Bu çalışmada,
değişen kahve tüketim alışkanlıklarının incelenmesi ve seyrinin ortaya konması
amaçlanmıştır. Yeni nesil kahve dükkânlarının misafirlerinin ağırlıklı olarak
18-50 yaş grubundaki bireylerden meydana geldiği için hedef kitle olarak bu yaş
grubu dikkate alınmıştır. Çalışmanın ana kitlesini İstanbul’da yaşayan bireyler
oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi, tesadüfi olmayan örnekleme
yöntemlerinden biri olan kolayda örnekleme ile oluşturmuştur. İnternet tabanlı
anket yöntemi ile toplanan veriler SPSS 21.0 istatistik paket programı ile
analiz edilmiştir.
Analiz
neticesinde elde edilen sonuçlara göre, çaydan
sonra en fazla tüketilen kahve çeşitleri sırasıyla Türk kahvesi, espresso,
filtre kahve, hazır kahve ve buzlu kahve olmuştur. Üçüncü nesil kahve
çeşitlerinin hayatımızda giderek artan önemi ortaya konmuştur.
Tüketim Eğilimi Tüketici Davranışları Veri Analizi Pazar Araştırması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 3 |
International Journal of Economics, Politics, Humanities & Social Sciences – IJEPHSS Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.