Özet Bach’ın keman için yazmış olduğu Solo Sonat ve Partitalar, keman eğitiminin kilometre taşlarındandır ve her kemancının repertuarında mutlaka bulunan eserlerdendir. Polifonik yapısı ve müzikal derinliğiyle öne çıkan bu eserler oldukça zorlayıcı teknikler içermektedirler. Özellikle sonatların içerisinde yer alan ‘’füg’’ bölümlerinin, icracı açısından en yorucu bölümler olduğu söylenebilir. Bu bölümler içerisindeki akor ve çift seslerin yoğun kullanımı, üzerinde çok çalışılmasını gerektiren teknik konulardır. Hattâ bu problemleri çözebilmek için özel olarak üretilen yaylar gibi farklı alternatifler deneyen kemancılar da olmuştur. Bach’ın yoğun polifoni içeren eserlerindeki problemleri çözebilmek için zaman zaman farklı arayışlar ve denemeler yapılmış olsa da, öncelikli konu eserlerin gerektirdiği teknik düzeye ulaşmaktır. Bunun için kemancılara en çok yardımcı olacak olan çalışmalar da etüd çalışmalarıdır. J. Dont op. 35 ‘’Etüdler ve Kaprisler’’, Bach sol minör füg için gerekli olan pek çok tekniği içermesi bakımından mutlaka üzerinde durulması gereken çalışmalardandır. Özellikle çift ses ve akorların kullanıldığı etüdler genel anlamda keman tekniğini de ilerletecektir. Bu etüdler çalışıldıktan sonra fügün üzerinde durmak keman icracıları için çalışma sürecini rahatlatacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 5 |