Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 3 Issue: 6, 99 - 125, 30.08.2018

Abstract

References

  • Adıgüzel, A. (2009). Yenilenen ilköğretim programının uygulanması sürecinde karşılaşılan sorunlar. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(17), 77-94.
  • Aksu, H. H. (2008). Öğretmenlerin yeni ilköğretim matematik programına ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 1-10.
  • Amit, M. ve Fried, M. N. (2008). The complexities of change: Aspects of reform and reform research in mathematics education. In L. English (Ed.), Handbook of International Research in Mathematics Education, 2nd Edition (pp. 385-414). New York: Routledge.
  • Anılan, H. ve Sarıer, Y. (2008). Altıncı sınıf matematik öğretmenlerinin matematik dersi öğretim programının alt boyutlarına ilişkin görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 35-45.
  • Arda, D. (2009). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin 2005 öğretim programı ekseninde ölçme ve değerlendirme alanındaki yeterlilik ve görüşlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Bal, A. P. (2008). Yeni ilköğretim matematik öğretim programının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 53-68.
  • Belet, D. Ş. (1999). İlköğretim kurumlarında uygulanan hayat bilgisi programının değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Berkant, H. G. ve Karakuş, M. (2007). The evaluation of primary school teachers’ views on the application of constructivist learning based primary school curriculum in Turkey: Adana city sample. 9th International Conference on Education, Athens, Greece, 28-29 May 2007 (s.269-285).
  • Bilen, N. (2015). Ortaokul matematik dersi beşinci sınıf öğretim programının öğretmen görüşlerine göre matematiksel model ve modelleme açısından incelemesi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Bolat Soycan, S. (2006). 2005 yılı ilköğretim 5. sınıf matematik programının değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Budak, M. (2011). 2005 ilköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
  • Butakın, V. ve Özgen, K. (2007). Yeni ilköğretim matematik dersi öğretim programının (4. ve 5. sınıf) uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. D.Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 82-94.
  • Bümen, N.T, Çakar, E. ve Yıldız, E. (2014). Türkiye’de öğretim programına bağlılık ve bağlılığı etkileyen etkenler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(1), 203-228.
  • Büyükkaragöz, S. (1997). Program geliştirme: Kaynak metinler. Ankara: Öz Eğitim Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. ve Köklü, N. (2010). Sosyal bilimler için istatistik. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Checkley, K. (2006). The essentials of mathematics K-6: Effective curriculum, ınstruction and assessment. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Doğan, O. (2012). Türkiye’de ilköğretim matematik eğitim programı: Eleştirel söylem analizi. Doktora Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Drake, C. ve Sherin, M. G. (2006). Practicing change: Curriculum adaptation and teacher narrative in the context of mathematics education reform. Curriculum Inquiry, 36(2), 153–187.
  • Dursun, Ş. ve Dede, Y. (2004). Öğrencilerin matematikte başarısını etkileyen faktörler: Matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-230.
  • Duru, A. ve Korkmaz, H. (2010). Öğretmenlerin yeni matematik programı hakkındaki görüşleri ve program değişim sürecinde karşılaşılan zorluklar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 67-81.
  • Erdal, H. (2007). 2005 ilköğretim matematik programı ölçme değerlendirme kısmının incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Erden, M. (2011). Eğitim bilimlerine giriş. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Goldsmith, T. L. ve Mark, J. (1999). What is a Standarts-based Mathematics Curriculum. Educational Leadership, 57(3), 40-44.
  • Gömleksiz, M. N. (2005). Yeni ilköğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 339-384.
  • Gözütok, F. D. (2005). Program değerlendirme. M. Gültekin (Ed.), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme (175-190). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Gültekin, M. (2008). Eğitim bilimine giriş. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını (No: 1825).
  • Hürsen, Ç. (2007). İlköğretim 4. ve 5. sınıf fen ve teknoloji, matematik ve sosyal bilgiler öğretim programlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Yakındoğu Üniversitesi Eğitim Enstitüsü, Lefkoşe.
  • İşman, A. ve Eskicumalı, A. (2003). Eğitimde planlama ve değerlendirme. Ankara: Değişim Yayıncılık.
  • İzci, E. ve Göktaş, Ö. (2014). Matematik öğretmenlerinin 5. sınıf matematik dersi öğretim programına ilişkin görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 41, 317-328.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kay, O. (2007). Yeni 2005 ilköğretim matematik öğretim programının veli görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Keleş, Ö. (2008). Yeni ilköğretim matematik dersi programı hakkında sınıf ve ilköğretim matematik öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kilpatrick, J. (2009). The mathematics teacher and curriculum change. PNA, 3(3), 107- 121.
  • Korkmaz, İ. (2006). Yeni ilköğretim programının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiri Kitabı, II. Cilt (s. 249-259). Ankara: Kök Yayıncılık.
  • MEB. (2013). Ortaokul matematik dersi 5-8. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Yayınları.
  • MEB. (2015). Ortaöğretim matematik dersi (9, 10, 11 ve 12.sınıflar) öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Mercan, Z. (2011). İlköğretim matematik dersi öğretim programının eğitim durumu boyutunun öğretmen ve öğrenci görüşleri açısından değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Meşin, D. (2008). Yenilenen altıncı sınıf matematik öğretim programının uygulanması sürecinde öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Nacar, N. (2015). Ortaokul 5. sınıf matematik dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi (Ankara ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özdemir, M. S. (2009). Eğitimde Program Değerlendirme ve Türkiye’de Eğitim Programlarını Değerlendirme Çalışmalarının İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 126–149.
  • Peretz, D. (2006). Enhancing reasoning attitudes of prospective elementary school mathematics teachers. Journal of Mathematics Teacher Education, 9(4), 381-400.
  • Saban, A. (2000). Öğretme-öğrenme süreci. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Sağlam, M. (2008). Eğitim ve öğretim programlarının kapsamı. K. Selvi (Ed.), Öğretim İlke ve Yöntemleri (19-42) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Sarıer, Y. (2007). Altıncı sınıf matematik öğretmenlerinin matematik dersi öğretim programına ilişkin görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Şimşek, A. (2012). Araştırma modelleri. A. Şimşek (Ed.) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (80-106). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını (No: 2653).
  • Taşçı, Ö. (2004). İlköğretim II. kademe matematik programının değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Taşdemir, C. (2009). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları: Bitlis örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 89-96.
  • Tomal, N. ve Şenol, E. (2007). Lise 1. sınıf coğrafya öğretim programının öğretmenlerce değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 36(175), 67-96.
  • Toptaş, V. (2006). İlköğretim matematik dersi (1-5) öğretim programının uygulanmasında sınıf öğretmelerinin karşılaştıkları sorunlarla ilgili görüşleri. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiri Kitabı, II. Cilt (s. 277-285). Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Tuncer, M. ve Berkant, H. G. (2012). İlköğretim ve ortaöğretim programlarının öğretmen görüşleri açısından incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 22-39.
  • Uşun, S. ve Karagöz, E. (2009). İlköğretim II. kademe matematik dersi öğretim programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 101-116.
  • Varış, F. (1998). Temel kavramlar ve program geliştirmeye sistematik yaklaşım. A. Hakan (Ed.), Eğitim Bilimlerinde Yenilikler (2-19). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları (No: 1016).
  • Yenilmez, K. ve Ata, A. (2013). Matematik okuryazarlığı dersinin öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı özyeterliğine etkisi. International Journal of Social Science, 6(2), 1803-1816.
  • Yılmaz, T. (2006). Yenilenen 5. sınıf matematik programı hakkında öğretmen görüşleri (Sakarya ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.

ORTAOKUL MATEMATİK DERSİ BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2018, Volume: 3 Issue: 6, 99 - 125, 30.08.2018

Abstract

Bu araştırmada,
ortaokul matematik dersi beşinci sınıf öğretim programının matematik
öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada
ilişkisel tarama modelinden yararlanılmıştır. Araştırmanın örneklemini
Kahramanmaraş’ın Dulkadiroğlu, Onikişubat ve Türkoğlu ilçelerindeki
ortaokulların beşinci sınıflarında matematik dersi veren 126 matematik
öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmenlerin
ortaokul matematik dersi beşinci sınıf öğretim programının değerlendirilmesine
yönelik görüşlerini belirlemek için “Program Değerlendirme Anketi”
uygulanmıştır.
Araştırmadan elde edilen
sonuçlara göre; ö
ğretmenlerin öğretim
programına yönelik hem olumlu hem de olumsuz görüşlerine sahip iken programın
geneline yönelik
görüşlerinde ise kararsız kaldıkları
belirlenmiştir. Kadın öğretmenlerin programın bazı özelliklerine yönelik
görüşlerinin erkek öğretmenlere göre daha olumlu olduğu belirlenmiştir.
Öğretmenler, öğrenci
velilerinin programın özelliklerini bilmediklerini ve benimsemediklerini,
öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyinin programın uygulanması için yeterli
olmadığını ve programın ülke genelindeki her okulda uygulanabilecek düzeyde
olmadığını düşündükleri belirlenmiştir.
Bu durum ortaokul matematik dersi
beşinci sınıf öğretim programının
eksik yönlerinin olduğu şeklinde yorumlanabilir. Bu bağlamda öğretmenlerin
programın yapısı, felsefesi, programın dayandığı ilkeler, programın öğretme-öğrenme
yaklaşımı, ölçme ve değerlendirme teknikleri hakkında bilgilendirilmeleri ve
öğretim programını daha iyi tanımalarını sağlamak ve programa ilişkin genel
görüşlerini olumlu yönde geliştirebilmek için uzmanlar tarafından kapsamlı bir
hizmet içi eğitime alınmaları önerilmiştir. 

References

  • Adıgüzel, A. (2009). Yenilenen ilköğretim programının uygulanması sürecinde karşılaşılan sorunlar. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(17), 77-94.
  • Aksu, H. H. (2008). Öğretmenlerin yeni ilköğretim matematik programına ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 1-10.
  • Amit, M. ve Fried, M. N. (2008). The complexities of change: Aspects of reform and reform research in mathematics education. In L. English (Ed.), Handbook of International Research in Mathematics Education, 2nd Edition (pp. 385-414). New York: Routledge.
  • Anılan, H. ve Sarıer, Y. (2008). Altıncı sınıf matematik öğretmenlerinin matematik dersi öğretim programının alt boyutlarına ilişkin görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 35-45.
  • Arda, D. (2009). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin 2005 öğretim programı ekseninde ölçme ve değerlendirme alanındaki yeterlilik ve görüşlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Bal, A. P. (2008). Yeni ilköğretim matematik öğretim programının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 53-68.
  • Belet, D. Ş. (1999). İlköğretim kurumlarında uygulanan hayat bilgisi programının değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Berkant, H. G. ve Karakuş, M. (2007). The evaluation of primary school teachers’ views on the application of constructivist learning based primary school curriculum in Turkey: Adana city sample. 9th International Conference on Education, Athens, Greece, 28-29 May 2007 (s.269-285).
  • Bilen, N. (2015). Ortaokul matematik dersi beşinci sınıf öğretim programının öğretmen görüşlerine göre matematiksel model ve modelleme açısından incelemesi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Bolat Soycan, S. (2006). 2005 yılı ilköğretim 5. sınıf matematik programının değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Budak, M. (2011). 2005 ilköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
  • Butakın, V. ve Özgen, K. (2007). Yeni ilköğretim matematik dersi öğretim programının (4. ve 5. sınıf) uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. D.Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 82-94.
  • Bümen, N.T, Çakar, E. ve Yıldız, E. (2014). Türkiye’de öğretim programına bağlılık ve bağlılığı etkileyen etkenler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(1), 203-228.
  • Büyükkaragöz, S. (1997). Program geliştirme: Kaynak metinler. Ankara: Öz Eğitim Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. ve Köklü, N. (2010). Sosyal bilimler için istatistik. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Checkley, K. (2006). The essentials of mathematics K-6: Effective curriculum, ınstruction and assessment. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Doğan, O. (2012). Türkiye’de ilköğretim matematik eğitim programı: Eleştirel söylem analizi. Doktora Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Drake, C. ve Sherin, M. G. (2006). Practicing change: Curriculum adaptation and teacher narrative in the context of mathematics education reform. Curriculum Inquiry, 36(2), 153–187.
  • Dursun, Ş. ve Dede, Y. (2004). Öğrencilerin matematikte başarısını etkileyen faktörler: Matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-230.
  • Duru, A. ve Korkmaz, H. (2010). Öğretmenlerin yeni matematik programı hakkındaki görüşleri ve program değişim sürecinde karşılaşılan zorluklar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 67-81.
  • Erdal, H. (2007). 2005 ilköğretim matematik programı ölçme değerlendirme kısmının incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Erden, M. (2011). Eğitim bilimlerine giriş. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Goldsmith, T. L. ve Mark, J. (1999). What is a Standarts-based Mathematics Curriculum. Educational Leadership, 57(3), 40-44.
  • Gömleksiz, M. N. (2005). Yeni ilköğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 339-384.
  • Gözütok, F. D. (2005). Program değerlendirme. M. Gültekin (Ed.), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme (175-190). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Gültekin, M. (2008). Eğitim bilimine giriş. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını (No: 1825).
  • Hürsen, Ç. (2007). İlköğretim 4. ve 5. sınıf fen ve teknoloji, matematik ve sosyal bilgiler öğretim programlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Yakındoğu Üniversitesi Eğitim Enstitüsü, Lefkoşe.
  • İşman, A. ve Eskicumalı, A. (2003). Eğitimde planlama ve değerlendirme. Ankara: Değişim Yayıncılık.
  • İzci, E. ve Göktaş, Ö. (2014). Matematik öğretmenlerinin 5. sınıf matematik dersi öğretim programına ilişkin görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 41, 317-328.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kay, O. (2007). Yeni 2005 ilköğretim matematik öğretim programının veli görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Keleş, Ö. (2008). Yeni ilköğretim matematik dersi programı hakkında sınıf ve ilköğretim matematik öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kilpatrick, J. (2009). The mathematics teacher and curriculum change. PNA, 3(3), 107- 121.
  • Korkmaz, İ. (2006). Yeni ilköğretim programının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiri Kitabı, II. Cilt (s. 249-259). Ankara: Kök Yayıncılık.
  • MEB. (2013). Ortaokul matematik dersi 5-8. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Yayınları.
  • MEB. (2015). Ortaöğretim matematik dersi (9, 10, 11 ve 12.sınıflar) öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Mercan, Z. (2011). İlköğretim matematik dersi öğretim programının eğitim durumu boyutunun öğretmen ve öğrenci görüşleri açısından değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Meşin, D. (2008). Yenilenen altıncı sınıf matematik öğretim programının uygulanması sürecinde öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Nacar, N. (2015). Ortaokul 5. sınıf matematik dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi (Ankara ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özdemir, M. S. (2009). Eğitimde Program Değerlendirme ve Türkiye’de Eğitim Programlarını Değerlendirme Çalışmalarının İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 126–149.
  • Peretz, D. (2006). Enhancing reasoning attitudes of prospective elementary school mathematics teachers. Journal of Mathematics Teacher Education, 9(4), 381-400.
  • Saban, A. (2000). Öğretme-öğrenme süreci. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Sağlam, M. (2008). Eğitim ve öğretim programlarının kapsamı. K. Selvi (Ed.), Öğretim İlke ve Yöntemleri (19-42) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Sarıer, Y. (2007). Altıncı sınıf matematik öğretmenlerinin matematik dersi öğretim programına ilişkin görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Şimşek, A. (2012). Araştırma modelleri. A. Şimşek (Ed.) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (80-106). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını (No: 2653).
  • Taşçı, Ö. (2004). İlköğretim II. kademe matematik programının değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Taşdemir, C. (2009). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları: Bitlis örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 89-96.
  • Tomal, N. ve Şenol, E. (2007). Lise 1. sınıf coğrafya öğretim programının öğretmenlerce değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 36(175), 67-96.
  • Toptaş, V. (2006). İlköğretim matematik dersi (1-5) öğretim programının uygulanmasında sınıf öğretmelerinin karşılaştıkları sorunlarla ilgili görüşleri. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiri Kitabı, II. Cilt (s. 277-285). Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Tuncer, M. ve Berkant, H. G. (2012). İlköğretim ve ortaöğretim programlarının öğretmen görüşleri açısından incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 22-39.
  • Uşun, S. ve Karagöz, E. (2009). İlköğretim II. kademe matematik dersi öğretim programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 101-116.
  • Varış, F. (1998). Temel kavramlar ve program geliştirmeye sistematik yaklaşım. A. Hakan (Ed.), Eğitim Bilimlerinde Yenilikler (2-19). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları (No: 1016).
  • Yenilmez, K. ve Ata, A. (2013). Matematik okuryazarlığı dersinin öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı özyeterliğine etkisi. International Journal of Social Science, 6(2), 1803-1816.
  • Yılmaz, T. (2006). Yenilenen 5. sınıf matematik programı hakkında öğretmen görüşleri (Sakarya ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
There are 56 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Hasan Güner Berkant 0000-0003-0725-6036

Ali İncecik 0000-0002-3485-9425

Publication Date August 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 3 Issue: 6

Cite

APA Berkant, H. G., & İncecik, A. (2018). ORTAOKUL MATEMATİK DERSİ BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 3(6), 99-125.
AMA Berkant HG, İncecik A. ORTAOKUL MATEMATİK DERSİ BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. International Journal of Education Technology and Scientific Researches. August 2018;3(6):99-125.
Chicago Berkant, Hasan Güner, and Ali İncecik. “ORTAOKUL MATEMATİK DERSİ BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”. International Journal of Education Technology and Scientific Researches 3, no. 6 (August 2018): 99-125.
EndNote Berkant HG, İncecik A (August 1, 2018) ORTAOKUL MATEMATİK DERSİ BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. International Journal of Education Technology and Scientific Researches 3 6 99–125.
IEEE H. G. Berkant and A. İncecik, “ORTAOKUL MATEMATİK DERSİ BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”, International Journal of Education Technology and Scientific Researches, vol. 3, no. 6, pp. 99–125, 2018.
ISNAD Berkant, Hasan Güner - İncecik, Ali. “ORTAOKUL MATEMATİK DERSİ BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”. International Journal of Education Technology and Scientific Researches 3/6 (August 2018), 99-125.
JAMA Berkant HG, İncecik A. ORTAOKUL MATEMATİK DERSİ BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. International Journal of Education Technology and Scientific Researches. 2018;3:99–125.
MLA Berkant, Hasan Güner and Ali İncecik. “ORTAOKUL MATEMATİK DERSİ BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, vol. 3, no. 6, 2018, pp. 99-125.
Vancouver Berkant HG, İncecik A. ORTAOKUL MATEMATİK DERSİ BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. International Journal of Education Technology and Scientific Researches. 2018;3(6):99-125.