Bu araştırmada, yaygın eğitim kurumlarında yabancı dil olarak Türkçe öğretimi yapan öğretmenlerin Hayat Boyu Öğrenme
Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan Yabancı Diller Türkçe A1 Seviyesi Kurs Programı’nı uygulama süreci incelenmiştir.
Araştırmanın verileri nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılarak elde edilmiş, verilerin toplanması
sürecinde yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmış ve demografik verilerin elde edilebilmesi için kişisel bilgi formu
kullanılmıştır. Çalışma grubunu oluşturabilmek adına İstanbul ve Gaziantep şehirlerinde bulunan yaygın eğitim kurumlarının
halk eğitimi merkezleri ve büyük şehir belediyelerine bağlı sanat ve meslek edindirme kurslarında görev yapan 10 öğretmen
seçilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda yaygın eğitim kurumlarında
yabancı dil olarak Türkçe öğreten öğretmenlerin Yabancı Diller Türkçe A1 Seviyesi Kurs Programı’nı iyi tanımadıkları ve
uygulama sürecinde genel olarak kurs programını takip etmedikleri sonucuna varılmıştır.
A1 seviyesi GASMEK İSMEK halk eğitimi merkezleri yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi
In this study, the process of implementing the Turkish A1 level course program of foreign languages prepared by the General
Directorate of Lifelong Learning of teachers teaching Turkish as a foreign language in the common educational institutions has
been examined. As a result of the literature study, not enough research has been done in this field. In this study, it is aimed to
contribute to the teaching of Turkish to foreigners more effectively. The data of the research was obtained using case studies
from qualitative research methods, and the personal information form was developed to obtain the semi-structured interview
form and demographic data in the process of gathering data. In order to create the Working group, 10 teachers were elected in
the arts and vocational training courses of the public education centres and major city municipalities of the common
educational institutions located in Istanbul and Gaziantep cities. The data obtained was analyzed by analyzing the analysis and
analysis of the content. As a result of the analysis of the data, teachers who teach Turkish as a foreign language in the common
educational institutions are not familiar with the Turkish A1 level course program in foreign languages and generally do not
follow the course program in the process concluded.
A1 level GASMEK ISMEK public education centers teaching of Turkish as a foreign .
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 4 |