Bu araştırmada ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin problem çözme düzeyleri ile yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın kapsamına 2009-2010 eğitim öğretim yılında Sakarya ili Adapazarı ve Arifiye ilçelerindeki çeşitli ilköğretim ve lisede öğrenim gören toplam 300 öğrenci dahil edilmiştir. Araştırma kapsamına dahil edilen öğrencilerin problem çözme düzeyleri ile ilgili veriler; Heppner ve Peterson tarafından 1982 yılında geliştirilen ve Taylan tarafından 1990 yılında Türkçe’ye uyarlaması yapılan “Problem Çözme Envanteri” ile öğrencilerin yalnızlık düzeylerini ile ilgili verileri Russell, Peplau ve Cutrano tarafından 1980 yılında geliştirilen ve Türkçe’ye uyarlaması Demir tarafından 1989 yılında gerçekleştirilen “UCLA Yalnızlık Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler daha önce yapılmış olan tez, bilimsel makale ve diğer bilimsel çalışmalardan elde edilen verilerle birlikte analiz edilip yorumlanmış psikoloji, psikolojik danışma ve rehberlik alanıyla ilişkilendirilerek yorum yapılamış ve tartışılmıştır. Ayrıca çalışmanın sonunda araştırmacılara bilgi ve fikir vermesi açısından önerilere yer verilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 3 Issue: 2 |