Dilbilgisinin dil öğretiminde yerinin dil kuramına ve dil öğretim yöntemine göre
değiştiği bilinen bir gerçektir. İletişimsel Yaklaşım dilbilgisini yok saymaya dair
birtakım yanlış anlamalara yol açarken, yöntemler sonrası dönem öğretmenlere
öğrencilerinin gereksinimlerine paralel olarak rahatça hareket edebilecekleri bir
alan bırakmaktadır. Böylece, bu yaklaşım çok sayıda uygulamaları beraberinde
getirmiştir; bunlardan birisi de dilbilgisini dil becerileri ile birlikte ve öğrencinin
dil yetisini geliştireceği şekilde, görev odaklı çalışmalar yolu ile öğretmektir.
Dilbilgisi öğretiminde iki ayrı uçta yer alan faklı yaklaşımlar arasında bir uzlaşma
getiren bu yaklaşım sınıfta uygulanabilecek yenilikçi yollar ve teknikleri de
beraberinde getirmiştir. Bu çalışma, karikatür ve E-Kitap kullanarak etkin bir
dilbilgisi öğretme tekniğini tanıtmayı ve dilbilgisi öğretiminin beceri temelli
çalışmalarla mümkün olduğunu göstermeyi amaçlamaktadır. Deneysel
çalışmanın sonunda sonuçlar deney grubundaki öğrencilerin bu tür bir
uygulamadan büyük ölçüde yararlandıklarını göstermiştir. Sonuç olarak,
dilbilgisini öğrencinin akıcı olabilmesi uğruna ihmal etmek yerine, öğretmenler
dilbilgisi öğretimini bağlamsal olarak, beceriler üzerinden yapabilecekleri yeni
araçlar ile tanışmalıdır. Buna ek olarak, çevrimiçi öğrenmenin öğrenci özerkliğini
beraberinde getirmesi öğrenmeyi her ortamda mümkün kılmaktadır. İkinci Dil
Edinimi Araştırmaları ışığında tasarlanan eğitim materyalleri dilbilgisi
öğretiminde ideal kaynaklar olarak kullanılabilir.
İngilizce dilbilgisi öğretimi E-kitap İkinci dil edinimi araştırmaları Eğitim materyalleri Öğrenci özerkliği
It is a fact that the place of grammar in language teaching varies according to the theory of language and language teaching methodology. While Communicative Language Teaching has led to some misconceptions as to the negligence of grammar, the post methods era has left an open space for teachers to move freely in line with the needs of the learners. Therefore, this approach has introduced a wide range of applications, one of which might be stated to deliver grammar through skills and using tasks that improve the linguistic competence of the learner. Such an approach as a compromise between the two margins towards grammar teaching has presented innovative ways and techniques that can be applied to classroom environments. This study aims to illustrate an effective grammar teaching technique by using cartoons and to show that it is possible to teach grammar through skills. At the end of the experimental study, the results after the treatment show that the experimental group has benefitted from this type of teaching to a large extent. As a conclusion, it can be said that instead of neglecting grammar for the sake of learner fluency, teachers should become acquainted with new tools for grammar teaching in context through skills. Inaddition, the fact that digital learning has introduced learner autonomy enables learning in all contexts. Web 2.0 tools such as E-Books designed in the light of SLA cross-linguistic research can be used as ideal sources for grammar teaching.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Language Studies (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 11 Issue: 3 |