Translanguaging and English as a Lingua Franca in the Plurilingual Classroom by Anna Mendoza, published by Multilingual Matters in 2023, offers a nuanced exploration of multilingual practices within the specific sociolinguistic context of Honolulu, Hawaii. Positioned within the broader discourse of multilingual education, this book examines how high school students, drawing from diverse linguistic backgrounds, utilise translanguaging and English as a Lingua Franca (ELF) in their daily interactions and learning processes. Mendoza's work significantly contributes to the field, bridging theoretical perspectives on translanguaging and ELF with empirical insights derived from linguistic ethnography. Through a detailed examination of classroom dynamics, this book challenges conventional notions of language use in education, proposing a more inclusive approach that recognises and values the full linguistic repertoires of students. This review will critically evaluate Mendoza's work, focusing on the context, content, critical analysis, comparisons, and conclusion.
Translanguaging Multilingual Education English as a Lingua Franca (ELF) Linguistic Ethnography Plurilingualism
'Translanguaging and English as a Lingua Franca in the Plurilingual Classroom'' adlı kitap, Anna Mendoza tarafından 2023 yılında Multilingual Matters yayınevi tarafından yayımlanmış olup, Honolulu, Hawaii'nin özgül sosyo-dilbilimsel bağlamında çok dilli uygulamaları ayrıntılı bir şekilde incelemektedir. Çokdilli eğitim söyleminin daha geniş bir bağlamında konumlandırılan bu kitap, farklı dilsel geçmişlere sahip lise öğrencilerinin günlük etkileşimlerinde ve öğrenme süreçlerinde translanguaging (dillerarası geçiş) ve İngilizceyi bir Lingua Franca (ortak dil) olarak nasıl kullandıklarını ele almaktadır. Mendoza’nın eseri, translanguaging (dillerarası geçiş) ve Lingua Franca (ortak dil) üzerine teorik perspektiflerle dil etnografisinden elde edilen ampirik içgörüler arasında köprü kurarak bu alana önemli katkılar sunmaktadır. Sınıf dinamiklerini ayrıntılı bir şekilde inceleyen kitap, eğitimde dil kullanımına ilişkin geleneksel kavramlara meydan okumakta ve öğrencilerin tam dilsel repertuarlarını tanıyan ve değer veren daha kapsayıcı bir yaklaşımı önermektedir. Bu inceleme, Mendoza’nın eserini bağlam, içerik, eleştirel analiz, karşılaştırmalar ve sonuç unsurlarına odaklanacaktır.
Dillerarası Geçiş Çokdilli Eğitim Lingua Franca Olarak İngilizce (ELF) Dilsel Etnografi Çokdillilik
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Specialist Studies in Education (Other) |
Journal Section | Book Review |
Authors | |
Publication Date | February 28, 2025 |
Submission Date | December 15, 2024 |
Acceptance Date | February 27, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 7 Issue: 1 |
.