Allosterik öğrenme, 1990’lı yıllarda Andre Giordan
tarafından ileri sürülen bir öğrenme modelidir. Model, biyolojideki
enzim-substrat ilişkisinde yer verilen allosterik kavramından yola çıkılarak
adlandırılmıştır. Modelde, bireylerin bulundukları çevre koşullarının değişen
özelliklerine göre öğrenme özelliklerini değiştirmeleri ve uyum sağlamaları
ilkesi ön plana çıkmaktadır. Her ne kadar modelin yapılandırmacı yaklaşımla
ortak ilkeler içerdiği ve hatta ona dayalı olduğu görülse de, yapılandırmacı
yaklaşımdan belli kuramsal temeller bakımından farklılıklara sahiptir. Yapılan
alanyazın taramasında, modelle ilgili yapılan çalışmaların göreceli olarak
fazla olmadığı ve modelin eğitimde kullanımının henüz yaygınlaşmadığı
belirlendiğinden dolayı, bu çalışmada modelin temel özellikleri alanyazın
taraması şeklinde sunulmaya çalışılmıştır. Çalışmanın, modelle ilgili ileride
yapılacak deneysel çalışmalara kuramsal destek sağlayabileceği düşünülmektedir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 1 |