akın L. (2022). İnsan PapillomaVirüsü (HPV) ve aşılarının kullanımı sonrası toplumsal etkileri. Abant Med J, 11(1): 143-151.
  • Petca A, Borislavschi A, Zvanca ME, Petca RC, Sandru F, Dumitrascu MC. (2020). Non-sexual HPV transmission and role of vaccination for a better future. Experimental and Therapeutic Medicine, 20(6): 1-5.
  • Rodriguez SA, Mullen PD, Lopez DM,Savas LS, Fernández ME. (2020). Factors associated with adolescent HPV vaccination in the U.S.: A systematic review of reviews and multilevel framework to inform intervention development. Prev Med, 131:105968.
  • Shetty S, Prabhu S, Shetty V, Shetty AK. (2019). Knowledge, attitudes and factors associated with acceptability of humanpapillomavirus vaccination among under graduate medical, dental and nursing students in South India. Human Vaccines & Immunotherapeutics, 15(7-8): 1656-1665.
  • Sung H, Ferlay J, Siegel RL, Laversanne M, Soerjomataram I, Jemal A, (2021). Global Cancer Statistics 2020: GLOBOCAN Estimates of Incidence and Mortality Worldwide for 36 Cancers in 185 Countries. CA Cancer J Clin, 71(3):209-49.
  • Torun F, Torun SD, Özaydın AD. (2011). Erkeklerde Cinsel Mitlere İnanma Oranları ve Mitlere İnanmayı Etkileyen Faktörler. Düşünen Adam Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Dergisi, 24:.24-31.
  • Turhan Çakır A. (2021). Üniversite öğrencilerinin HPV, HPV tarama testi ve HPV aşısına ilişkin bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi: Kesitsel bir çalışma. Med J West Black Sea, 5(3):472-480.
  • Tsai LY, Huang CY, Shih FF, Li CR, Lai TJ. (2014). Undergraduate nursing education to address patients’ concerns about sexual health: the perceived learning needs of senior traditional four-year and two-year recurrent education (rn-bsn) undergraduate nursing students in Taiwan. Nagoya. Journal of Medical Science, 76(3-4):273–284.
  • Trucchi, C., Amicizia, D., Tafuri, S., Sticchi, L., Durando, P., Costantino, C.,Icardi, G. (2020). Assessment of knowledge, attitudes, and propensity towards HPV vaccine of young adult students in Italy. Vaccines, 8(1): 74. Türkiye Kanser İstatistkleri 2016. Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü, 2019. https://hsgm.saglik.gov.tr/.
  • Unutkan A, Yangın HB. (2016). Üniversite öğrencilerinin human papilloma virüs aşısına ilişkin bilgi ve görüşlerinin değerlendirilmesi. TAF Preventive Medicine Bulletin, 15(2), 151-158.
  • Yılmaz B, Hat BN, Yürekli Y, Oskay Ü. (2021). Genç erişkinlerin humanpapilloma virüs (HPV) ve HPV aşısına ilişkin bilgi ve görüşleri: analitik kesitsel bir çalışma. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(2), 138-148.
There are 36 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies of Asian Society
Journal Section Articles
Authors

Funda Kocaay 0000-0003-4352-4675

Early Pub Date October 31, 2023
Publication Date October 31, 2023
Submission Date August 23, 2023
Acceptance Date September 12, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Kocaay, F. (2023). TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SERVİKS KANSERİ, HUMAN PAPİLLOMA VİRÜSÜ VE AŞISI İLE İLGİLİ BİLGİ, TUTUM VE DAVRANIŞLARININ CİNSEL MİTLER PERSPEKTİFİNDE İNCELENMESİ. International Journal of Entrepreneurship and Management Inquiries, 7(Özel Sayı 2), 58-70. https://doi.org/10.55775/ijemi.1348775

images?q=tbn:ANd9GcRoj2RSgFvw8N5CG9ZqLQN5NolsDY6Sm-MbIA&usqp=CAU     road-issn.png   download  logo.png 18351   18352       18353    18354  18355     18356    18357     18358


email_ss_1920.png

Journal EMI e-mail Adresi: internationaljournalemi@gmail.com

JOURNAL EMI Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.