Bu makale, yönetişim yaklaşımını kullanarak Azerbaycan Hizmet Değerlendirme Ağı'nın (ASAN) başarısını incelemektedir. Bu araştırma, yönetişim yaklaşımının farklı siyasi özelliklere sahip Batılı olmayan bir devlete uygulanması nedeniyle özel bir öneme sahiptir. Metin analizi yöntemini kullanan ve McConnell’in politika başarısı tanımını benimseyen makale, ASAN Hizmetinin literatürde araştırmacılar ve politika yapıcılar tarafından herhangi bir eleştiri almadığını ortaya koymaktadır. Azerbaycan'daki siyasi bağlamın analizi, ASAN Hizmetinin başarılı bir şekilde uygulanmasının nedenlerine ışık tutuyor. Makale, ASAN Hizmetinin ülkedeki siyasi sistemin temel özellikleri nedeniyle başarılı olduğunu savunuyor. Analiz, politika oluşturma sürecindeki veto oyuncularının eksikliğinin ve güçlü siyasi bağlılığın ASAN Hizmetinin engelsiz bir şekilde kurulmasını sağladığını göstermektedir. ASAN Hizmetinin yüksek düzeyde merkezileştirilmiş yönetim modeli, hesap verebilirliğini ve etkinliğini artırdı.
This paper examines the success of the Azerbaijan Service Assessment Network (ASAN) using the governance approach. This research has particular importance due to the application of the governance approach to a non-western state which has distinct political characteristics. Employing the textual analysis method and adopting McConnell’s definition of policy success, the paper reveals that the ASAN Service has not received any criticism in the literature by researchers and policymakers. The analysis of the political context in Azerbaijan sheds light on the reasons for the successful implementation of the ASAN Service. The paper argues that the ASAN Service has succeeded because of the main characteristics of the political system in the country. The analysis shows that the lack of veto players in the policymaking process and the strong political commitment ensured the unhindered establishment of the ASAN Service. The highly centralized management model of the ASAN Service increased its accountability and effectiveness.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2020 |
Submission Date | October 17, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 14 |
International Journal of Humanities and Education (IJHE)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivatives 4.0 (CC BY-NC-ND 4.0) International License.