Amerika Birleşik Devletleri’nin I. Dünya Savaşı sırasında hem savaş propagandası yapmak hem de orduya gönüllü asker katılımını sağlamak amacıyla hazırladığı “I Want You For U.S. Army” başlıklı afişin dilsel ve görsel şifreleri, Saussure, Pierce ve Barthes’in göstergebilim yöntemlerine göre analiz edilmiştir. Afişler yapıldıkları dönemin siyasi, ekonomik, sosyal ve kültürel değerlerini yansıtmaktadır. Fotoğrafın henüz icat edilmediği dönemlerde afişler belli bir ideolojiyi aşılamak ve istenileni yaptırmak üzere propaganda aracı olarak büyük bir görev üstlenmekteydi. Görseller illüstrasyonlar yoluyla imgeleniyordu. Bu illüstrasyonlar genellikle kültürel sembollere dayanmaktaydı. Semboller yoluyla insan bilinçaltına mesajları işlemenin daha kolay olduğunu fark eden afiş sanatçıları kodlamalarını bu yönde kullanmaya başladılar. Afişlerde kullanılan dilsel şifre, kodlama, renkler ve görseller göstergebilimsel açıdan önemli mesajlar içermektedir. Başka bir deyişle, afişte görünenden çok gösterilen, algı yönetimi ve temsil değeri açısından büyük önem taşımaktadır. Anlam üretme konusunda yazınsal /sözel dil ve görsellerin içerdiği mesajların taşıdığı öneme vurgu yapan Göstergebilimin üç öncüsü Saussure, Pierce ve Barthes’in kendilerine özgü yöntemleri göstergebilimin dil kapsamından tüm disiplinlerde de yer alacak şekilde genişlemesine neden olmuştur.
Saussure Pierce Barthes uncle Sam Amerika Birleşik Devletleri gösterge propoganda savaş afiş
"I Want You For U.S. Army" poster which was prepared by the United States of America during World War I in order to both make war propaganda and ensure the participation of volunteers in the army was analyzed in terms of linguistic and visual codes according to semiotic methods of Saussure, Pierce and Barthes. The posters reflect the the political, economical and social values of the period in which they were made. In the times when photography was not invented yet, posters were playing a great role as a propaganda tool to instill a certain ideology and get what was wanted. Images were visualized through illustrations. These illustrations were often based on cultural symbols. Realizing that it is easier to process messages to the human subconscious through symbols, poster artists started to use their coding in this direction. The linguistic code, coding, colors and visuals which are used in the posters contain important semiotic messages. In other words, what is signified on the poster has a great importance rather than that signify within the scope of perception management. The unique methods of, Saussure, Pierce and Barthes the three pioneers of semiotics, who emphasized the importance of literary/verbal language and the messages contained in visuals in producing meaning, caused the expansion of semiotics to include all disciplines from the scope of language.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2022 |
Submission Date | February 22, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 8 Issue: 17 |
Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi
Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.