Bu çalışmanın temel amacı orta
öğretimde çalışan İngilizce öğretmenlerinin özyeterlik seviyelerini bulmaktır.
Ayrıca katılımcı öğretmenlerin kendi İngilizce dil becerilerine yönelik
inançları ve İngilizce öğretirken kullandıkları pedagojik stratejileri
hakkındaki bildirimleri de çalışmada veri olarak kullanılmıştır. Nicel
araştırma yöntemine dayalı bu çalışmada, veri üç farklı anket aracılığıyla
devlet okullarının orta öğretim kademesinde çalışan 28 öğretmenden
toplanmıştır. Sonuçlar öğretmen öz yeterliğinin İngilizce öğretimi üzerinde
etkisi olduğunu göstermiştir. Elde edilen veriler öğretmen öz yeterliği ile
öğretmenlerin İngilizce yeterliği arasında ilişki olduğunu göstermiştir.
Öğretmenlerin çoğunun sınıflarında iletişime dayalı stratejiler kullandıkları tespit
edilmiştir. Bu çalışma öğretmenlerin öz yeterliğini geliştirmek için nelere
ihtiyaç duyduklarını anlamak için gerekli ve faydalı bilgi sağlamaktadır.
öğretmen öğretmen öz yeterliliği yabancı dil olarak İngilizce İngilizce dili öğretimi İngilizce yeterliliği
The main purpose of this study is
to examine teacher efficacy levels of English language teachers who work in
secondary schools. Also, teachers’ self -reported English proficiency level and
use of pedagogical strategies were investigated. Based on a quantitative study,
the data were collected through three different questionnaires from 28 English
language teachers. Results showed that teacher efficacy has an impact on
teaching English. The data indicated that teachers’ beliefs in their ability
were correlated with their self-reported English proficiency. It was found that
most of the teachers use communicatively oriented instructional strategies in
the classroom. This study provides necessary and useful information to
understand teachers’ needs to develop their efficacy.
teacher teacher efficacy English as a foreign language English language teaching English proficiency
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | February 7, 2019 |
Submission Date | January 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |
.