Art and Literature
BibTex RIS Cite

Göstergebilim İle Afiş Analizi: I Want You For U.S. Army (Uncle Sam)

Year 2022, Volume: 8 Issue: 17, 170 - 189, 30.04.2022

Abstract

Amerika Birleşik Devletleri’nin I. Dünya Savaşı sırasında hem savaş propagandası yapmak hem de orduya gönüllü asker katılımını sağlamak amacıyla hazırladığı “I Want You For U.S. Army” başlıklı afişin dilsel ve görsel şifreleri, Saussure, Pierce ve Barthes’in göstergebilim yöntemlerine göre analiz edilmiştir. Afişler yapıldıkları dönemin siyasi, ekonomik, sosyal ve kültürel değerlerini yansıtmaktadır. Fotoğrafın henüz icat edilmediği dönemlerde afişler belli bir ideolojiyi aşılamak ve istenileni yaptırmak üzere propaganda aracı olarak büyük bir görev üstlenmekteydi. Görseller illüstrasyonlar yoluyla imgeleniyordu. Bu illüstrasyonlar genellikle kültürel sembollere dayanmaktaydı. Semboller yoluyla insan bilinçaltına mesajları işlemenin daha kolay olduğunu fark eden afiş sanatçıları kodlamalarını bu yönde kullanmaya başladılar. Afişlerde kullanılan dilsel şifre, kodlama, renkler ve görseller göstergebilimsel açıdan önemli mesajlar içermektedir. Başka bir deyişle, afişte görünenden çok gösterilen, algı yönetimi ve temsil değeri açısından büyük önem taşımaktadır. Anlam üretme konusunda yazınsal /sözel dil ve görsellerin içerdiği mesajların taşıdığı öneme vurgu yapan Göstergebilimin üç öncüsü Saussure, Pierce ve Barthes’in kendilerine özgü yöntemleri göstergebilimin dil kapsamından tüm disiplinlerde de yer alacak şekilde genişlemesine neden olmuştur.

References

  • Akerson F.E. (2019). Göstergebilime giriş. İkinci basım, Bilge Kültür Sanat, İstanbul
  • Andrews, E. (2021, November 1). Was there a real uncle Sam? History stories. https://www.history.com/news/was-there-a-real-uncle-sam. Accessed 9 February 2022.
  • Britannica, T. editors of encyclopedia. Uncle Sam. Encyclopedia Britannica, 5 May 2020, https://www.britannica.com/topic/Uncle-Sam. Accessed 9 February 2022.
  • Can, E. (2016). Anlam arayışında Derrida’nın yinelenebirlik ve différance söylemi. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, (27), 15-28. DOI: 10.20981/kaygi.283332
  • Coulson, J.A. (2016). Why we hate: Changes in American propaganda posters in World War I and World War II [Master of Science dissertation, Oklahama State University]. Oklahama Repository. https://shareok.org/bitstream/handle/11244/49060
  • Çanakkale Müzesi, 10.02.2022 tarihinde http://www.canakkalemuzesi.com/defaultmain.asp?inc=subdetails&intCatID=2&intTe.xtID= 113 adresinden erişildi.
  • Durur, S. (2020, Ocak 13). Sam amca döndü. Yenigün Gazetesi. 19 Kasım 2021 tarihinde https://www.gazeteyenigun.com.tr/sam-amca-dondu adresinden erişildi.
  • Erişti, S., Urgun G. (2016). Görsel algı kuramlarına göre reklam içerikli tasarımların değerlendirilmesi. Art-e Sanat Dergisi, 9 (17), 313-342. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/sduarte/issue/24696/261180
  • Gökkaplan, Y. (Nisan, 2021). Savaş, dil ve toplum: II. Dünya savaşı: çeşitli yönleriyle II. Dünya savaşı. s: 127-142, Birinci baskı, Sage yayıncılık, Ankara, ISBN 978-625-7351-12-6.
  • Library of Congress, (2014, July). Bell, D., Uncle Sam: American symbol, American icon. https://blogs.loc.gov/teachers/2014/07/uncle-sam-american- symbol-american-icon Accessed 17 November 2021.
  • Monckton H. (2015, August 8). Week 3 semiotics homework. Theories of communication [PowerPoint slides]. SlideShare.https://theoriesofcomgroup1.wordpress.com/2015/08/08/week-3-semiotics-homework
  • Öğreten, C. (2019). Birinci Dünya Savaşı sonrasında Anadolu’da “Amerikan mandası” meselesi ve Amerikan kamuouyuna etkileri. Atatürk Yolu Dergisi, (64), 267-312.
  • Pastuchová, H. (2016). Uncle Sam: An American symbol. [Bachelor dissertation, Masaryk University, Czech Republic]. https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=https%3A%2F%2Fis.muni.cz%2Fth%2Fjwy8l%2FBAFINALIS.doc&wdOrigin=BROWSELINK Accessed 09 February 2022
  • Yanık, H. (2016). Yapısöküm üzerine birkaç not. Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi, 1 (2) , 91-98 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/akader/issue/28203/299486
  • Yasa, S. (2013). Grafik tasarımda iletişim ve göstergebilim. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 2 (5), 0-0. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/iujad/issue/32465/361005
  • Şekil 1. Library of Congress. I want you for U.S. Army : nearest recruiting station / James Montgomery Flagg. digital file from original, no. 9. https://www.loc.gov/resource/ppmsc.03521/ Accessed 17 November 2021.
  • Şekil 4. Ichi.pro. Sam Amca kimdi?. 19.11.2021 tarihinde https://ichi.pro/tr/sam-amca-kimdi-46318839795838 adresinden erişildi.
  • Şekil 5. Imperial War Museums. Boys and girls! you can help your uncle Sam win the war. 11.02.2022 tarihinde https://www.iwm.org.uk/collections/item/object/9331 adresinden erişildi.

Poster Analysis with Semiotics: I Want You For U.S. Army (Uncle Sam)

Year 2022, Volume: 8 Issue: 17, 170 - 189, 30.04.2022

Abstract

"I Want You For U.S. Army" poster which was prepared by the United States of America during World War I in order to both make war propaganda and ensure the participation of volunteers in the army was analyzed in terms of linguistic and visual codes according to semiotic methods of Saussure, Pierce and Barthes. The posters reflect the the political, economical and social values of the period in which they were made. In the times when photography was not invented yet, posters were playing a great role as a propaganda tool to instill a certain ideology and get what was wanted. Images were visualized through illustrations. These illustrations were often based on cultural symbols. Realizing that it is easier to process messages to the human subconscious through symbols, poster artists started to use their coding in this direction. The linguistic code, coding, colors and visuals which are used in the posters contain important semiotic messages. In other words, what is signified on the poster has a great importance rather than that signify within the scope of perception management. The unique methods of, Saussure, Pierce and Barthes the three pioneers of semiotics, who emphasized the importance of literary/verbal language and the messages contained in visuals in producing meaning, caused the expansion of semiotics to include all disciplines from the scope of language.

References

  • Akerson F.E. (2019). Göstergebilime giriş. İkinci basım, Bilge Kültür Sanat, İstanbul
  • Andrews, E. (2021, November 1). Was there a real uncle Sam? History stories. https://www.history.com/news/was-there-a-real-uncle-sam. Accessed 9 February 2022.
  • Britannica, T. editors of encyclopedia. Uncle Sam. Encyclopedia Britannica, 5 May 2020, https://www.britannica.com/topic/Uncle-Sam. Accessed 9 February 2022.
  • Can, E. (2016). Anlam arayışında Derrida’nın yinelenebirlik ve différance söylemi. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, (27), 15-28. DOI: 10.20981/kaygi.283332
  • Coulson, J.A. (2016). Why we hate: Changes in American propaganda posters in World War I and World War II [Master of Science dissertation, Oklahama State University]. Oklahama Repository. https://shareok.org/bitstream/handle/11244/49060
  • Çanakkale Müzesi, 10.02.2022 tarihinde http://www.canakkalemuzesi.com/defaultmain.asp?inc=subdetails&intCatID=2&intTe.xtID= 113 adresinden erişildi.
  • Durur, S. (2020, Ocak 13). Sam amca döndü. Yenigün Gazetesi. 19 Kasım 2021 tarihinde https://www.gazeteyenigun.com.tr/sam-amca-dondu adresinden erişildi.
  • Erişti, S., Urgun G. (2016). Görsel algı kuramlarına göre reklam içerikli tasarımların değerlendirilmesi. Art-e Sanat Dergisi, 9 (17), 313-342. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/sduarte/issue/24696/261180
  • Gökkaplan, Y. (Nisan, 2021). Savaş, dil ve toplum: II. Dünya savaşı: çeşitli yönleriyle II. Dünya savaşı. s: 127-142, Birinci baskı, Sage yayıncılık, Ankara, ISBN 978-625-7351-12-6.
  • Library of Congress, (2014, July). Bell, D., Uncle Sam: American symbol, American icon. https://blogs.loc.gov/teachers/2014/07/uncle-sam-american- symbol-american-icon Accessed 17 November 2021.
  • Monckton H. (2015, August 8). Week 3 semiotics homework. Theories of communication [PowerPoint slides]. SlideShare.https://theoriesofcomgroup1.wordpress.com/2015/08/08/week-3-semiotics-homework
  • Öğreten, C. (2019). Birinci Dünya Savaşı sonrasında Anadolu’da “Amerikan mandası” meselesi ve Amerikan kamuouyuna etkileri. Atatürk Yolu Dergisi, (64), 267-312.
  • Pastuchová, H. (2016). Uncle Sam: An American symbol. [Bachelor dissertation, Masaryk University, Czech Republic]. https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=https%3A%2F%2Fis.muni.cz%2Fth%2Fjwy8l%2FBAFINALIS.doc&wdOrigin=BROWSELINK Accessed 09 February 2022
  • Yanık, H. (2016). Yapısöküm üzerine birkaç not. Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi, 1 (2) , 91-98 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/akader/issue/28203/299486
  • Yasa, S. (2013). Grafik tasarımda iletişim ve göstergebilim. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 2 (5), 0-0. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/iujad/issue/32465/361005
  • Şekil 1. Library of Congress. I want you for U.S. Army : nearest recruiting station / James Montgomery Flagg. digital file from original, no. 9. https://www.loc.gov/resource/ppmsc.03521/ Accessed 17 November 2021.
  • Şekil 4. Ichi.pro. Sam Amca kimdi?. 19.11.2021 tarihinde https://ichi.pro/tr/sam-amca-kimdi-46318839795838 adresinden erişildi.
  • Şekil 5. Imperial War Museums. Boys and girls! you can help your uncle Sam win the war. 11.02.2022 tarihinde https://www.iwm.org.uk/collections/item/object/9331 adresinden erişildi.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Ayla Yemenicioğlu 0000-0001-5803-0593

Publication Date April 30, 2022
Submission Date February 22, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 8 Issue: 17

Cite

APA Yemenicioğlu, A. (2022). Göstergebilim İle Afiş Analizi: I Want You For U.S. Army (Uncle Sam). Uluslararası Beşeri Bilimler Ve Eğitim Dergisi, 8(17), 170-189.

Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi 

Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.