Research Article
BibTex RIS Cite

An Overview of Higher Level Thinking Skills in Ashiq Atışmalar: The Case of Şeref Taşlıova

Year 2024, Volume: 10 Issue: 23, 534 - 573, 31.12.2024

Abstract

In our changing and developing age, the way of thinking is also changing. However, the meaning attributed to thinking is becoming multidimensional. Thinking requires many new skills. Defined as 21st century skills, these new skills require many competencies as well as lower level thinking skills. Higher order thinking skills include creative thinking, critical thinking, reflective thinking, metacognitive thinking, logical thinking, problem solving and decision making. The aim of this research is to reveal the status of higher-order thinking skills in minstrel songs. The other sub-question of the research is “In the presence of higher-order thinking skills, can minstrel quarrels be used as texts in education?”. Document analysis, one of the qualitative research methods, was used in the study. The data of the research document were analyzed by deductive analysis method. The high-level thinking skills within the scope of the research were identified in 238 quatrains in 47 quarrels of Aşık Şeref Taşlıova. There are 59 quatrains with the highest number of problem solving skills. It has been determined that quite a large number of high-level thinking skills are included in minstrel songs. In addition to reflecting folk culture and tradition, it will be appropriate to use it as a tool in education in terms of its rich high-level thinking skills. There are studies in which one or more of the higher-order thinking skills of folk literature tale, joke, riddle, proverb types are investigated. It is thought that our research will contribute to the literature in the sense that there is no study that reveals higher-order thinking skills in minstrel quarrels, which is a live performance product of folk literature, and that our research will contribute to the literature in terms of addressing higher-order thinking skills as a whole.

References

  • Adair, J. (2017). Karar verme ve problem çözme. Pegem Akademi.
  • Akkuş, S. (2017). 1970'li yıllarda âşık şiirinde politik söylem. (475349). [Yüksek Lisans, İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Aksoy, E. (2014). Âşık Ahmet Poyrazoğlu'nun şiir evreni. (382024). [Yüksek Lisans, Cumhuriyet Üniversitesi /Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Aksoy, M. (2017). Öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerisini kavramlaştırması. (460769). [Yüksek Lisans, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Aksoy, E. (2023), Bektaşi fıkralarında eleştirel düşünme unsurları. Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 47(2). 177-185.
  • Alakuş, P. (2017). Âşık ve kent ilişkisinin çözümlenmesi. (469281). [Yüksek Lisans, Hacettepe Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Alpkan, Y. (2019). Âşık Rüstem Alyansoğlu Hayatı, sanatı ve şiirleri. (548753). [Yüksek Lisans, Manisa Celal Bayar Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Arf, C. (1960). Matematiğin şiir yönü. Meydan Dergisi 4. 8-11. https://dokumen.tips/documents/matematigin-siir-yoenue-prof-dr-cahit-arf.html?page=1
  • Artun, E. (1997). Adana âşıklık geleneği ve âşık fasılları 5. Milletlerarası Türk Halk Kültürü Kongresi Bildirileri, 1. 41-52.
  • Artun, E. Âşık edebiyatı çalışmalarının değerlendirilmesi- öneriler katkılar.
  • https://turkoloji.cu.edu.tr/HALK%20EDEBIYATI/erman_artun_asik_edebiyati_calismalarinin_degerlendirilmesi.pdf erişim tarihi: 27.10.2023
  • Aslan, F. (2002). Kars yöresi aşıklarında usta-çırak ilişkileri. (135212). [Yüksek Lisans, İstanbul Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Atalay, H. (2019). Âşık Mevlüt Mertoğlu'nun şiirlerinde tema ve değerler. (572127). [Yüksek Lisans, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Baz, B. (2019). Çocuk edebiyatı metinlerine dayalı programın ilkokul öğrencilerinin yaratıcı düşünme becerileri üzerindeki etkisi. (832825). [Yüksek Lisans, Yıldız Teknik Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Bektaş, C. (2016). Kars ili âşıklık geleneği bağlamında bir âşık:Ensar Şahbazoğlu. (410117). [Yüksek Lisans, Ege Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Bolçay, E. (2012). Kars'ta âşıklık geleneği ve Karslı Âşık Maksut Koca'nın hayatı, sanatı ve şiirleri. (310899). [Yüksek Lisans, Gazi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Aslan, A. (2016). Âşık Şeref Taşlıova'nın şiirlerindeki değer eğitimi unsurlarının incelenmesi. (445990). [Yüksek Lisans, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Ataman, N-İ. ve İşler, A. (2015). Şeref Taşlıova ile iki söyleşi. Türk dünyası dil ve edebiyat dergisi 39. 213-228.
  • Bahar, M. A. (2010). Türkçe öğretiminde şiir. [Yüksek Lisans, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Banguoğlu, T. (2011). Türkçenin grameri. TDK Yayınları.
  • Bars, M.E. (2020). Âşık kimdir?. Uluslararası Halkbilim Araştırmaları Dergisi, 3(4). 168- 193.
  • Başerer, D. (2020). Mantıksal düşünmeyi geliştiren etkinlik örnekleri. Milli Eğitim Dergisi, 50(231). 335-352.
  • Bektaş, E. (2021). Değişen icra mekânları ve geleneğin dönüşümü Kars âşıklık geleneği. Akü Amader 7(14). 316-339.
  • Cemiloğlu, M., & Ogur, E. (2016). Okuma öğretiminde biliş ve üst-biliş stratejileri. Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 1(1), 46-53.
  • Çelenk, E. (2019). Azerbaycan şiirinde hiciv türünün konu özellikleri. (601338). [Yüksek Lisans, Ardahan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Çetinkol, M. (2022). Karaca Oğlan'ın şiirlerinin tematik açıdan incelenmesi. (766670). [Yüksek Lisans, Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Çintay, V. (2019). Âşık Şenlik'in şiir ve hikâyelerinde folklor unsurları. (568020). [Yüksek Lisans, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Çitgez, M. (2010). 19. yüzyıl Kars âşıklarında deyim ve atasözleri. (265793). [Yüksek Lisans, Kafkas Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Delice, İ. (2018). Üç aşığın dilinde 1974 Kıbrıs Barış Harekâtı. (527531). [Yüksek Lisans, Beykent Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Demir, M. (2020). Sergüzeşt-i Âşık Yazıcı Murtazâ. (628278). [Yüksek Lisans, Hitit Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Demirkaya, B. (2021). Âşık şiirinin politikleşme sürecinde Âşık İhsani. (679711). [Yüksek Lisans, İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Doğan, M. (2012). Derviş Muhammed kolunda gelenek, etkileşim, eğitim ve Âşıkî'nin şiir anlayışı. (313068). [Yüksek Lisans, Dokuz Eylül Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Durbilmez, B. (2010). Âşıklık geleneklerinde saz. Milli folklor dergisi, 22(85). 148-158.
  • Durbilmez, B. (1993). Karslı Aşık Murat Çobanoğlu hayatı-sanatı ve eserleri. [Yüksek Lisans, Erciyes Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Durna, B. (2022). Ortaokul öğrencilerinin problem kurma özyeterlikleri, problem çözme tutumları ve problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerinin incelenmesi. (746388). [Yüksek Lisans, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Eglen, M. S. (2012). Anadolu sahası âşık hikâyelerinde zaman ve mekân. (314178). [Yüksek Lisans, Ege Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Eke, M. (2010). Geçmişte yapılan âşık atışmalarının günümüzdeki görünümü. Çevrimiçi Tematik Türkoloji Dergisi, 2(1). 75-84.
  • Elaltuntaş, Ö.F. (2018). Türk halk edebiyatında siyaset. (511467). [Yüksek Lisans, Fırat Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Gönenç, S. C. (2011). Âşık tarzı Türk şiirinde muamma ve lugaz. (287950). [Yüksek Lisans, Fatih Üniversitesi /Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Göktaş-Yangın, A. S. (2021). Erzurum'lu Âşık Nihânî'nin eserlerinde dini-tasavvufi öğeler. (693642). [Yüksek Lisans, Kafkas Üniversitesi /Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Gülçiçek, D. (2012). Âşık kollarında gelenek, etkileşim, eğitim ve Pir Sultan Abdal kolunun oluşumu. (313075). [Yüksek Lisans, Dokuz Eylül Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Gültekin, M. (2015). Dede Korkut kitabında kahramanların problem çözme yöntemleri ve Dede Korkut kitabının eğitimde kullanılması. Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi, 15(2), 49-54.
  • Günay, U. (2005). Türkiye’de âşık tarzı şiir geleneği ve rüya motifi, Akçağ Yayınları.
  • Güneypınar, Ş. (2021). Masal temelli karar verme olaylarının ilkokul üçüncü sınıf öğrencileriyle öğrencilerin karar verme becerisi düzeylerine etkisinin incelenmesi: Bir eylem araştırması. (662473). [Yüksek Lisans, Marmara Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Güzel, İ. (2022). Eleştirel düşünme becerisi öğretiminin ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerine ve Türkçe dersine yönelik tutumlarına etkisi. (726241). [Doktora, İnönü Üniversitesi /Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Güzel, A. ve Torun, A. (2017). Türk halk edebiyatı el kitabı. Akçağ Yayınları.
  • Kandemir, F. (2023). Âşık Ruhsatî'nin şiirlerinde halk hayatı ve kültürü. (811007). [Yüksek Lisans, İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Kanmaz, F. E., ve Aslan, C. (2022). Eleştirel düşünme becerisi edindirme bağlamında çocuk ve gençlik kitaplarının incelenmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 55(2), 421-446.
  • Karabağ, K. (2022). Âşık Gülabi'nin hayatı, sanatı ve şiirleri. (634440). [Yüksek Lisans, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Karadayı, O.N. (2015). Osmanlı Dönemi âşık tarzı şiir geleneğinde tasavvuf. (385350). [Yüksek Lisans, Atatürk Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Karakaş, A. (2019). Üstünlük kuramı bağlamında âşık atışmaları üzerine bir değerlendirme. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(40). 297-307.
  • Karaköse, S. (2016). Divan şiirinin matematiği. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi (56), 941-979.
  • Karsantık, Y. (2016). Öğretmen adaylarının düşünme becerilerine ve düşünme becerilerinin öğretimine ilişkin görüşleri. (435401). [Yüksek Lisans, Marmara Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Kaya, S. (2015). Âşık Aslan Uslu'nun hayatı sanatı ve şiirlerinin incelenmesi. (422459). [Yüksek Lisans, Selçuk Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Kıvrak, S., ve Girmen, P. (2020). Üstbiliş stratejilerine dayalı dinleme etkinliklerinin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerilerine etkisi. Anadolu University Journal of Education Faculty, 4(4), 325-343.
  • Kızılkaya, Ö.F. (2011). Aşık Mustafa Ruhani'nin şiirlerinde yer alan eğitsel temalar. (288270). [Yüksek Lisans, Atatürk Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Koçak, A. R. (2023). Âşık tarzı Türk şiirinde siyaset-toplum ilişkileri: 1923-2000. (822032). [Yüksek Lisans, Ondokuz Mayıs Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Koçer-Ertürk, F. (2018). Günümüz âşık edebiyatında tasavvuf. (488926). [Yüksek Lisans, Süleyman Demirel Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Kurudayıoğlu, M., ve Temur, N. (2021). 21. Yüzyıl becerileri çerçevesinden Türk atasözlerine bir bakış. Bilig(99), 1-25.
  • MEB. (2018). 2023 Eğitim Vizyonu. https://www.meb.gov.tr/2023-egitim-vizyonu-aciklandi/haber/17298/tr erişim tarihi: 04.11.2023
  • MEB, (2019). Türkçe Dersi Öğretim Programı. Ankara
  • Miles, M. ve Huberman, M. (2015). Nitel veri analizi. Pegem Akademi.
  • Murat M. ve Çataklı, R. (2019). Yaratıcılık ve şiir. ASEAD, 6(3). 404-421.
  • Narin, K. (2023). Ortaokul öğrencilerinin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerileri ile etkin katılımları arasındaki ilişki (812564). [Yüksek Lisans, Atatürk Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Oğuz, M. Ö. ve Ekici, M. vd. (2013). Türk halk edebiyatı el kitabı. Grafiker Yayınları.
  • Oral, M. (2021). Âşık üretimi türkülerde insan haklarının işlenişi. Rast Müzikoloji Dergisi, 9(1), 2541-2556.
  • Ölmez, E. (2023). Disiplinlerarası öğretim yaklaşımına dayalı sosyal bilgiler öğretiminin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisine etkisi. (787245). [Yüksek Lisans, Trabzon Üniversitesi/ Lisansüstü Eğitim Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Özbay, M., ve Bahar, M. A. (2012). İleri Okur ve Üstbiliş Eğitimi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(1), 158-177.
  • Özbey, Ö. (2015). Karslı Âşık Murat Çobanoğlu merkezinde Âşıklık geleneği ve medya ilişkisi. (425213). [Yüksek Lisans, Kafkas Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Özdemir, E. (2016). Performans teori, âşık fasılları ve doğaçlama. Rast Müzikoloji Dergisi, 4(3). 1357-1366.
  • Özdemir, O. U. (2009). Âşık Nuri Çırağı'nın hayatı, sanatı ve şiirleri üzerine bir inceleme. (241947). [Yüksek Lisans, Kocaeli Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Özer-Yürük, D. (2019). Âşık Murat Çobanoğlu'nun on birli hece ölçüsü ile yazılan şiirlerindeki değerler eğitimi unsurlarının incelenmesi. (581293). [Yüksek Lisans, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Sadıç, G. (2021). Âşık Murat Çobanoğlu'nun hikâyeciliği ve hikâye repertuvarı. (717085). [Yüksek Lisans, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Sağgöz, G. ve Ural, B. (2017). Çocuk kedi ve şiir: “Mırname: Büyüklere Kedi Şiirleri” kitabı örneği. TurkishStudies, 12(5). 387-404.
  • Sağlam, M. H. (2021). Çocuk şiirlerinde soru, sorgulama ve felsefi düşünme: Mustafa Ruhi Şirin örneklemi. HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 9(17), 321-340.
  • Sakınç, M. (2017). Ankara'da aşık tarzı şiir gelenekleri ve temsilcileri (480425). [Yüksek Lisans, Erciyes Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Sarıkaya, E. E. (2019). 20. yy. Doğu Anadolu taşlamalarında mizahın protesto işlevi. (566292). [Yüksek Lisans, Hacettepe Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Soyer, H. M. (2022). Çok satılan çocuk kitaplarında üst düzey düşünme becerileri üzerine bir inceleme. (716375). [Yüksek Lisans, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Şeyda, D. (2003). Aşık tarzı şiir geleneğinde şenlik yolu. (125604). [Yüksek Lisans, Atatürk Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Tak, F. (2021). Trabzonlu Aşık Sefai'nin hayatı ve eserleri. (675303). [Yüksek Lisans, Mardin Artuklu Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Taşkesenligil, Y. ve Şenocak, E. (2005). Probleme dayalı öğrenme ve fen eğitiminde uygulanabilirliği. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 13(2). 359-366.
  • Taşlıova, M. (2010). Âşık Şeref Taşlıova hayatı ve şiirleri. MEB Eğitim Yayınları.
  • Taşlıova, M. ve Mortaş, A. (2020). Âşık Şeref Taşlıova ile Anadolu, gelenek ve kültür üzerine söyleşi. Folklor Edebiyat Dergisi, 26(1) 241-248.
  • Tekşan, K. (2013). Ömer Seyfettin’in üç hikâyesinde problem çözme yöntemi ve Türkçe öğretiminde kullanılması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25), 310-341.
  • Tırkaz, G. (2014). Yirminci yüzyıl âşıklarından Âşık Mehmet Yakıcı, Âşık Huzûrî, Âşık Veysel Şatıroğlu ve Âşık Efkârî'nin şiirlerinde eğitim unsurları. (413650). [Yüksek Lisans, Akdeniz Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Türkçe Sözlük. (2005). TDK Yayınları.
  • Umurbeg, İ. (2017). Kağızmanlı Aşık Sadık Miskinî (Hayatı-sanatı-eserleri). (488493). [Yüksek Lisans, Erzincan Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Uslu, E. (2022). Oğuz Tansel’in derleyip yazdığı masalların sosyal beceriler açısından incelenmesi. Dokuz
  • Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (53), 341-360.
  • Ülger, A. (2019). Çıldırlı Karapapak Aşık Şenlik'in şiirlerinde söz varlığı. (578162). [Yüksek Lisans, Muğla Sıtkı
  • Koçman Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Yıldırım, D. Sözlü kültür ve folklor kavramları üzerine düşünceler. Milli folklor dergisi. 16- 17.
  • https://www.millifolklor.com/PdfViewer.aspx?Sayi=3&Sayfa=17 erişim tarihi: 26.10.2023
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız. A. (2021). Özel yetenekli 5. Sınıf öğrencilerinin mantıksal düşünme becerilerinin incelenmesi. Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 5(1). 55-65.
  • Yurdeşen, Y. (2013). Âşık edebiyatı halk şiiri'ndeki eğitsel ve öğretisel unsurlar (Aşık Veysel örneği) (358769). [Yüksek Lisans, Cumhuriyet Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Yücel, N. (1993). Kastamonu'da aşıklık geleneği ve Kastamonu'da yetişen aşıklar. (32238). [Yüksek Lisans, Gazi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Yüksel, E. (2019). Âşık Aliboğlu hayatı ve şiirleri. (558385). [Yüksek Lisans, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Zencir, A. (2018). Âşık Dursun Burhani'nin şiirlerindeki söz varlığı. (495827). [Yüksek Lisans, İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.

Âşık Atışmalarındaki Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış: Şeref Taşlıova Örneği

Year 2024, Volume: 10 Issue: 23, 534 - 573, 31.12.2024

Abstract

Değişen ve gelişen çağımızda düşünme biçimi de değişmektedir. Bununla birlikte düşünmeye yüklenen anlam çok boyutlu hâle gelmektedir. Düşünme pek çok yeni beceriler gerektirir. 21. yüzyıl becerileri olarak tanımlanan bu yeni beceriler, alt düzey düşünme becerilerini içermenin yanı sıra pek çok yetkinlik gerektirmektedir. Üst düzey düşünme becerileri yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme, üst bilişsel düşünme, mantıksal düşünme, problem çözme ve karar verme şeklindedir. Üst düzey düşünme becerilerin âşık atışmalarındaki durumunu ortaya koymak bu araştırmada amaçlanmıştır. Araştırmanın diğer alt sorusu “Üst düzey düşünme becerilerinin varlığı durumunda, âşık atışmaları eğitimde metin olarak kullanılabilir mi?” şeklindedir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelenmesi kullanılmıştır. Araştırma dokümanının verileri tümdengelimsel analiz yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma kapsamındaki üst düzey düşünme becerileri Âşık Şeref Taşlıova’nın 47 atışmasında yer alan 238 dörtlükte tespit edilmiştir. En fazla problem çözme becerisinin yer aldığı 59 dörtlük mevcuttur. Oldukça fazla sayıda üst düzey düşünme becerilerini âşık atışmalarının içerdiği tespit edilmiştir. Halk kültürünü, geleneğini yansıtmasının yanı sıra zengin üst düzey düşünme becerisini barındırması yönüyle eğitimde araç olarak kullanılması uygun olacaktır. Halk edebiyatı masal, fıkra, bilmece, atasözü türlerinin üst düzey düşünme becerilerinin bir ya da birkaçının araştırıldığı çalışmalar mevcuttur. Halk edebiyatının canlı icra ürünü olan âşık atışmalarındaki üst düzey düşünme becerilerini ortaya koyan bir çalışma bulunmaması ve üst düzey düşünme becerilerini bütün olarak ele alınması yönüyle araştırmamızın literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

References

  • Adair, J. (2017). Karar verme ve problem çözme. Pegem Akademi.
  • Akkuş, S. (2017). 1970'li yıllarda âşık şiirinde politik söylem. (475349). [Yüksek Lisans, İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Aksoy, E. (2014). Âşık Ahmet Poyrazoğlu'nun şiir evreni. (382024). [Yüksek Lisans, Cumhuriyet Üniversitesi /Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Aksoy, M. (2017). Öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerisini kavramlaştırması. (460769). [Yüksek Lisans, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Aksoy, E. (2023), Bektaşi fıkralarında eleştirel düşünme unsurları. Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 47(2). 177-185.
  • Alakuş, P. (2017). Âşık ve kent ilişkisinin çözümlenmesi. (469281). [Yüksek Lisans, Hacettepe Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Alpkan, Y. (2019). Âşık Rüstem Alyansoğlu Hayatı, sanatı ve şiirleri. (548753). [Yüksek Lisans, Manisa Celal Bayar Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Arf, C. (1960). Matematiğin şiir yönü. Meydan Dergisi 4. 8-11. https://dokumen.tips/documents/matematigin-siir-yoenue-prof-dr-cahit-arf.html?page=1
  • Artun, E. (1997). Adana âşıklık geleneği ve âşık fasılları 5. Milletlerarası Türk Halk Kültürü Kongresi Bildirileri, 1. 41-52.
  • Artun, E. Âşık edebiyatı çalışmalarının değerlendirilmesi- öneriler katkılar.
  • https://turkoloji.cu.edu.tr/HALK%20EDEBIYATI/erman_artun_asik_edebiyati_calismalarinin_degerlendirilmesi.pdf erişim tarihi: 27.10.2023
  • Aslan, F. (2002). Kars yöresi aşıklarında usta-çırak ilişkileri. (135212). [Yüksek Lisans, İstanbul Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Atalay, H. (2019). Âşık Mevlüt Mertoğlu'nun şiirlerinde tema ve değerler. (572127). [Yüksek Lisans, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Baz, B. (2019). Çocuk edebiyatı metinlerine dayalı programın ilkokul öğrencilerinin yaratıcı düşünme becerileri üzerindeki etkisi. (832825). [Yüksek Lisans, Yıldız Teknik Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Bektaş, C. (2016). Kars ili âşıklık geleneği bağlamında bir âşık:Ensar Şahbazoğlu. (410117). [Yüksek Lisans, Ege Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Bolçay, E. (2012). Kars'ta âşıklık geleneği ve Karslı Âşık Maksut Koca'nın hayatı, sanatı ve şiirleri. (310899). [Yüksek Lisans, Gazi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Aslan, A. (2016). Âşık Şeref Taşlıova'nın şiirlerindeki değer eğitimi unsurlarının incelenmesi. (445990). [Yüksek Lisans, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Ataman, N-İ. ve İşler, A. (2015). Şeref Taşlıova ile iki söyleşi. Türk dünyası dil ve edebiyat dergisi 39. 213-228.
  • Bahar, M. A. (2010). Türkçe öğretiminde şiir. [Yüksek Lisans, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Banguoğlu, T. (2011). Türkçenin grameri. TDK Yayınları.
  • Bars, M.E. (2020). Âşık kimdir?. Uluslararası Halkbilim Araştırmaları Dergisi, 3(4). 168- 193.
  • Başerer, D. (2020). Mantıksal düşünmeyi geliştiren etkinlik örnekleri. Milli Eğitim Dergisi, 50(231). 335-352.
  • Bektaş, E. (2021). Değişen icra mekânları ve geleneğin dönüşümü Kars âşıklık geleneği. Akü Amader 7(14). 316-339.
  • Cemiloğlu, M., & Ogur, E. (2016). Okuma öğretiminde biliş ve üst-biliş stratejileri. Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 1(1), 46-53.
  • Çelenk, E. (2019). Azerbaycan şiirinde hiciv türünün konu özellikleri. (601338). [Yüksek Lisans, Ardahan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Çetinkol, M. (2022). Karaca Oğlan'ın şiirlerinin tematik açıdan incelenmesi. (766670). [Yüksek Lisans, Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Çintay, V. (2019). Âşık Şenlik'in şiir ve hikâyelerinde folklor unsurları. (568020). [Yüksek Lisans, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Çitgez, M. (2010). 19. yüzyıl Kars âşıklarında deyim ve atasözleri. (265793). [Yüksek Lisans, Kafkas Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Delice, İ. (2018). Üç aşığın dilinde 1974 Kıbrıs Barış Harekâtı. (527531). [Yüksek Lisans, Beykent Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Demir, M. (2020). Sergüzeşt-i Âşık Yazıcı Murtazâ. (628278). [Yüksek Lisans, Hitit Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Demirkaya, B. (2021). Âşık şiirinin politikleşme sürecinde Âşık İhsani. (679711). [Yüksek Lisans, İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Doğan, M. (2012). Derviş Muhammed kolunda gelenek, etkileşim, eğitim ve Âşıkî'nin şiir anlayışı. (313068). [Yüksek Lisans, Dokuz Eylül Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Durbilmez, B. (2010). Âşıklık geleneklerinde saz. Milli folklor dergisi, 22(85). 148-158.
  • Durbilmez, B. (1993). Karslı Aşık Murat Çobanoğlu hayatı-sanatı ve eserleri. [Yüksek Lisans, Erciyes Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Durna, B. (2022). Ortaokul öğrencilerinin problem kurma özyeterlikleri, problem çözme tutumları ve problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerinin incelenmesi. (746388). [Yüksek Lisans, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Eglen, M. S. (2012). Anadolu sahası âşık hikâyelerinde zaman ve mekân. (314178). [Yüksek Lisans, Ege Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Eke, M. (2010). Geçmişte yapılan âşık atışmalarının günümüzdeki görünümü. Çevrimiçi Tematik Türkoloji Dergisi, 2(1). 75-84.
  • Elaltuntaş, Ö.F. (2018). Türk halk edebiyatında siyaset. (511467). [Yüksek Lisans, Fırat Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Gönenç, S. C. (2011). Âşık tarzı Türk şiirinde muamma ve lugaz. (287950). [Yüksek Lisans, Fatih Üniversitesi /Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Göktaş-Yangın, A. S. (2021). Erzurum'lu Âşık Nihânî'nin eserlerinde dini-tasavvufi öğeler. (693642). [Yüksek Lisans, Kafkas Üniversitesi /Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Gülçiçek, D. (2012). Âşık kollarında gelenek, etkileşim, eğitim ve Pir Sultan Abdal kolunun oluşumu. (313075). [Yüksek Lisans, Dokuz Eylül Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Gültekin, M. (2015). Dede Korkut kitabında kahramanların problem çözme yöntemleri ve Dede Korkut kitabının eğitimde kullanılması. Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi, 15(2), 49-54.
  • Günay, U. (2005). Türkiye’de âşık tarzı şiir geleneği ve rüya motifi, Akçağ Yayınları.
  • Güneypınar, Ş. (2021). Masal temelli karar verme olaylarının ilkokul üçüncü sınıf öğrencileriyle öğrencilerin karar verme becerisi düzeylerine etkisinin incelenmesi: Bir eylem araştırması. (662473). [Yüksek Lisans, Marmara Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Güzel, İ. (2022). Eleştirel düşünme becerisi öğretiminin ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerine ve Türkçe dersine yönelik tutumlarına etkisi. (726241). [Doktora, İnönü Üniversitesi /Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Güzel, A. ve Torun, A. (2017). Türk halk edebiyatı el kitabı. Akçağ Yayınları.
  • Kandemir, F. (2023). Âşık Ruhsatî'nin şiirlerinde halk hayatı ve kültürü. (811007). [Yüksek Lisans, İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Kanmaz, F. E., ve Aslan, C. (2022). Eleştirel düşünme becerisi edindirme bağlamında çocuk ve gençlik kitaplarının incelenmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 55(2), 421-446.
  • Karabağ, K. (2022). Âşık Gülabi'nin hayatı, sanatı ve şiirleri. (634440). [Yüksek Lisans, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Karadayı, O.N. (2015). Osmanlı Dönemi âşık tarzı şiir geleneğinde tasavvuf. (385350). [Yüksek Lisans, Atatürk Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Karakaş, A. (2019). Üstünlük kuramı bağlamında âşık atışmaları üzerine bir değerlendirme. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(40). 297-307.
  • Karaköse, S. (2016). Divan şiirinin matematiği. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi (56), 941-979.
  • Karsantık, Y. (2016). Öğretmen adaylarının düşünme becerilerine ve düşünme becerilerinin öğretimine ilişkin görüşleri. (435401). [Yüksek Lisans, Marmara Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Kaya, S. (2015). Âşık Aslan Uslu'nun hayatı sanatı ve şiirlerinin incelenmesi. (422459). [Yüksek Lisans, Selçuk Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Kıvrak, S., ve Girmen, P. (2020). Üstbiliş stratejilerine dayalı dinleme etkinliklerinin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerilerine etkisi. Anadolu University Journal of Education Faculty, 4(4), 325-343.
  • Kızılkaya, Ö.F. (2011). Aşık Mustafa Ruhani'nin şiirlerinde yer alan eğitsel temalar. (288270). [Yüksek Lisans, Atatürk Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Koçak, A. R. (2023). Âşık tarzı Türk şiirinde siyaset-toplum ilişkileri: 1923-2000. (822032). [Yüksek Lisans, Ondokuz Mayıs Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Koçer-Ertürk, F. (2018). Günümüz âşık edebiyatında tasavvuf. (488926). [Yüksek Lisans, Süleyman Demirel Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Kurudayıoğlu, M., ve Temur, N. (2021). 21. Yüzyıl becerileri çerçevesinden Türk atasözlerine bir bakış. Bilig(99), 1-25.
  • MEB. (2018). 2023 Eğitim Vizyonu. https://www.meb.gov.tr/2023-egitim-vizyonu-aciklandi/haber/17298/tr erişim tarihi: 04.11.2023
  • MEB, (2019). Türkçe Dersi Öğretim Programı. Ankara
  • Miles, M. ve Huberman, M. (2015). Nitel veri analizi. Pegem Akademi.
  • Murat M. ve Çataklı, R. (2019). Yaratıcılık ve şiir. ASEAD, 6(3). 404-421.
  • Narin, K. (2023). Ortaokul öğrencilerinin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerileri ile etkin katılımları arasındaki ilişki (812564). [Yüksek Lisans, Atatürk Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Oğuz, M. Ö. ve Ekici, M. vd. (2013). Türk halk edebiyatı el kitabı. Grafiker Yayınları.
  • Oral, M. (2021). Âşık üretimi türkülerde insan haklarının işlenişi. Rast Müzikoloji Dergisi, 9(1), 2541-2556.
  • Ölmez, E. (2023). Disiplinlerarası öğretim yaklaşımına dayalı sosyal bilgiler öğretiminin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisine etkisi. (787245). [Yüksek Lisans, Trabzon Üniversitesi/ Lisansüstü Eğitim Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Özbay, M., ve Bahar, M. A. (2012). İleri Okur ve Üstbiliş Eğitimi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(1), 158-177.
  • Özbey, Ö. (2015). Karslı Âşık Murat Çobanoğlu merkezinde Âşıklık geleneği ve medya ilişkisi. (425213). [Yüksek Lisans, Kafkas Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Özdemir, E. (2016). Performans teori, âşık fasılları ve doğaçlama. Rast Müzikoloji Dergisi, 4(3). 1357-1366.
  • Özdemir, O. U. (2009). Âşık Nuri Çırağı'nın hayatı, sanatı ve şiirleri üzerine bir inceleme. (241947). [Yüksek Lisans, Kocaeli Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Özer-Yürük, D. (2019). Âşık Murat Çobanoğlu'nun on birli hece ölçüsü ile yazılan şiirlerindeki değerler eğitimi unsurlarının incelenmesi. (581293). [Yüksek Lisans, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Sadıç, G. (2021). Âşık Murat Çobanoğlu'nun hikâyeciliği ve hikâye repertuvarı. (717085). [Yüksek Lisans, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Sağgöz, G. ve Ural, B. (2017). Çocuk kedi ve şiir: “Mırname: Büyüklere Kedi Şiirleri” kitabı örneği. TurkishStudies, 12(5). 387-404.
  • Sağlam, M. H. (2021). Çocuk şiirlerinde soru, sorgulama ve felsefi düşünme: Mustafa Ruhi Şirin örneklemi. HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 9(17), 321-340.
  • Sakınç, M. (2017). Ankara'da aşık tarzı şiir gelenekleri ve temsilcileri (480425). [Yüksek Lisans, Erciyes Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Sarıkaya, E. E. (2019). 20. yy. Doğu Anadolu taşlamalarında mizahın protesto işlevi. (566292). [Yüksek Lisans, Hacettepe Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Soyer, H. M. (2022). Çok satılan çocuk kitaplarında üst düzey düşünme becerileri üzerine bir inceleme. (716375). [Yüksek Lisans, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Şeyda, D. (2003). Aşık tarzı şiir geleneğinde şenlik yolu. (125604). [Yüksek Lisans, Atatürk Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Tak, F. (2021). Trabzonlu Aşık Sefai'nin hayatı ve eserleri. (675303). [Yüksek Lisans, Mardin Artuklu Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Taşkesenligil, Y. ve Şenocak, E. (2005). Probleme dayalı öğrenme ve fen eğitiminde uygulanabilirliği. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 13(2). 359-366.
  • Taşlıova, M. (2010). Âşık Şeref Taşlıova hayatı ve şiirleri. MEB Eğitim Yayınları.
  • Taşlıova, M. ve Mortaş, A. (2020). Âşık Şeref Taşlıova ile Anadolu, gelenek ve kültür üzerine söyleşi. Folklor Edebiyat Dergisi, 26(1) 241-248.
  • Tekşan, K. (2013). Ömer Seyfettin’in üç hikâyesinde problem çözme yöntemi ve Türkçe öğretiminde kullanılması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25), 310-341.
  • Tırkaz, G. (2014). Yirminci yüzyıl âşıklarından Âşık Mehmet Yakıcı, Âşık Huzûrî, Âşık Veysel Şatıroğlu ve Âşık Efkârî'nin şiirlerinde eğitim unsurları. (413650). [Yüksek Lisans, Akdeniz Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Türkçe Sözlük. (2005). TDK Yayınları.
  • Umurbeg, İ. (2017). Kağızmanlı Aşık Sadık Miskinî (Hayatı-sanatı-eserleri). (488493). [Yüksek Lisans, Erzincan Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Uslu, E. (2022). Oğuz Tansel’in derleyip yazdığı masalların sosyal beceriler açısından incelenmesi. Dokuz
  • Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (53), 341-360.
  • Ülger, A. (2019). Çıldırlı Karapapak Aşık Şenlik'in şiirlerinde söz varlığı. (578162). [Yüksek Lisans, Muğla Sıtkı
  • Koçman Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Yıldırım, D. Sözlü kültür ve folklor kavramları üzerine düşünceler. Milli folklor dergisi. 16- 17.
  • https://www.millifolklor.com/PdfViewer.aspx?Sayi=3&Sayfa=17 erişim tarihi: 26.10.2023
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız. A. (2021). Özel yetenekli 5. Sınıf öğrencilerinin mantıksal düşünme becerilerinin incelenmesi. Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 5(1). 55-65.
  • Yurdeşen, Y. (2013). Âşık edebiyatı halk şiiri'ndeki eğitsel ve öğretisel unsurlar (Aşık Veysel örneği) (358769). [Yüksek Lisans, Cumhuriyet Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Yücel, N. (1993). Kastamonu'da aşıklık geleneği ve Kastamonu'da yetişen aşıklar. (32238). [Yüksek Lisans, Gazi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Yüksel, E. (2019). Âşık Aliboğlu hayatı ve şiirleri. (558385). [Yüksek Lisans, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Zencir, A. (2018). Âşık Dursun Burhani'nin şiirlerindeki söz varlığı. (495827). [Yüksek Lisans, İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü]. Ulusal Tez Merkezi.
There are 99 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Literary Studies (Other)
Journal Section Research Article
Authors

Asuman Ulusoy 0009-0005-6728-8592

Publication Date December 31, 2024
Submission Date May 26, 2024
Acceptance Date September 19, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 10 Issue: 23

Cite

APA Ulusoy, A. (2024). Âşık Atışmalarındaki Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış: Şeref Taşlıova Örneği. Uluslararası Beşeri Bilimler Ve Eğitim Dergisi, 10(23), 534-573.

International Journal of Humanities and Education (IJHE) 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivatives 4.0 (CC BY-NC-ND 4.0) International License.