Review
BibTex RIS Cite

Distance Education and Teaching Approachs

Year 2017, Volume: 1 Issue: 4, 158 - 162, 31.12.2017

Abstract

Uzaktan eğitim günümüz eğitim dünyası için geleneksel eğitim sistemleri
ile benzer özellikler gösteren en etkili eğitim anlayışıdır. Aslında Uzaktan
eğitim geleneksel bir okulda yer alan duvarlar ortadan kaldırıldıktan sonraki
tüm süreçler olarak tanımlanabilir. Her nekadar farklı konum yada farklı zaman
dilimleri içerisinde öğrenci-öğretmen ve öğrenci etkileşiminin
gerçekleştirildiği plaftormdur. Bu araştırmada uzaktan eğitim platformaları
için bir öğretim stratejisi, öğretim modeli ve bireysel farklılıkların önemine
ilişkin literatür incelemesi yapılmıştır. Sonuç olarak Sunuş yoluyla öğretim
modelinin temel bilgi becerilerin kazandırılmasında önemli olduğu, ancak tüm
bunların yanı sıra bireysel farklılıklara dikkat edilmesi gerektiği ve bireysel
farklılıkların bilginin yeniden inşaa edilmesinde önemli olduğu sonucu ortaya
çıkmıştır.

References

  • Andrade, M. S., & Bunker, E. L. (2009). A model for self‐regulated distance language learning. Distance Education, 30(1), 47-61. Bayrak, M., Aydemir, M., & Karaman, S. (2017). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Doyum Düzeylerinin İncelenmesi. Cela, K., Sicilia, M. Á., & Sánchez‐Alonso, S. (2016). Influence of learning styles on social structures in online learning environments. British Journal of Educational Technology, 47(6), 1065-1082. Cho, M. H., & Shen, D. (2013). Self-regulation in online learning. Distance education, 34(3), 290-301. Çakıroğlu, Ü. (2014). Analyzing the effect of learning styles and study habits of distance learners on learning performances: A case of an introductory programming course. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 15(4). Durdu, L., Durdu P. O. (2016). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri Ekici, G. (2003). Öğrenme stiline dayalı öğretim ve biyoloji dersi öğretimine yöneli ders planı örnekleri. Gazi kitabevi. Girginer, N. (2002). “Uzaktan Eğitim Ekonomisi”, I. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi Bildiriler Kitabı, s.276-277, Kocaeli Üniversitesi, İzmit. Greene, J. A., & Azevedo, R. (2009). A macro-level analysis of SRL processes and their relations to the acquisition of a sophisticated mental model of a complex system. Contemporary Educational Psychology, 34(1), 18-29. Günter, T., Güneş, E. Ö., & Demır, E. O. (2012). Türkiye'deki Meslek Yüksekokullarında Uzaktan Eğitim. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 2(1). Gürol, M., & Demirli, A. G. C. Uzaktan EĞİTİMDE OLUŞTURMACI TASARIM ve UYGULANMASI. Hakan, K. Ö. R., ÇATALOĞLU, E., & ERBAY, H. (2013). Uzaktan ve Örgün Eğitimin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisinin Araştırılması. Journal of Social Sciences [JSS], 12(2). Holmberg, B. (1977). Distance Education: A Survey Bibliography. London: Kogan Page İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. Pegem Akademi.(s.201) Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 235-251. Keefe, J. W. (1979). Learning style: An overview. Student learning styles: Diagnosing and prescribing programs, 1, 1-17. Lu, H., Jia, L., Gong, S. H., & Clark, B. (2007). The relationship of Kolb learning styles, online learning behaviors and learning outcomes. Journal of Educational Technology & Society, 10(4). Moore, M.G. (1973). Toward a theory of independent learning and teaching. The Journal of Higher Education, 44(9), 661-679 ÖZBAY, Ö. (2015) DÜNYADA VE TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİMİN GÜNCEL DURUMU. Özkul, A. E., Aydın, C. H. (2016). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri Özkul, A. E., Mutlu, M. E., & Öztürk, C. (2003). İnternete dayalı eğitimde oluşturmacı yaklaşım deneyimi. Bilgi Teknolojileri Işığında Eğitim (BTIE) Sempozyumu, 21-23 Perraton, H. (2005). Open and Distance Learning in the Developing World. Puzziferro, M. (2008). Online technologies self-efficacy and self-regulated learning as predictors of final grade and satisfaction in college-level online courses. The Amer. Jrnl. of Distance Education, 22(2), 72-89. Schunk, D. H., & Zimmerman, B. (Eds.). (2011). Handbook of self-regulation of learning and performance. Taylor & Francis. Sigler, E. A., Saam, J., (2007), Constructivist or expository instructional approaches: Does instruction have an effect on the accuracy of Judgment of Learning (JOL)?, Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, Vol. 7, No. 2, October 2007, pp. 22 – 31. Şenyuva, E. (2013). Nursing student’s view about distance education. International Online Journal of Educational Sciences, 5(2), 409-420. United States Distance Learning Association (1998). Distance Learning Definition [On-line]. Available: http://www.usdla.org/Pages/define.html Zimmerman, B. J. (1989). A social cognitive view of self-regulated academic learning. Journal of educational psychology, 81(3), 329-339.
Year 2017, Volume: 1 Issue: 4, 158 - 162, 31.12.2017

Abstract

References

  • Andrade, M. S., & Bunker, E. L. (2009). A model for self‐regulated distance language learning. Distance Education, 30(1), 47-61. Bayrak, M., Aydemir, M., & Karaman, S. (2017). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Doyum Düzeylerinin İncelenmesi. Cela, K., Sicilia, M. Á., & Sánchez‐Alonso, S. (2016). Influence of learning styles on social structures in online learning environments. British Journal of Educational Technology, 47(6), 1065-1082. Cho, M. H., & Shen, D. (2013). Self-regulation in online learning. Distance education, 34(3), 290-301. Çakıroğlu, Ü. (2014). Analyzing the effect of learning styles and study habits of distance learners on learning performances: A case of an introductory programming course. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 15(4). Durdu, L., Durdu P. O. (2016). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri Ekici, G. (2003). Öğrenme stiline dayalı öğretim ve biyoloji dersi öğretimine yöneli ders planı örnekleri. Gazi kitabevi. Girginer, N. (2002). “Uzaktan Eğitim Ekonomisi”, I. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi Bildiriler Kitabı, s.276-277, Kocaeli Üniversitesi, İzmit. Greene, J. A., & Azevedo, R. (2009). A macro-level analysis of SRL processes and their relations to the acquisition of a sophisticated mental model of a complex system. Contemporary Educational Psychology, 34(1), 18-29. Günter, T., Güneş, E. Ö., & Demır, E. O. (2012). Türkiye'deki Meslek Yüksekokullarında Uzaktan Eğitim. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 2(1). Gürol, M., & Demirli, A. G. C. Uzaktan EĞİTİMDE OLUŞTURMACI TASARIM ve UYGULANMASI. Hakan, K. Ö. R., ÇATALOĞLU, E., & ERBAY, H. (2013). Uzaktan ve Örgün Eğitimin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisinin Araştırılması. Journal of Social Sciences [JSS], 12(2). Holmberg, B. (1977). Distance Education: A Survey Bibliography. London: Kogan Page İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. Pegem Akademi.(s.201) Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 235-251. Keefe, J. W. (1979). Learning style: An overview. Student learning styles: Diagnosing and prescribing programs, 1, 1-17. Lu, H., Jia, L., Gong, S. H., & Clark, B. (2007). The relationship of Kolb learning styles, online learning behaviors and learning outcomes. Journal of Educational Technology & Society, 10(4). Moore, M.G. (1973). Toward a theory of independent learning and teaching. The Journal of Higher Education, 44(9), 661-679 ÖZBAY, Ö. (2015) DÜNYADA VE TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİMİN GÜNCEL DURUMU. Özkul, A. E., Aydın, C. H. (2016). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri Özkul, A. E., Mutlu, M. E., & Öztürk, C. (2003). İnternete dayalı eğitimde oluşturmacı yaklaşım deneyimi. Bilgi Teknolojileri Işığında Eğitim (BTIE) Sempozyumu, 21-23 Perraton, H. (2005). Open and Distance Learning in the Developing World. Puzziferro, M. (2008). Online technologies self-efficacy and self-regulated learning as predictors of final grade and satisfaction in college-level online courses. The Amer. Jrnl. of Distance Education, 22(2), 72-89. Schunk, D. H., & Zimmerman, B. (Eds.). (2011). Handbook of self-regulation of learning and performance. Taylor & Francis. Sigler, E. A., Saam, J., (2007), Constructivist or expository instructional approaches: Does instruction have an effect on the accuracy of Judgment of Learning (JOL)?, Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, Vol. 7, No. 2, October 2007, pp. 22 – 31. Şenyuva, E. (2013). Nursing student’s view about distance education. International Online Journal of Educational Sciences, 5(2), 409-420. United States Distance Learning Association (1998). Distance Learning Definition [On-line]. Available: http://www.usdla.org/Pages/define.html Zimmerman, B. J. (1989). A social cognitive view of self-regulated academic learning. Journal of educational psychology, 81(3), 329-339.
There are 1 citations in total.

Details

Subjects Engineering
Journal Section Articles
Authors

Tuncay Sevindik

Yelda Çınar This is me

Emel Yolcu This is me

Büşra Yiğit This is me

Publication Date December 31, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 1 Issue: 4

Cite

IEEE T. Sevindik, Y. Çınar, E. Yolcu, and B. Yiğit, “Distance Education and Teaching Approachs”, IJESA, vol. 1, no. 4, pp. 158–162, 2017.

ISSN 2548-1185
e-ISSN 2587-2176
Period: Quarterly
Founded: 2016
Publisher: Nisantasi University
e-mail:ilhcol@gmail.com