Buçalışmada kendi kendine yardım (self-help books) kitaplarının lisans ve lisansüstü öğrencilerinin hayat becerilerine olan etkisi incelenmiştir. Araştırmada, empati kurma, öfke yönetimi, benlik saygısını artırma ve aktif dinleme becerisini yerinde kullanma kişiler arası iletişimde hayat becerisi olarak ele alınmıştır. Araştırmada ölçme aracı olarak Empatik Eğilim Ölçeği, açık uçlu görüşme formu ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Veri analizinde tek yönlü varyans analizi ve açık uçlu görüşme formuna verilen yanıtlar kategorilere ayrılarak yüzdelikleri verilmiştir. Veri analizleri sonunda, ülkemizde de yaygın okuyucu kitlesi olan kendi kendine yardım kitaplarının üniversite öğrencilerinin hayat becerilerine katkıda bulunmadığı bulunmuştur. Psiko-eğitim amaçlı bir kısım kitapların Eğitim Psikolojisi, Gelişim ve Öğrenme, Rehberlik gibi eğitim fakültelerince okutulan derslerde tavsiye edilebilir. Ancak İnsan İlişkileri, İletişim gibi üniversitelerde seçmeli ders kapsamında okutulacak derslerde, ders kitaplarının ve kaynak kitapların seçimine dikkat edilmelidir. Kendi kendine yardım kitapları üzerine sınırlandırıcı hiç bir yaptırım yoktur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 1 Issue: 1 |