Okuma, metnin anlamdırılması ve yeniden yorumlanmasıdır. Yazar, metin aracılığıyla okuruyla iletişim
kurmaktadır. Bu süreç okurun metin üzerinde bir anlam kurma sürecidir. Okuma okurun ön bilgilerine,
deneyimlerine, ilgilerine bağlı olarak şekillenmektedir. Çocukların edebî metinlerle buluşması çocuk edebiyatı
ürünleri ile gerçekleşmektedir. Çocukların metinlere yönelik verdikleri tepkiler eğitimcilere ve kitap yazarlarına
önemli veriler sağlayabilir. Bu araştırmada çocukların resimli bir kitaba yönelik tepkilerini belirlemek
amaçlanmıştır. Araştırmada 5. sınıf öğrencilerinin metin merkezli ve okur merkezli yazılı cevapları ve bu yazılı
cevapların dağılımı analiz edilmiştir. Araştırmaya amaçlı örneklem yöntemiyle seçilen bir okulda okuyan 28
öğrenci katılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre 5. sınıf öğrencilerinin okur-merkezli tepkiler verdikleri
görülmüştür. Kitaplarla kişisel bağ kurdukları ve kendi hayatlarıyla özdeşleşen olaylara tepki gösterdikleri,
olumlu duygular yaratan olayların onları etkilediği tespit edilmiştir.
Reading is giving meaning to the texts and its reinterpretation. The author communicates with the reader through
the text. This is the process in which the reader establishes a meaning on the text. This process is shaped
according to the reader's prior knowledge, experiences and interests. Children meet literary texts through the
products of children's literature. Children's reactions to texts can provide the educators and book authors with
important data. In this research, it was aimed to determine the reactions of children to a picture book. In the
research, text-centered and reader-centered written answers of 5th grade students and the distribution of these
written answers were analyzed. The research included 28 students who studied at a school selected with the
purposive sampling method. According to the results of the research, it was seen that 5th grade students gave
reader-centered reactions. It was found that they established personal ties with the books and reacted at events
identified with their own lives, and that events which created positive emotions influenced them.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türk Dili ve Edebiyatı (Diğer) |
Bölüm | Kitap Tanıtımları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |