Bu araştırmada,
ortaokul matematik dersi beşinci sınıf öğretim programının matematik
öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada
ilişkisel tarama modelinden yararlanılmıştır. Araştırmanın örneklemini
Kahramanmaraş’ın Dulkadiroğlu, Onikişubat ve Türkoğlu ilçelerindeki
ortaokulların beşinci sınıflarında matematik dersi veren 126 matematik
öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmenlerin
ortaokul matematik dersi beşinci sınıf öğretim programının değerlendirilmesine
yönelik görüşlerini belirlemek için “Program Değerlendirme Anketi”
uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen
sonuçlara göre; öğretmenlerin öğretim
programına yönelik hem olumlu hem de olumsuz görüşlerine sahip iken programın
geneline yönelik görüşlerinde ise kararsız kaldıkları
belirlenmiştir. Kadın öğretmenlerin programın bazı özelliklerine yönelik
görüşlerinin erkek öğretmenlere göre daha olumlu olduğu belirlenmiştir. Öğretmenler, öğrenci
velilerinin programın özelliklerini bilmediklerini ve benimsemediklerini,
öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyinin programın uygulanması için yeterli
olmadığını ve programın ülke genelindeki her okulda uygulanabilecek düzeyde
olmadığını düşündükleri belirlenmiştir. Bu durum ortaokul matematik dersi
beşinci sınıf öğretim programının eksik yönlerinin olduğu şeklinde yorumlanabilir. Bu bağlamda öğretmenlerin
programın yapısı, felsefesi, programın dayandığı ilkeler, programın öğretme-öğrenme
yaklaşımı, ölçme ve değerlendirme teknikleri hakkında bilgilendirilmeleri ve öğretim programını daha iyi tanımalarını sağlamak ve programa ilişkin genel
görüşlerini olumlu yönde geliştirebilmek için uzmanlar tarafından kapsamlı bir
hizmet içi eğitime alınmaları önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 6 |