Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgi düzeylerinin belirlenmesi ve bu düzeylerin cinsiyet, mesleki kıdem, mezun olunan okul, görev yapılan okul ve hizmet içi eğitim durumu değişkenlerine göre incelenmesi ve bu konuda görüşlerinin alınmasıdır. Çalışma, karma araştırma yöntemlerinden açımlayıcı desene göre tasarlanmıştır. Araştırmanın nicel çalışma grubunu basit tesadüfü örnekleme yöntemine göre Akdeniz Bölgesinin iki büyük ilinde görev yapan toplam 190 matematik öğretmeni; nitel çalışma grubunu ise amaçlı örneklem yöntemlerin ölçüt örnekleme yöntemine göre belirlenen sekiz matematik öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği, kişisel bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde betimsel istatistik, bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi uygulanırken nitel verilerin analiz sürecinde ise içerik analiz tekniği kullanılmıştır. Sonuç olarak matematik öğretmenlerinin teknolojik, pedagojik alan bilgisi düzeylerinin yeterli olduğu; cinsiyet, mesleki kıdem, mezun olunan okul, görev yapılan okul ve hizmet içi eğitim durumu açısından ise istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır. Görüşme yapılan öğretmenlerin daha çok öğrenme ve öğretme sürecinde teknoloji kullanımının önemli olduğunu ve derse olan ilginin bu bağlamda arttığını vurguladıkları görülmektedir.
teknoloji bilgisi pedagoji bilgisi alan bilgisi matematik öğretmenleri teknolojik pedagojik alan bilgisi
The aim of this study was to determine the level of technological pedagogical field knowledge of mathematics teachers, to examine them according to various variables and to get their opinions on this subject. The study was designed according to the exploratory design of mixed research methods. The study group consisted of 190 mathematics teachers and the qualitative dimension of the study consisted of a total of eight mathematics teachers determined according to the criterion sampling method of purposive sampling methods. Technological pedagogical field knowledge scale, personal information form and semi-structured interview form were used as data collection tools. Descriptive statistics, independent groups t-test and one-way were used for the analysis of quantitative data, and content analysis technique was used in the analysis of qualitative data. As a result, it was concluded that the mathematical teachers' level of technological and pedagogical knowledge was sufficient and there were statistically significant differences in terms of various variables. It was seen that the interviewed teachers emphasized that the use of technology was more important in the learning and teaching process and that the interest in the lesson increased in this context.
technology knowledge pedagogical knowledge mathematics teachers ,field knowledge technological pedagogical knowledge
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Applied Mathematics |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 18, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |