Tez Özeti
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİ VE PSİKOLOJİK DAYANIKLILIKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 3, 116 - 147, 30.08.2017

Öz

Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin yalnızlık
düzeyleri ve psikolojik dayanıklılıkları arasındaki ilişkilerin bazı
değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma olayların ya da
olguların nedenlerini bulmaya yönelik ilişkisel tarama modelinde bir
çalışmadır. Araştırmanın evrenini Atatürk Üniversitesinde 2013- 2014 öğretim
yılında farklı fakültelerde öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır,
gönüllülük esas olduğu için araştırma 673 birey üzerinde gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada veri toplama aracı olarak 1978 yılında Russel, Peplau ve Ferguson
tarafından geliştirilmiş “UCLA Yalnızlık Ölçeği”, 2003 yılında Friborg ve
arkadaşları tarafından geliştirilmiş “Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği” ve
“Kişisel Bilgi Formu” uygulanmıştır. 
Araştırma sonuçlarına göre üniversite öğrencilerinin yalnızlık
düzeyleri, psikolojik dayanıklılıkları arasında olumsuz yönde ve anlamlı
ilişkiler olduğu bulunmuştur.  
Üniversite öğrencilerinin c anne–baba birliktelik durumu, algılanan
anne-baba tutumu, mutluluk algısı, beklentilerini gerçekleştirme algısı,
gelecekten umutlu olma algısına göre yalnızlık düzeyi ile; cinsiyet, yaş,
kardeş sayısı, algılanan anne- baba tutumu, en uzun süreyle yaşadığı yerleşim
yeri, mutluluk algısı, beklentilerini gerçekleştirme algısı, gelecekten umutlu
olma algısına ile de psikolojik dayanıklılıkları arasında anlamlı bir
farklılaşma bulunmuştur.

Kaynakça

  • Eminağaoğlu, N. (2006). Güç Koşullarda Yaşayan Sokak Çocuklarında Dayanıklılık (Sağlamlık). Doktora Tezi. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı. İzmir.
  • Karahan, T. F., Sardoğan, M. E., Şar, A. H., Ersanlı, E., Kaya, S. N., Kumcağız, H. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeyleri ile Benlik Saygısı Düzeyleri Arasındaki İlişkiler. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 27-39
  • Karaoğlu, N., Avşaroğlu, S., Deniz, M. E., (2009), Yalnız Mısınız? Selçuk Üniversitesi Öğrencilerinde Yalnızlık Düzeyi İle İlgili Bir Çalışma. Marmara Medical Journal 2009;22(1);019-026.
Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 3, 116 - 147, 30.08.2017

Öz

Kaynakça

  • Eminağaoğlu, N. (2006). Güç Koşullarda Yaşayan Sokak Çocuklarında Dayanıklılık (Sağlamlık). Doktora Tezi. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı. İzmir.
  • Karahan, T. F., Sardoğan, M. E., Şar, A. H., Ersanlı, E., Kaya, S. N., Kumcağız, H. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeyleri ile Benlik Saygısı Düzeyleri Arasındaki İlişkiler. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 27-39
  • Karaoğlu, N., Avşaroğlu, S., Deniz, M. E., (2009), Yalnız Mısınız? Selçuk Üniversitesi Öğrencilerinde Yalnızlık Düzeyi İle İlgili Bir Çalışma. Marmara Medical Journal 2009;22(1);019-026.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Birol Alver

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Alver, B. (2017). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİ VE PSİKOLOJİK DAYANIKLILIKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 2(3), 116-147.
AMA Alver B. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİ VE PSİKOLOJİK DAYANIKLILIKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. International Journal of Education Technology and Scientific Researches. Ağustos 2017;2(3):116-147.
Chicago Alver, Birol. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİ VE PSİKOLOJİK DAYANIKLILIKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ”. International Journal of Education Technology and Scientific Researches 2, sy. 3 (Ağustos 2017): 116-47.
EndNote Alver B (01 Ağustos 2017) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİ VE PSİKOLOJİK DAYANIKLILIKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. International Journal of Education Technology and Scientific Researches 2 3 116–147.
IEEE B. Alver, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİ VE PSİKOLOJİK DAYANIKLILIKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ”, International Journal of Education Technology and Scientific Researches, c. 2, sy. 3, ss. 116–147, 2017.
ISNAD Alver, Birol. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİ VE PSİKOLOJİK DAYANIKLILIKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ”. International Journal of Education Technology and Scientific Researches 2/3 (Ağustos 2017), 116-147.
JAMA Alver B. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİ VE PSİKOLOJİK DAYANIKLILIKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. International Journal of Education Technology and Scientific Researches. 2017;2:116–147.
MLA Alver, Birol. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİ VE PSİKOLOJİK DAYANIKLILIKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ”. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, c. 2, sy. 3, 2017, ss. 116-47.
Vancouver Alver B. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİ VE PSİKOLOJİK DAYANIKLILIKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. International Journal of Education Technology and Scientific Researches. 2017;2(3):116-47.