Sosyal
kaygı, topluluk önünde konuşma, yemek yeme gibi eylemlerden kaçınma şeklinde
ortaya çıkar. Sosyal kaygısı olan çocuk ve ergenler; sınıfta başkalarının
önünde konuşma, tahtaya yazı yazma, başkalarıyla konuşma, okul tuvaletini
kullanma, toplu halde yemek yeme konularında sıkıntılar yaşarlar ( Stein ve
Stein,2008,Akt. Kauffman ve Landrum, 2015). Bu çalışmada İstanbul ili Avrupa
bölgesindeki bir devlet ilkokulunun 4. sınıfında okuyan 40 kız ve 40 erkek
öğrenciye hem sosyal kaygı ölçeği hem de çocuk kaygı ve depresyon ölçeği
uygulanmıştır. Çalışma grubundaki kız ve
erkek öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri eşit bulunurken ortalama puanları da
testin güvenirliği araştırmasındaki ortalama puanlarla benzerlik
göstermektedir. Kaygı ve depresyon
ölçeği sonuçlarına göre ise 8 öğrencide yüksek düzeyde, 10 öğrencide ise
sınırda kaygı ve depresyon görülmüştür. Sonuç olarak çocuk, aile, okul
arasındaki etkileşim ve iletişimin normal sınırlar içinde olduğu öngörülebilir
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 20, 2018 |
Submission Date | July 27, 2018 |
Acceptance Date | August 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |
Journal EMI e-mail Adresi: internationaljournalemi@gmail.com
JOURNAL EMI Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.