ÖZET
Yöresel mutfaklar, otel işletmelerinin yiyecek ve içecek hizmeti sunumunda önemli bir role sahiptir. Bu çalışmanın amacı otel işletmelerinde gerçekleştirilen yöresel mutfak etkinliklerini incelemek suretiyle literatüre ve sektöre katkı sağlamaktır. Nitel araştırma desenlerinden durum analizi kullanılarak İzmir’de beş yıldızlı bir otelde gerçekleştirilen araştırmada veriler; yöneticiler, restoran çalışanları ve müşterileri olmak üzere toplamda 24 kişi ile yüzyüze görüşme yoluyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde betimsel analizden yararlanılmıştır. Çalışmanın bulguları, yöresel etkinliklerin belli dönemlerde gerçekleşmesinin otel açısından daha karlı, müşteriler açısından merak uyandırıcı ve çalışanlar açısından eğitici etkinlikler olduğunu göstermektedir. Ayrıca farklı alternatifler sunarak müşteri memnuniyetini arttırma ve potansiyel müşterilerin otele gelmesini sağlayan bir hizmet aracıdır. En büyük sorun olarak ise, farklı mutfakların yemeklerini yerel halkın damak tadına uygun hale getirme aşamasında yaşanmaktadır.
ABSTRACT
Local cuisines have an important role for delivering of food and beverage services in hotel enterprises.The purpose of this study is to contribute to both literature and sector by examining one example of local cuisine activities in hotel enterprises.Research has been made in a five star hotel in Izmir based on case study method. Data has been gathered by having face-to-face interviews with 24 persons including managers, restaurant waiters, restaurant customers. Data has been analysed with descriptive analysis technique.Findings indicate that thanks to having local cuisine activities in certain periods provide a better profit for hotel, more intriguing for customers, and more educative for employees. Likewise, local cuisine activities are a completed service instrument for increasing customer satisfaction and earning potential customers by presenting different food selections. The main issue is localizing the different cuisines through local people’s tastes.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 26, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 1 |