Eğitim
sistemimizde belirli bir zamana kadar “geleneksel öğretim” olarak adlandırılan
bir yaklaşım tarzı benimsenmiş ve uzun yıllar okullarda bu yaklaşım tarzına
uygun öğretim teknikleri uygulanmıştır. Bu yaklaşım tarzının doğal sonucu
olarak öğretmen merkezli, öğrencinin beyin gücünü sınırlı bir şekilde
kullandığı, üretkenlikten çok ezberciliğe dayanan, tekdüze, bireysel
farklılıkların sınırlı ölçüde dikkate alındığı bir eğitim sistemi ortaya
çıkmıştır. Fakat modern teknolojik gelişmeler sayesinde içinde yaşadığımız
dünyada birçok alanda hızlı değişiklikler olmuş ve bu değişikliklerin
neticesinde insanın hayata bakış açısı ve bu sürecin zorunlu sonucu olarak
eğitim anlayışı da değişmiştir. Bu anlamda çağımızda öğrencilere verilen eğitim
ve geliştirilmesi hedeflenen beceriler de geçmiştekilerden büyük oranda farklılaşmıştır.
Çünkü içerisinde bulunduğumuz çağda, bilgi hem daha yoğun hem de daha karmaşık
bir hale gelmiştir. Bilginin bu yoğun ve
karmaşık yapısı, bilgiyi kullanacak bireyler açısından yeni yöntem ve
tekniklerin de geliştirilmesini zorunlu hâle getirmiştir. Bu çalışmada,
ülkemizde henüz pek yaygın olarak kullanılmayan, etkin bir araç olan zihin
haritalarının tanıtımı yapılacak ve din eğitiminde kullanımı ile ilgili
örnekler tanıtılacaktır.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 3 |