Post-consumption reviews have a significant impact on others’ purchase choices, especially the negative comments about received services. Thanks to the extensity of the internet, today the reviews can be found in CMC. The authenticity of these reviews makes them also useful data sources for researchers. In this present study, 344 online reviews from native English speaker US citizens about 5 different hotels were collected on the worldwide-known website called Booking.com, in order to find out which speech acts and adjectives are most frequently preferred by the writers of the reviews. Findings showed that the majority of the reviews include complaints about the services the writers get, however, almost half of them (N=150) also included positive comments about the services. The two most frequently used adjectives were found to be dirty (N=133) and clean (N=59) which is an important indicator of the feature of the institutions that reviewers are most interested in, since these adjectives are antonyms of each other. The findings of the study are expected to be useful for hotel managements and corpus linguists as it sheds light on the expectations of the possible travelers and the way that they use the language to convey their messages in this specific corpus.
Computer-mediated communication Speech acts User-generated content Booking.com
Tüketim sonrası yorumlar, özellikle alınan hizmetlerle ilgili olumsuz yorumlar olmak üzere, başkalarının satın alma tercihleri üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. İnternetin yaygınlığı sayesinde, günümüzde yorumlar bilgisayar aracılı iletişimde bulunabilmektedir. Bu değerlendirmelerin özgünlüğü, onları araştırmacılar için de faydalı veri kaynakları haline getirmektedir. Bu çalışmada, anadili İngilizce olan ABD vatandaşlarından, Booking.com adlı dünyaca ünlü web sitesinde 5 farklı otel hakkında 344 çevrimiçi yorum toplanmış ve yorum yazarları tarafından en sık hangi söz edimlerinin ve sıfatların tercih edildiği tespit edilmeye çalışılmıştır. Bulgular, yorumların çoğunun yazarların aldıkları hizmetlerle ilgili şikayetleri içerdiğini, ancak neredeyse yarısının (S=150) hizmetlerle ilgili olumlu yorumlar da içerdiğini göstermiştir. En sık kullanılan iki sıfatın kirli (S=133) ve temiz (S=59) olduğu görülmüştür ki bu sıfatlar birbirinin zıt anlamlısı olduğu için yorumcuların kurumların en çok ilgilendikleri özelliğinin önemli bir göstergesidir. Çalışmanın bulgularının, olası gezginlerin beklentilerine ve bu özel derlemde mesajlarını iletmek için dili nasıl kullandıklarına ışık tutması nedeniyle otel yönetimleri ve derlem dilbilimciler için faydalı olması beklenmektedir.
Bilgisayar aracılı iletişim (BAİ) Konuşma Eylemleri Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik Booking.com
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dilbilim (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |