BibTex RIS Cite

The Investigation of Effects of Modelling and Computer Assisted Instruction on Academic Achievement

Year 2010, Volume: 1 Issue: 2, 22 - 28, 01.06.2010

Abstract

References

  • Akarsu, F., Aşkar, P. & Ersoy, Y. (1998). Bilgisayar destekli öğretimde öğretmenin işlevi yetiştirilmesi, Bilgisayar Destekli Eğitim Kongresi, Ankara.
  • Akpınar, E., Aktamış, H. ve Ergin, Ö. (2005). Fen bilgisi dersinde eğitim teknolojisi kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri. TOJET, 4,1, Makale:12. 22.05.2007, from http://www.tojet.net/articles/4112.htm
  • Atılboz, N. G. (2004). Lise 1. sınıf öğrencilerinin mitoz ve mayoz bölünme konuları ile ilgili anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 3, 147-157.
  • Bahar, M., Johnstone, A. H. & Hansell, M. H. (1999). Revisiting learning difficulties in biology. Journal of Biological Education, 33,84-86.
  • Baki, A. (2002). Bilgisayar destekli matematik öğretimi. Ceren Yayınları, Đstanbul,11-27.
  • Clark, D. C. & Mathis, P. M. (2000). Modelling mitosis and meiosis. a problem-solving activity. The American Biology Teacher. 62,3, 204-206.
  • Demirel, Ö. (2002). Öğretme Sanatı., Pagem Yayıncılık Basımevi, Ankara.
  • Friedler, Y. & Tamır, P. (1990). Life in science laboratory classroom at secondary level. The student laboratory and the science curriculum. London: Routledge.
  • Güneş, B., Gülçiçek, Ç., & Bağcı, N. (2004) Eğitim Fakültelerindeki Fen ve Matematik Öğretim Elemanlarının Model ve Modelleme Hakkındaki Görüşlerinin Đncelenmesi. TÜFED-TUSED / 1,1, 35-48
  • Güneş, M. H. & Güneş, T. (2005). Đlköğretim öğrencilerinin biyoloji konularını anlama zorlukları ve nedenleri, Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 6,2, 169-175.
  • Harrison, G. A. (2001.) How do teachers and textbook writers model scientific ideas for students. Research in Science Education, 31, 401-435
  • Haury, D. (1989). The contribution of science locus of control orientation to expressings of attitude toward science teaching. Journal of Research in Science Teaching, 26, 503-517.
  • Justi, S. R. & Gilbert, K. J. (2002). Modelling, teachers’ views on the nature of modelling, and implications for the education of modellers. International Journal. Science Education, 24,4, 369-387.
  • Karamustafaoğlu, O., Aydın M. ve Özmen H. (2005). Bilgisayar destekli fizik etkinliklerinin öğrenci kazanımlarına etkisi: basit harmonik hareket örneği. TOJET, Cilt:4, Sayı:4, Makale:10 04.04.2007, from http://www.tojet.net/articles/4410.htm
  • Kindfield, A. C. H. (1994). Understanding a basic biological process: expert and novice models of meiosis. Science Education, 78,3, 157-161.
  • Lavoie, D. R. (1993). The development, theory and application of a cognitive-network model of prediction problem solving in biology. Journal of Research in Science Teaching, 30,7, 767785.
  • Lewis, J., Leach, J. & WooRobinson, C. (2000). Choromosomes: the missing link-young people’s understanding of mitosis, meiosos and fertilisation, Journal of Biological Education, 34,4, 189-191.
  • Sezgin, E. & Köymen, Ü. (2002). Đkili kodlama kuramına dayalı olarak hazırlanan multimedya yazılımının fen bilgisi öğretiminde akademik başarıya olan etkisi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, 137-143.
  • Şahin, T. Y. & Yıldırım, S. (1999). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Tekkaya, C., Özkan, Ö. & Sungur, S. (2001). Biology concepts percieved as difficult by turkish high school students. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 145-150.
  • Tekkaya, C., Özkan, Ö., Sungur, S. & Uzuntiryaki, E. (2000). Öğrencilerin Biyoloji Konularını Anlama Zorlukları. IV. Fen Bil. Eğt. Kongresi Bildirileri, 5-9, Ankara.
  • Treagust, F. D. (2002). Students’ Understanding of the Role of Scientific Models in Learning Science.
  • International Journal of Science Education, 24,4, 357-368.
  • Uşun, S. (2000). Dünyada ve Türkiye'de bilgisayar destekli öğretim. Pegema Yayıncılık, Ankara.
  • Wood-Robinson, C, Lewis, J. & Leach, J. (2000). Young people’s understanding of the nature of genetic ınformation in the cells of on organism. Journal of Biological Education, 35,1,29-36.
  • Yaman, M. & Soran, H. (2000). Türkiye’de ortaöğretim kurumlarında biyoloji öğretiminin değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 229-237.
  • Yiğit, N. & Akdeniz, A. R. (2000). Fizik öğretiminde bilgisayar destekli materyallerin geliştirilmesi: Öğrenci çalışma yaprakları. IV. Fen Bilimleri Kongresi, 6-8 Eylül 2000. Ankara.

Model Oluşturma ve Bilgisayar Destekli Öğretimin Akademik Başarı Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi

Year 2010, Volume: 1 Issue: 2, 22 - 28, 01.06.2010

Abstract

Bu çalışmada, model oluşturma ve bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarısını nasıl etkilediği incelenmiştir. Bu amaçla Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği 2.sınıf öğrencilerinden 132 öğrenci ile hücre bölünmesi konusunda çalışma yapılmıştır. Çalışmada, kontrol grubu, modelleme grubu ve bilgisayar destekli grup olarak üç grup oluşturulmuş ve hücre bölünmesi konusu üç farklı yöntemle anlatılmıştır. Yapılan ön test- son test başarı testleri sonucunda gruplar arasında önemli farklar olduğu gözlenmiştir. Geleneksel öğretimin yapıldığı kontrol grubu en başarısız grup olarak belirlenmiş ve en başarılı grup ise modelleme grubu olmuştur. Öğrencilerin yardımcı öğretim araçları kullanıldığında daha başarılı oldukları ve özellikle yaparak daha iyi öğrendikleri saptanmıştır

References

  • Akarsu, F., Aşkar, P. & Ersoy, Y. (1998). Bilgisayar destekli öğretimde öğretmenin işlevi yetiştirilmesi, Bilgisayar Destekli Eğitim Kongresi, Ankara.
  • Akpınar, E., Aktamış, H. ve Ergin, Ö. (2005). Fen bilgisi dersinde eğitim teknolojisi kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri. TOJET, 4,1, Makale:12. 22.05.2007, from http://www.tojet.net/articles/4112.htm
  • Atılboz, N. G. (2004). Lise 1. sınıf öğrencilerinin mitoz ve mayoz bölünme konuları ile ilgili anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 3, 147-157.
  • Bahar, M., Johnstone, A. H. & Hansell, M. H. (1999). Revisiting learning difficulties in biology. Journal of Biological Education, 33,84-86.
  • Baki, A. (2002). Bilgisayar destekli matematik öğretimi. Ceren Yayınları, Đstanbul,11-27.
  • Clark, D. C. & Mathis, P. M. (2000). Modelling mitosis and meiosis. a problem-solving activity. The American Biology Teacher. 62,3, 204-206.
  • Demirel, Ö. (2002). Öğretme Sanatı., Pagem Yayıncılık Basımevi, Ankara.
  • Friedler, Y. & Tamır, P. (1990). Life in science laboratory classroom at secondary level. The student laboratory and the science curriculum. London: Routledge.
  • Güneş, B., Gülçiçek, Ç., & Bağcı, N. (2004) Eğitim Fakültelerindeki Fen ve Matematik Öğretim Elemanlarının Model ve Modelleme Hakkındaki Görüşlerinin Đncelenmesi. TÜFED-TUSED / 1,1, 35-48
  • Güneş, M. H. & Güneş, T. (2005). Đlköğretim öğrencilerinin biyoloji konularını anlama zorlukları ve nedenleri, Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 6,2, 169-175.
  • Harrison, G. A. (2001.) How do teachers and textbook writers model scientific ideas for students. Research in Science Education, 31, 401-435
  • Haury, D. (1989). The contribution of science locus of control orientation to expressings of attitude toward science teaching. Journal of Research in Science Teaching, 26, 503-517.
  • Justi, S. R. & Gilbert, K. J. (2002). Modelling, teachers’ views on the nature of modelling, and implications for the education of modellers. International Journal. Science Education, 24,4, 369-387.
  • Karamustafaoğlu, O., Aydın M. ve Özmen H. (2005). Bilgisayar destekli fizik etkinliklerinin öğrenci kazanımlarına etkisi: basit harmonik hareket örneği. TOJET, Cilt:4, Sayı:4, Makale:10 04.04.2007, from http://www.tojet.net/articles/4410.htm
  • Kindfield, A. C. H. (1994). Understanding a basic biological process: expert and novice models of meiosis. Science Education, 78,3, 157-161.
  • Lavoie, D. R. (1993). The development, theory and application of a cognitive-network model of prediction problem solving in biology. Journal of Research in Science Teaching, 30,7, 767785.
  • Lewis, J., Leach, J. & WooRobinson, C. (2000). Choromosomes: the missing link-young people’s understanding of mitosis, meiosos and fertilisation, Journal of Biological Education, 34,4, 189-191.
  • Sezgin, E. & Köymen, Ü. (2002). Đkili kodlama kuramına dayalı olarak hazırlanan multimedya yazılımının fen bilgisi öğretiminde akademik başarıya olan etkisi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, 137-143.
  • Şahin, T. Y. & Yıldırım, S. (1999). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Tekkaya, C., Özkan, Ö. & Sungur, S. (2001). Biology concepts percieved as difficult by turkish high school students. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 145-150.
  • Tekkaya, C., Özkan, Ö., Sungur, S. & Uzuntiryaki, E. (2000). Öğrencilerin Biyoloji Konularını Anlama Zorlukları. IV. Fen Bil. Eğt. Kongresi Bildirileri, 5-9, Ankara.
  • Treagust, F. D. (2002). Students’ Understanding of the Role of Scientific Models in Learning Science.
  • International Journal of Science Education, 24,4, 357-368.
  • Uşun, S. (2000). Dünyada ve Türkiye'de bilgisayar destekli öğretim. Pegema Yayıncılık, Ankara.
  • Wood-Robinson, C, Lewis, J. & Leach, J. (2000). Young people’s understanding of the nature of genetic ınformation in the cells of on organism. Journal of Biological Education, 35,1,29-36.
  • Yaman, M. & Soran, H. (2000). Türkiye’de ortaöğretim kurumlarında biyoloji öğretiminin değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 229-237.
  • Yiğit, N. & Akdeniz, A. R. (2000). Fizik öğretiminde bilgisayar destekli materyallerin geliştirilmesi: Öğrenci çalışma yaprakları. IV. Fen Bilimleri Kongresi, 6-8 Eylül 2000. Ankara.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

M.handan Güneş This is me

Dilek Çelikler This is me

Publication Date June 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Güneş, M., & Çelikler, D. (2010). Model Oluşturma ve Bilgisayar Destekli Öğretimin Akademik Başarı Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi. International Journal of Educational Researchers, 1(2), 22-28.