The effects of reading on learning and comprehension are enormous. For this reason, it is very important to be able to
recommend books to students that are appropriate for their age, interests, inclinations, curiosity and level. In the study, it is
aimed to create a list of the books that Turkish teachers recommend on a class basis. In the 2020-2021 academic year, 453 Turkish
teachers from 63 different cities, working in public and private schools, participated in this research, which used a qualitative
research design. The data were collected in written form with a semi-structured interview form. As a data collection tool, a
semi-structured interview form consisting of open-ended questions and multiple choice (multiple choice) questions was
applied. The collected data were analyzed by content analysis. The data were collected in written form with a semi-structured
interview form and analyzed by content analysis. The book lists prepared for each class are ordered from the most
recommended books by two or more teachers to the least recommended. Those with high frequency from the common books in
all classes; İçimdeki Müzik, Sol Ayağım, Momo, Şeker Portakalı, Sadako, Dedemin Bakkalı, Küçük Prens, Kraliçeyi Kurtarmak
and Charlie‘nin Çikolata Fabrikası. It is understood that teachers recommend these books mostly "because they read and like
them", then "because they have high teachings" and then "because they like the language and style".
Okumanın öğrenme ve anlama üzerindeki etkileri azımsanmayacak kadar büyüktür. Bu nedenle öğrencilere onların yaşlarına, ilgilerine, eğilimlerine, meraklarına ve seviyelerine uygun olan kitapları tavsiye edebilmek çok önemlidir. Çalışmada Türkçe öğretmenlerinin sınıf bazında tavsiye ettikleri kitaplardan bir liste oluşturmak amaçlanmıştır. Nitel araştırma deseni kullanılan bu araştırmaya, 2020-2021 eğitim öğretim yılında, devlet ve özel okullarda görev yapan, 63 farklı ilden 453 Türkçe öğretmeni katılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formuyla yazılı olarak toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan ve birden fazla seçenekli (çoktan seçmeli) sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Toplanan veriler içerik analiziyle analiz edilmiştir. Her sınıf için hazırlanan kitap listeleri iki ve daha fazla öğretmen tarafından tavsiye edilmiş olan kitaplardan belirlenmiş en fazla tavsiye alandan en aza doğru sıralanmıştır. Tüm sınıflardaki ortak kitaplardan frekansı yüksek olanlar: İçimdeki Müzik, Sol Ayağım, Momo, Şeker Portakalı, Sadako, Dedemin Bakkalı, Küçük Prens, Kraliçeyi Kurtarmak ve Charlie‘nin Çikolata Fabrikası’dır. Öğretmenlerin bu kitapları, en çok “okuyup beğendikleri için” sonra “öğretileri yüksek olduğu için” daha sonra da “dil ve üslubu hoşlarına gittiği için” tavsiye ettikleri anlaşılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 3 |