Remote/home working system was an alternative system preferred for reasons such as efficiency, employee motivation and cost improvement in the previous periods, it has become a necessity for businesses suitable for this type of work, during the Covid-19 epidemic. It is observed that another sector in which the remote working system, which is mainly used in the education during the pandemic period, is adopted in the banking sector. It is aimed to determine the changes in job satisfaction and organizational commitment of bankers who must work remotely over sub-themes such as job suitability, work motivation, career management, adaptation to the situation and working conditions. The findings were obtained because of interviews with eighteen employees of three different private banks in Turkey. In the selection of participants, the principle of easy accessibility was determined in accordance with the subject and purpose of the research, and the supervisors of the banks were contacted to reach their employees. Interviews were conducted with the bankers, who were reached with the guidance of bank managers with the titles of department manager, regional manager, and branch manager. All participants have experienced remote working at different time intervals during the pandemic period. The data were evaluated with descriptive, and content analyzes, and empirical findings were reached on the approaches of bankers. It was aimed to increase the level of reliability with the use of phenomenology technique. With the findings, important results have been reached regarding the job satisfaction and organizational commitment of bankers working remotely.
Hakkında çok sayıda araştırma yapılan uzaktan/evden çalışma sistemi, önceki dönemlerde verimlilik, çalışan motivasyonu ve maliyet iyileştirmesi gibi nedenlerle tercih edilen bir alternatif sistem iken, Covid-19 salgını döneminde özellikle bu tarz çalışmaya uygun işletmeler ve kuruluşlar için zorunluluk halini almıştır. Pandemi dönemi içinde özellikle eğitim sektöründe ağırlıklı olarak kullanılan uzaktan/evden çalışma sisteminin, benimsendiği bir diğer sektörün de bankacılık sektörü olduğu gözlemlenmektedir. Bu araştırma ile işin uygunluğu, iş motivasyonu, kariyer yönetimi, duruma adaptasyon ve çalışma şartları gibi alt temalar üzerinden uzaktan çalışmak zorunda kalan bankacıların iş tatminlerinde ve örgütsel bağlılıklarında oluşan değişikliklerin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada elde edilen bulgular ve sonuçlar, Türkiye’deki üç farklı özel bankanın on sekiz çalışanı ile yapılan derinlemesine görüşmeler sonucu elde edilmiştir. Katılımcı seçiminde araştırmanın konusuna ve amacına uygun olarak kolay ulaşılabilirlik prensibi belirlenmiş ve bankaların çalışanlarına ulaşabilmek için amirleri ile irtibata geçilmiştir. Kısım müdürü, bölge müdürü ve şube müdürü unvanlarına sahip banka yöneticilerinin yönlendirmesi ile ulaşılan bankacılarla mülakatlar yapılmıştır. Görüşmeye katılan çalışanların tamamı uzaktan çalışmayı, pandemi süresi içinde farklı zaman aralıkları ile bizzat deneyimlemiş kişilerden oluşmaktadır. Görüşmeler ile elde edilen verilen, betimsel ve içerik analizleri ile değerlendirilerek bankacıların uzaktan çalışma sistemine yönelik yaklaşımlarına dair ampirik bulgulara ulaşılmıştır. Bu çalışmada fenomenoloji tekniği kullanımı ile güvenilirlik düzeyinde artış hedeflenmiştir. Araştırma sonucu elde edilen bulgular ile uzaktan/evden çalışan bankacıların iş tatminlerine ve buna bağlı gelişen örgütsel bağlılıklarına dair önemli sonuçlara ulaşılmıştır.
6. EMISS kongresi katılımcısıyım. Bu fırsat için teşekkür ederim. Saygılarımla,
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2021 |
Submission Date | October 7, 2021 |
Acceptance Date | December 6, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 9 |
Journal EMI e-mail Adresi: internationaljournalemi@gmail.com
JOURNAL EMI Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.