Review
BibTex RIS Cite

ALLOSTERİK ÖĞRENME MODELİ

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 46 - 54, 31.12.2016

Abstract

Allosterik öğrenme, 1990’lı yıllarda Andre Giordan
tarafından ileri sürülen bir öğrenme modelidir. Model, biyolojideki
enzim-substrat ilişkisinde yer verilen allosterik kavramından yola çıkılarak
adlandırılmıştır. Modelde, bireylerin bulundukları çevre koşullarının değişen
özelliklerine göre öğrenme özelliklerini değiştirmeleri ve uyum sağlamaları
ilkesi ön plana çıkmaktadır. Her ne kadar modelin yapılandırmacı yaklaşımla
ortak ilkeler içerdiği ve hatta ona dayalı olduğu görülse de, yapılandırmacı
yaklaşımdan belli kuramsal temeller bakımından farklılıklara sahiptir. Yapılan
alanyazın taramasında, modelle ilgili yapılan çalışmaların göreceli olarak
fazla olmadığı ve modelin eğitimde kullanımının henüz yaygınlaşmadığı
belirlendiğinden dolayı, bu çalışmada modelin temel özellikleri alanyazın
taraması şeklinde sunulmaya çalışılmıştır. Çalışmanın, modelle ilgili ileride
yapılacak deneysel çalışmalara kuramsal destek sağlayabileceği düşünülmektedir.

References

  • Arı, E., (2014). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Berkant, H. G. ve Baysal, S. (2017). Allosteric Learning Model İn English Lesson: Teachers' Views, The İstructions Of CurriculumAnd Course Book, A Sample Of Daily Lesson Plan. Universal Journalof EducationalResearch, 5(1), 84-93.
  • Budak, Y. (2010). (Post Yapılandırmacılık) Allosterik Öğrenme Yaklaşımına Göre Öğrenme ve Eğitim Durumlarının Olası Niteliği. International Conference on New Trends in EducationandTheir Implications. 11(13), 468-473.
  • Giordan, A. (1995). LesNouveauxModèles Sur Apprendre: PourDépasser Le Constructivisme, Perspectives, 25(1).
  • Giordan, A. (2003). Complexité Et Apprendre, Formationsprofessionnelles Et Entreprises Apprenantes, Grand AtelierMcx: La Formationaudéfi De La Complexité, Lilles, 18-19.
  • Giordan, A. (2010). ÉducationThéRapeutiqueduPatient: LesGrandsModèlesPédagogiques Quilessous-Tendent:TheRapeuticPatientEducation: The Main LearningModelSwhicHunderLie Them, Médecine De SmaladiesMétaboliques, 4(3), 305-311.
  • Gürbüztürk, O., Koç, S. ve Babaoğlu, M. (2016). TheEffect of Allosteric Learning Model On The Problem SolvingSkills of 7th Grade Students in English Courses, Journal of Educationand Future, 9, 67-82.
  • Kılcal, R. Y. (2004). öğretmenlik Mesleğine Giriş.Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Pellaud, F.,Eastes, R. E. ve Giordan, A. (2005). Un Modele PourcomPrendrel’apprendre: Le Modele Allostérique, GymnasiumHelveticum, 1(5), 18-24.
  • Topbaş, E. (2009). Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Büro Yönetimi Eğitimi Bölümü İkinci Sınıf Öğrencilerinin Beş Basamaklı Öğrenme Stratejisine İlişkin Görüşleri, 1. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 3, 109-124.
  • Topbaş, E. (2013). Beş Basamaklı Öğrenme Stratejisine Göre Ders Planı Hazırlama, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 96-106.
  • Topbaş, E. (2014). Öğrenme Öğretme Kuram Ve Yaklaşımları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Varış, F. (1996). Eğitimde Program Geliştirme, Teori Ve Teknikler. Ankara: Alkım Yayıncılık.
Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 46 - 54, 31.12.2016

Abstract

References

  • Arı, E., (2014). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Berkant, H. G. ve Baysal, S. (2017). Allosteric Learning Model İn English Lesson: Teachers' Views, The İstructions Of CurriculumAnd Course Book, A Sample Of Daily Lesson Plan. Universal Journalof EducationalResearch, 5(1), 84-93.
  • Budak, Y. (2010). (Post Yapılandırmacılık) Allosterik Öğrenme Yaklaşımına Göre Öğrenme ve Eğitim Durumlarının Olası Niteliği. International Conference on New Trends in EducationandTheir Implications. 11(13), 468-473.
  • Giordan, A. (1995). LesNouveauxModèles Sur Apprendre: PourDépasser Le Constructivisme, Perspectives, 25(1).
  • Giordan, A. (2003). Complexité Et Apprendre, Formationsprofessionnelles Et Entreprises Apprenantes, Grand AtelierMcx: La Formationaudéfi De La Complexité, Lilles, 18-19.
  • Giordan, A. (2010). ÉducationThéRapeutiqueduPatient: LesGrandsModèlesPédagogiques Quilessous-Tendent:TheRapeuticPatientEducation: The Main LearningModelSwhicHunderLie Them, Médecine De SmaladiesMétaboliques, 4(3), 305-311.
  • Gürbüztürk, O., Koç, S. ve Babaoğlu, M. (2016). TheEffect of Allosteric Learning Model On The Problem SolvingSkills of 7th Grade Students in English Courses, Journal of Educationand Future, 9, 67-82.
  • Kılcal, R. Y. (2004). öğretmenlik Mesleğine Giriş.Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Pellaud, F.,Eastes, R. E. ve Giordan, A. (2005). Un Modele PourcomPrendrel’apprendre: Le Modele Allostérique, GymnasiumHelveticum, 1(5), 18-24.
  • Topbaş, E. (2009). Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Büro Yönetimi Eğitimi Bölümü İkinci Sınıf Öğrencilerinin Beş Basamaklı Öğrenme Stratejisine İlişkin Görüşleri, 1. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 3, 109-124.
  • Topbaş, E. (2013). Beş Basamaklı Öğrenme Stratejisine Göre Ders Planı Hazırlama, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 96-106.
  • Topbaş, E. (2014). Öğrenme Öğretme Kuram Ve Yaklaşımları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Varış, F. (1996). Eğitimde Program Geliştirme, Teori Ve Teknikler. Ankara: Alkım Yayıncılık.
There are 13 citations in total.

Details

Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Hasan Güner Berkant

Onur Gökçedağ

Publication Date December 31, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Berkant, H. G., & Gökçedağ, O. (2016). ALLOSTERİK ÖĞRENME MODELİ. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 1(1), 46-54.
AMA Berkant HG, Gökçedağ O. ALLOSTERİK ÖĞRENME MODELİ. International Journal of Education Technology and Scientific Researches. December 2016;1(1):46-54.
Chicago Berkant, Hasan Güner, and Onur Gökçedağ. “ALLOSTERİK ÖĞRENME MODELİ”. International Journal of Education Technology and Scientific Researches 1, no. 1 (December 2016): 46-54.
EndNote Berkant HG, Gökçedağ O (December 1, 2016) ALLOSTERİK ÖĞRENME MODELİ. International Journal of Education Technology and Scientific Researches 1 1 46–54.
IEEE H. G. Berkant and O. Gökçedağ, “ALLOSTERİK ÖĞRENME MODELİ”, International Journal of Education Technology and Scientific Researches, vol. 1, no. 1, pp. 46–54, 2016.
ISNAD Berkant, Hasan Güner - Gökçedağ, Onur. “ALLOSTERİK ÖĞRENME MODELİ”. International Journal of Education Technology and Scientific Researches 1/1 (December 2016), 46-54.
JAMA Berkant HG, Gökçedağ O. ALLOSTERİK ÖĞRENME MODELİ. International Journal of Education Technology and Scientific Researches. 2016;1:46–54.
MLA Berkant, Hasan Güner and Onur Gökçedağ. “ALLOSTERİK ÖĞRENME MODELİ”. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, vol. 1, no. 1, 2016, pp. 46-54.
Vancouver Berkant HG, Gökçedağ O. ALLOSTERİK ÖĞRENME MODELİ. International Journal of Education Technology and Scientific Researches. 2016;1(1):46-54.