İnsan gelişimin en
kritik yılları okul öncesi dönemdir. Bu dönemde çocuklar hayatlarının
temellerini oluştururlar. Dolayısı ile televizyonun etkileri çocuğun tüm
yaşantısını etkileyebilmektedir. Günümüzde insanların günlük yaşamlarında
zamanlarını ayırdıkları en etkili araçlardan biri olan televizyon çocukların
gelişimlerini de etkilemektedir. Çocukların izledikleri televizyon programları
ailelerine, yaşlarına, cinsiyetlerine göre farklılık gösterebilmektedir.
Çocuklar ve televizyon programları ile ilgili yapılan araştırmalar göstermiştir
ki çocukların kontrollü bir şekilde televizyon izlemeleri çocuklara olumlu
etkiler kazandırırken kontrolsüz bir şekilde televizyon izleyen çocuklarda da
olumsuz etkiler bırakmaktadır.
Bu çalışmanın temel
konusu hangi çizgi ve dizi filmlerin okul öncesi dönem çocukları tarafından
tercih edildiğidir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış
görüşme tekniği kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniğine uygun
olarak araştırmacı, okul öncesi dönem çocuklarına amaçlı ve kontrollü sözel
iletişim biçimini kullanarak çeşitli sorular yöneltmiştir. Konu ile ilgili
yapılan birçok araştırma anneler ve öğretmenlerle yapılmıştır. Bu çalışmada ise
okul öncesi dönem çocuklarının televizyon programları ile ilgili kendi
görüşleri alınmış ve veriler tablo olarak sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2018 |
Submission Date | August 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 9 |
International Journal of Humanities and Education (IJHE)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivatives 4.0 (CC BY-NC-ND 4.0) International License.