Research Article
BibTex RIS Cite

Yabancılara Türkçe Öğretiminde A1 Seviyede Emojilerden Faydalanma

Year 2019, Volume: 7 Issue: 2, 236 - 247, 30.06.2019

Abstract

Teknolojinin hızla geliştiği günümüzde akıllı telefonlar; neredeyse her yaştan, her eğitim seviyesinden, sosyo-ekonomik sınıftan
insanın vazgeçilmez temel iletişim aracı hâline gelmiştir. İletişimin sadece konuşarak sağlanmadığı bu yeni sistemde, sosyal
medyada (Instagram, Facebook, Twiter, WhatsApp, Snapchat, Viber) yazılı mesajlaşma daha çok tercih edilir hâle gelmiştir.
Dünyanın her yerinden insanın anlayabildiği Japoncada “resim” anlamına gelen “e” ve “karakter” demek olan “moji”nin
birleşmesiyle oluşan emoji, anlamlı-renkli-çizim dili, hızla yayılmaktadır. İnsanlar duygularını, basit cümleleri, kalıp ifadeleri
yazmak yerine emojileri kullanmaktadır. Emojiler, kişisel ihtiyaçları anlattığı gibi bayraklar, kutlamalar, eğlence, spor, hava
durumu, hayvanlar, yiyecek ve içecekler, ülkeler, meslekler, gezegenler, burçlar gibi yüzlerce görselle adeta evrensel,
ulaşılabilir bir iletişim sistemi ortaya çıkarmıştır. Bu yeni sistem, öğretim tekniklerini özellikle teknolojiye, görsel unsurlara en
çok ihtiyaç duyan yabancı dil öğretimini kolaylaştırmaktadır. Yabancılara Türkçe öğretiminde özellikle A1 seviyede görsel
unsurlardan, şekillerden, resimlerden veya fotoğraflardan sıkça faydalanılmaktadır. Bu çalışmada, A1 seviye öğrencilere
meslekler ve duygulara ait kelimelerle ilgili emojilerden; günlük selamlaşma ve temenni kalıp ifadeleriyle ilişkili emojilerden;
kelime öğretiminde, yazma ve konuşma etkinliklerinde nasıl yararlanılacağı belirtilmiş ve denenmiş uygulamalar
örneklendirilmiştir. Çalışmanın Türkçenin yabancılara öğretimine katkı sağlayacağı değerlendirilmektedir.

References

  • Arıcı, A.F. (2006). Türkçe öğretiminde kullanılan strateji-yöntem ve teknikler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2006- dergipark.gov.tr.
  • Banguoğlu, T. (1998). Türkçenin grameri, Ankara: TDK Yayınları.
  • Danesı, M. (2017). The semıotıcs of emoji (The rise of visual language ın the age of the internet). Bloomsbury Academic An imprint of Bloomsbury Publishing Plc. UK.
  • Demirel, Ö. (1999a), Yabancı dil öğretimi, İstanbul: MEB Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2003) Yabancı dil öğretimi, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Demircan, Ö. (2005), Yabancı dil öğretim yöntemleri, İstanbul: Der Yayınevi.
  • Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni (2009). 9 Ocak 2016 tarihinde www.dilbilimi.net/ab_diller_icin_ortak_avrupa_basvuru_metni_meb internet adresinden alınmıştır.
  • Göçer, A. (2015). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde konuşma becerisinin kazandırılması. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 21 Aralık-2015 Cilt: 17, Sayı: 2 (21-36)
  • Güneş, F. (2014). Yabancı dil olarak Türkçe yazma öğretimi: yaklaşımlar ve modeller. 15. Bölüm. Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi kuramlar, yaklaşımlar, etkinlikler. (Ed. Şahin, A.) Pegem Akademi: Ankara

The Use of Emojis in Teaching Turkish to A1 Level Learners

Year 2019, Volume: 7 Issue: 2, 236 - 247, 30.06.2019

Abstract

Nowadays when technology is developing fast, smartphones have become an indispensable, essential means of communication
for people from almost all age groups, all levels of education and all socio-economic groups. In this new system, which does not
only enable communication by means of speaking, text messaging on social media such as (Instagram, Facebook, Twitter,
WhatsApp, Snapchat and Viber) has become a preferable means of communicating. The meaningful – colorful – picture
language, which is known in every part of the world under the name ‘’emoji’’ that has been formed by combining the Japanese
words ‘’e’’, meaning ‘’picture’’, and ‘’moji’’, meaning ‘’character’’, is spreading fast. Instead of writing to express their feelings
and affection or writing simple sentences and formulaic expressions, people use emojis. In addition to expressing personal
needs, emojis have introduced an almost universal, accessible communication system with hundreds of emojis such as flags,
celebrations, entertainment, sports, weather conditions, animals, food and drinks, countries, professions, planets and horoscope
signs. This new system facilitates the teaching of a foreign language, the teaching techniques of which require the use of
technology and visual elements. In teaching Turkish to non-native learners, visual elements, shapes, illustrations and
photographs are frequently used, especially at A1 level. This study specifies how to benefit from using emojis related to words
that represent professions and feelings and emojis related to daily greetings and formulaic expressions of wishes in teaching
vocabulary to A1 level learners of Turkish through writing and speaking activities, and gives examples of practices that have
already been implemented. It is considered that the study will contribute to the teaching of Turkish to learners

References

  • Arıcı, A.F. (2006). Türkçe öğretiminde kullanılan strateji-yöntem ve teknikler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2006- dergipark.gov.tr.
  • Banguoğlu, T. (1998). Türkçenin grameri, Ankara: TDK Yayınları.
  • Danesı, M. (2017). The semıotıcs of emoji (The rise of visual language ın the age of the internet). Bloomsbury Academic An imprint of Bloomsbury Publishing Plc. UK.
  • Demirel, Ö. (1999a), Yabancı dil öğretimi, İstanbul: MEB Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2003) Yabancı dil öğretimi, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Demircan, Ö. (2005), Yabancı dil öğretim yöntemleri, İstanbul: Der Yayınevi.
  • Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni (2009). 9 Ocak 2016 tarihinde www.dilbilimi.net/ab_diller_icin_ortak_avrupa_basvuru_metni_meb internet adresinden alınmıştır.
  • Göçer, A. (2015). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde konuşma becerisinin kazandırılması. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 21 Aralık-2015 Cilt: 17, Sayı: 2 (21-36)
  • Güneş, F. (2014). Yabancı dil olarak Türkçe yazma öğretimi: yaklaşımlar ve modeller. 15. Bölüm. Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi kuramlar, yaklaşımlar, etkinlikler. (Ed. Şahin, A.) Pegem Akademi: Ankara
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Turkish Education
Journal Section Research Article
Authors

Demet Kardaş

Publication Date June 30, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Kardaş, D. (2019). Yabancılara Türkçe Öğretiminde A1 Seviyede Emojilerden Faydalanma. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 7(2), 236-247.