Abstract
Bu araştırmanın amacı, kavram karikatürü uygulamalarının öğrencilerin matematiksel sembol, terim/kavram kullanımlarına yansımalarını resmetmektir. Veri toplama aracı olarak; kavram karikatürleri, gözlemler sırasında tutulan alan notları ve öğrenci günlükleri kullanılmış, toplanan veriler, nitel veri analiz yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Eylem planı uygulanmadan önce, öğrencilerin matematiksel sembol, terim/kavramları yeterince kullanamadıkları tespit edilmiştir. Kavram karikatürü uygulamalarından sonra, öğrenciler ilgili matematiksel kazanımlara ulaşabilmiş ve öğrencilerin matematiksel sembol, terim/kavram kullanımlarında bir artış meydana gelmiştir. Ayrıca, öğrencilerin sürece aktif katılım sağladıkları, derste söz alarak matematiksel cümleler kurdukları, kurduğu cümleleri kendi ifadeleri ile yazdıkları, fikir alışverişi ve araştırma yapabildikleri ve matematiksel dil becerilerinin geliştiği açığa çıkmıştır. Bu durum, kavram karikatürü ile yapılan uygulamaların beklenen gelişimi ve değişimi gerçekleştirdiği anlamına gelmektedir. Çalışma kapsamında elde edilen sonuçlar ışığında kavram karikatürleri ile işlenen derslerin matematiksel sembol, terim/kavram kullanımına katkısının olduğu belirlenmiş, kavram karikatürlerinin öğrenme ortamında nasıl kullanılabileceğine ve ileride yapılabilecek çalışmalara ilişkin önerilerde bulunulmuştur.