Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancı Dil Eğitimindeki Sorunlar ve Nedenleri

Yıl 2020, , 1 - 19, 30.03.2020
https://doi.org/10.29228/ijlet.36885

Öz

Bu çalışma, Türk yabancı dil eğitim sisteminde verimsizliğe neden olan faktörleri ortaya çıkarmayı ve daha sonra belirtilen
sorunların üstesinden gelmek için önerilerde bulunmayı amaçlamaktadır. Çalışma, yabancı dil eğitiminde verimsizliğe neden
olan sorunların olarak benimsenen yabancı dil eğitimi yaklaşımı (yabancı dil yapılarını öğretmek = yabancı dil öğretimi)
yabancı dil eğitimi planlama politikası, öğretmen eğitim sistemi, kullanılan öğretim materyalleri ve ölçme ve değerlendirme
sisteminden kaynaklandığına işaret etmektedir. Bu makalede, bu sorunların nasıl aşılacağı hakkındaki önerilerle sona
ermektedir. Yöntem olarak, yabancı dilin bir öğrenme ve iletişim aracı olarak kullanılmasını öngören anlam odaklı yöntem
önerilmektedir. Bu yöntem, öğrencilerin bol miktarda ilginç ve anlaşılabilir girdi almalarını öngörür. Doğal olarak, dil eğitimi
yönteminde böyle bir değişim, yönteme uygun materyal ve ölçme-değerlendirme gerektirmektedir. Öğretmenler yabancı dil
eğitim sürecinin temsilcilerinden biri olduğundan ve her türlü yenilik sadece öğretmenlerle gerçekleştirilebildiğinden,
öğretmen eğitiminin sistematik olarak devam eden bir etkinlik olarak planlanması gerekmektedir. Son olarak, tüm bu
değişikliklerin, ancak bağlam ve ihtiyaç analizi yoluyla elde edilen verilerin bilimsel olarak işlenmesi ile ortaya konulacak
yabancı dil politikası ile gerçekleştirilebileceği vurgulanmıştır.

Kaynakça

  • Akyuz, Y. (1993). Türk eğitim tarihi. İstanbul: Kolej Yayınları.
  • Alagozlu, N. (2017). Türkiye ‘de İngilizce öğretmeni yetiştirme sorunlari. Türkbilig, 34, 241-247.
  • Allwright, D. (2005). Developing principles for practitioner research: The case of exploratory practice. The Modern Language Journal, 89(3), 353-366.
  • Alptekin. C. (2014). Yabancı dil eğitiminde öğretmen yetiştiren akademisyenlerin nitelikleri ne olmalı? In A. Saricoban & H. Oz (eds.). Türkiye’de yabancı dil eğitiminde eğilim ne olmalı? (pp. 15-28).
  • Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • Angell, J., DuBravac, S., & Gonglewski, M. (2008). Thinking globally, acting locally: Selecting
  • textbooks for college-level language programs. Foreign Language Annals, 41(3), 562-572.
  • Batdi, V. (2017). Comparing the High School English Curriculum in Turkey through MultiAnalysis. Educational Sciences: Theory and Practice, 17(4), 1255-1290. Bax, S. (2003). The end of CLT: A context approach to language teaching. ELT Journal, 57(3), 278-287.
  • Bayraktaroglu, S. (2014). Neden yabancı dilde başarılı olamıyoruz? In A. Saricoban & H. Oz (eds.). Türkiye’de yabancı dil eğitiminde eğilim ne olmalı? (pp. 9-14). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları

Where Do the Problems in the Turkish Foreign Language Education Stem From?

Yıl 2020, , 1 - 19, 30.03.2020
https://doi.org/10.29228/ijlet.36885

Öz

Turkey has invested a lot in foreign language education; however, the expected goals are not likely to be acknowledged yet
especially in English as a foreign language (EFL) education. This paper aims at uncovering the factors causing inefficiency in the
Turkish foreign language education system and then offering suggestions to overcome stated problems. The paper points out
that the problems causing inefficiency in foreign language education mainly stem from adopted foreign language education
approach, foreign language education planning policy, teacher education/training system, adopted teaching materials, and
measurement and evaluation system. The paper concludes with a discussion about how to overcome these problems. It offers a
meaning-based foreign language education method trying to expose students to a massive number of comprehensive samples
of a target language. Naturally, such a shift in language education method, calls for materials and measurement evaluation
compatible with the method. As the teachers are one of the agents of the foreign language education process and any innovation
can only be realized with teachers, teacher training needs to be planned systematically as an ongoing event. Finally, all these
changes can only be potentially realized by the authorities who determine the foreign language policy by scientifically
exploiting data obtained through context and needs analysis.

Kaynakça

  • Akyuz, Y. (1993). Türk eğitim tarihi. İstanbul: Kolej Yayınları.
  • Alagozlu, N. (2017). Türkiye ‘de İngilizce öğretmeni yetiştirme sorunlari. Türkbilig, 34, 241-247.
  • Allwright, D. (2005). Developing principles for practitioner research: The case of exploratory practice. The Modern Language Journal, 89(3), 353-366.
  • Alptekin. C. (2014). Yabancı dil eğitiminde öğretmen yetiştiren akademisyenlerin nitelikleri ne olmalı? In A. Saricoban & H. Oz (eds.). Türkiye’de yabancı dil eğitiminde eğilim ne olmalı? (pp. 15-28).
  • Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • Angell, J., DuBravac, S., & Gonglewski, M. (2008). Thinking globally, acting locally: Selecting
  • textbooks for college-level language programs. Foreign Language Annals, 41(3), 562-572.
  • Batdi, V. (2017). Comparing the High School English Curriculum in Turkey through MultiAnalysis. Educational Sciences: Theory and Practice, 17(4), 1255-1290. Bax, S. (2003). The end of CLT: A context approach to language teaching. ELT Journal, 57(3), 278-287.
  • Bayraktaroglu, S. (2014). Neden yabancı dilde başarılı olamıyoruz? In A. Saricoban & H. Oz (eds.). Türkiye’de yabancı dil eğitiminde eğilim ne olmalı? (pp. 9-14). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Dil Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ali Işık

Birgen Işık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Işık, A., & Işık, B. (2020). Where Do the Problems in the Turkish Foreign Language Education Stem From?. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 8(1), 1-19. https://doi.org/10.29228/ijlet.36885