Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin yalnızlık
düzeyleri ve psikolojik dayanıklılıkları arasındaki ilişkilerin bazı
değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma olayların ya da
olguların nedenlerini bulmaya yönelik ilişkisel tarama modelinde bir
çalışmadır. Araştırmanın evrenini Atatürk Üniversitesinde 2013- 2014 öğretim
yılında farklı fakültelerde öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır,
gönüllülük esas olduğu için araştırma 673 birey üzerinde gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada veri toplama aracı olarak 1978 yılında Russel, Peplau ve Ferguson
tarafından geliştirilmiş “UCLA Yalnızlık Ölçeği”, 2003 yılında Friborg ve
arkadaşları tarafından geliştirilmiş “Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği” ve
“Kişisel Bilgi Formu” uygulanmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre üniversite öğrencilerinin yalnızlık
düzeyleri, psikolojik dayanıklılıkları arasında olumsuz yönde ve anlamlı
ilişkiler olduğu bulunmuştur.
Üniversite öğrencilerinin c anne–baba birliktelik durumu, algılanan
anne-baba tutumu, mutluluk algısı, beklentilerini gerçekleştirme algısı,
gelecekten umutlu olma algısına göre yalnızlık düzeyi ile; cinsiyet, yaş,
kardeş sayısı, algılanan anne- baba tutumu, en uzun süreyle yaşadığı yerleşim
yeri, mutluluk algısı, beklentilerini gerçekleştirme algısı, gelecekten umutlu
olma algısına ile de psikolojik dayanıklılıkları arasında anlamlı bir
farklılaşma bulunmuştur.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 3 |