Research Article
BibTex RIS Cite

Bankacılıkta Nakit Yönetimi Ürün ve Hizmetlerinde Müşteri Deneyimi Anket Çalışması, Katılım Bankacılığı Örneği

Year 2016, Volume: 2 Issue: 1, 121 - 139, 01.03.2016

Abstract

Bankacılık güvenli köprü vazifesi ile mevduat, kredi ilişkisini yönetir. Türkiye’de
Faizsiz Bankacılık uygulamasında, büyüme trendindeki Katılım Bankacılığı
müşterilerin beklentilerini uygun çözümlerle gidermek için çalışmaktadır. Tüzel
müşterilerin nakit yönetimi kapsamlı beklentilerine hızlı, uygun çözümler
üretebilmek rekabette sürdürülebilir olumlu müşteri deneyimi için önemlidir. Nakit
Yönetimi, işletmelerin ticari alacak ve kısa vadeli borçlar kalemlerinin yönetimine
dayalı tahsilatlara ve ödemelere aracılık işlemlerini kapsamaktadır. Bu çalışmada,
sektördeki katılım bankacılığı finansal oranları ışığında, örnek bir katılım bankası
müşterilerinin Nakit Yönetimi ürün ve hizmetlerine yönelik deneyimlerinin ve
beklentilerinin anket çalışması ile değerlendirilmesi yapılmış ve rekabetteki önemi
incelenmiştir.

A Survey Study on Customer Experience in Banking Cash Management Products and, Participation Banking Example

Year 2016, Volume: 2 Issue: 1, 121 - 139, 01.03.2016

Abstract

Banking as a safe bridge of risk management balances relation between deposit
and loan. In the growing trend of interest-free banking Turkey practice,
Participation Banking is working to fix the expectations of customers with
reasonable solutions. For corporate customers with comprehensive cash
management expectations, producing appropriate and fast solutions are important
for a positive and sustainable customer experience. Cash Management covers
collection of trade receivables and short -term debt payments. In this study, in the
light of the financial ratios of participation banking within the banking industry,
a participation bank customers' experiences and expectations in cash management
products and services were evaluated with the survey methodology and its
importance were also examined.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Studies
Other ID JA55FD82BS
Journal Section Articles
Authors

Cüneyt Dirican This is me

Publication Date March 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Dirican, C. (2016). Bankacılıkta Nakit Yönetimi Ürün ve Hizmetlerinde Müşteri Deneyimi Anket Çalışması, Katılım Bankacılığı Örneği. International Journal of Islamic Economics and Finance Studies, 2(1), 121-139.

25855

All articles published on IJISEF are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. This license grants you the right to reproduce, share and disseminate data mining applications, search engines, websites, blogs, and all other platforms, provided that all published articles, data sets, graphics and attachments are cited. Open access is an approach that facilitates interdisciplinary communication and encourages different disciplines to work with each other.