Research Article
BibTex RIS Cite

Fütürizm Işığında Baskıresim: Grosvenor Modern Sanat Okulu Örneği

Year 2022, Volume: 7 Issue: 2, 183 - 194, 30.06.2022

Abstract

Teknoloji, bilim ve sanayi alanında yaşanan gelişmeler insanlık tarihinde pek çok alanda olduğu gibi sanat alanında da etkili olmuştur. 20. yüzyılda yaşanan teknolojik gelişmeler toplumların sosyal ve ekonomik yaşam biçimlerinde hızlı değişim ve dönüşümlerinide beraberinde getirmiştir. Bu gelişmeler insanların beğeni, istek ve arzularını da değiştirip dönüştürmüştür. Sanat alanında da yaşanan değişim ve dönüşümler çeşitli sanat akımlarını ortaya çıkarmış ve bu akımlar başka akımların da ortaya çıkmasında etkili olmuştur. Birbirinden etkilenerek ortaya çıkan akımlarda birbirine karşıt görüşlerin de oluşmasınıda kaçınılmaz hale getirmiştir. Geleneği ve geçmişi şiddetle reddederek kökten değişimi savunan bir akım olarak ortaya çıkan Fütürizm, döneminin oldukça ses getiren hareketlerinden biri olmuştur. Ayrıca Fütürizm, sosyal boyutun yanı sıra sanatsal oluşumlarında biçimlenmesinde büyük bir öneme sahip olmuştur. Bu bağlamda Fütürizm akımından etkilenerek baskıresim çalışmaları yapmış olan Grosvenor Modern Sanat Okulu sanatçıları Claude Flight, Iain Macnab, Cyril Power ve Sybil Andrews’in yaptıkları baskıresim çalışmalarının incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemiyle betimsel analiz yapılan araştırmanın sonucunda okulun önde gelen isimlerinin baskıresmin gelişiminde ve tanınmasında önemli katkılarda bulundukları görülmüştür.

References

  • Akalın, T. (2019). Fütürizm Akımının Tarihsel Süreci Bağlamında Fotoğraf Sanatına Kısa Bir Bakış. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (Özel Sayı): 578-588.
  • Batur, Enis. (2007). Modernizmin Serüveni, İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Dickerson, M. (2021). A’dan Z’ye Sanat Tarihi (Tarih Öncesinden Post modern Zamanlara Görsel Sanatlar), (çev. Orhan Düz) Ankara: Say Yayınları.
  • Eden, E. O. (2016). Modern Sanatın Kısa Tarihi, İstanbul: Hayalperest Yayınevi.
  • Haydaroğlu, M. (Ed.) (2015). Tarih Boyunca Sanat / Dünya Sanat Tarihinde Üsluplar Ve Akımlar içinde (168-169). İstanbul: Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık Ticaret ve Sanayi A. Ş.
  • Hess, H. (2013). British Linocuts of the Grosvenor School, New York: Craig F. Starr Gallery.
  • Lynton, Nobert. (2004). Modern Sanatın Öyküsü (çev. Cevat Çapan ve Sadi Öziş), İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • O’Mahony, M. (2012). The Visual in Sport, London and New York: Routledge Taylor and Francis Group.
  • Osborne, Samuel. (2013). Modern And Contemporary Art, London: Osborne Samuel LTD. Suzuki, S. (2011). What is a Print, Newyork: Museum of Modern Art.
  • URL 1: https://www.independent.co.uk/arts-entertainment/art/great-works/great-works-dynamism-of-a-dog-on-a-leash-1912-giacomo-balla-1781174.html/ (Erişim tarihi: 2.11.2021).
  • URL 2: https://laestirgaburlona.com/2016/05/04/umberto-boccioni/1-59/#main/ (Erişim tarihi: 25.10.2021).
  • URL 3: https://artrepublic.com/blogs/news/456-lino-cutting-and-the-grosvenor-school-of-modern-art-html (Erişim tarihi: 01.10.2021).
  • URL 4: https://web.archive.org/web/20140222043004/http://collection.britishcouncil.org/ collection/artist/5/18330/ (Erişim tarihi: 26.12.2021).
  • URL 5: https://artuk.org/discover/artworks/back-gardens-lisbon-garrett-20-233767/ (Erişim tarihi: 29.10.2021).
  • URL 6: https://www.britishmuseum.org/collection/term/BIOG36676 (Erişim tarihi: 15.10.2021).
  • URL 7: https://www.redfern-gallery.com/artists/94-claude-flight (Erişim tarihi: 12.11.2021).
  • URL 8: https://www.redfern-gallery.com/artists/49-cyril-edward-power/ (Erişim tarihi: 01.12.2021).
  • URL 9: https://www.redfern-gallery.com/artists/27-sybil-andrews/ (Erişim tarihi: 10.01.2022).

Printmaking in the Light of Futurism: The Case of the Grosvenor School of Modern Art

Year 2022, Volume: 7 Issue: 2, 183 - 194, 30.06.2022

Abstract

Developments in technology, science and industry have been influential in the field of art, as in many other fields in human history. Technological developments in the 20th century have brought along rapid changes and transformations in the social and economic life styles of societies. These developments have also changed and transformed people's tastes, wishes and desires. Changes and transformations experienced in the field of art have revealed various art movements and these movements have been effective in the emergence of other movements. It has also made it inevitable to form opposing views in the currents that emerged by being influenced by each other. Futurism, which emerged as a movement advocating radical change by rejecting tradition and the past, became one of the most prominent movements of its time. In addition, Futurism had a great importance in shaping its artistic formations as well as its social dimension. In this context, it is aimed to examine the printmaking works of Grosvenor Modern Art School artists Claude Flight, Iain Macnab, Cyril Power and Sybil Andrews, who were influenced by the Futurism movement and made printmaking works. As a result of the research, descriptive analysis was made with the qualitative research method, and it was seen that the leading names of the school made significant contributions to the development and recognition of printmaking.

References

  • Akalın, T. (2019). Fütürizm Akımının Tarihsel Süreci Bağlamında Fotoğraf Sanatına Kısa Bir Bakış. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (Özel Sayı): 578-588.
  • Batur, Enis. (2007). Modernizmin Serüveni, İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Dickerson, M. (2021). A’dan Z’ye Sanat Tarihi (Tarih Öncesinden Post modern Zamanlara Görsel Sanatlar), (çev. Orhan Düz) Ankara: Say Yayınları.
  • Eden, E. O. (2016). Modern Sanatın Kısa Tarihi, İstanbul: Hayalperest Yayınevi.
  • Haydaroğlu, M. (Ed.) (2015). Tarih Boyunca Sanat / Dünya Sanat Tarihinde Üsluplar Ve Akımlar içinde (168-169). İstanbul: Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık Ticaret ve Sanayi A. Ş.
  • Hess, H. (2013). British Linocuts of the Grosvenor School, New York: Craig F. Starr Gallery.
  • Lynton, Nobert. (2004). Modern Sanatın Öyküsü (çev. Cevat Çapan ve Sadi Öziş), İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • O’Mahony, M. (2012). The Visual in Sport, London and New York: Routledge Taylor and Francis Group.
  • Osborne, Samuel. (2013). Modern And Contemporary Art, London: Osborne Samuel LTD. Suzuki, S. (2011). What is a Print, Newyork: Museum of Modern Art.
  • URL 1: https://www.independent.co.uk/arts-entertainment/art/great-works/great-works-dynamism-of-a-dog-on-a-leash-1912-giacomo-balla-1781174.html/ (Erişim tarihi: 2.11.2021).
  • URL 2: https://laestirgaburlona.com/2016/05/04/umberto-boccioni/1-59/#main/ (Erişim tarihi: 25.10.2021).
  • URL 3: https://artrepublic.com/blogs/news/456-lino-cutting-and-the-grosvenor-school-of-modern-art-html (Erişim tarihi: 01.10.2021).
  • URL 4: https://web.archive.org/web/20140222043004/http://collection.britishcouncil.org/ collection/artist/5/18330/ (Erişim tarihi: 26.12.2021).
  • URL 5: https://artuk.org/discover/artworks/back-gardens-lisbon-garrett-20-233767/ (Erişim tarihi: 29.10.2021).
  • URL 6: https://www.britishmuseum.org/collection/term/BIOG36676 (Erişim tarihi: 15.10.2021).
  • URL 7: https://www.redfern-gallery.com/artists/94-claude-flight (Erişim tarihi: 12.11.2021).
  • URL 8: https://www.redfern-gallery.com/artists/49-cyril-edward-power/ (Erişim tarihi: 01.12.2021).
  • URL 9: https://www.redfern-gallery.com/artists/27-sybil-andrews/ (Erişim tarihi: 10.01.2022).
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Gökçe Aysun Kılıç 0000-0003-2078-6621

Publication Date June 30, 2022
Submission Date April 21, 2022
Acceptance Date June 14, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Kılıç, G. A. (2022). Fütürizm Işığında Baskıresim: Grosvenor Modern Sanat Okulu Örneği. Uluslararası İnsan Ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 7(2), 183-194.

logo.svg     88x31.png    ith-logo.png   doi-min.png.pagespeed.ce.drgOh_5bqH.png

International Journal of Human and Art Studies İJHAR; Licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License.

International Journal of Human and Art Studies IJHAR has been registered with the decision of the Turkish Patent and Trademark Office, numbered 71248886-2020/24446 / E.2020-OE-458377.