Research Article
BibTex RIS Cite

İŞLETMELERDE İTİBARIN GÖSTERGESİ OLARAK SOSYAL SORUMLULUK

Year 2017, Volume: 1 Issue: 1, 18 - 23, 13.07.2017
https://doi.org/10.29064/ijma.328137

Abstract

İşletmelerin varlıklarını uzun süre devam ettirebilmeleri
için tüm paydaşlarına güven vermeleri çok önemlidir. Sürdürülebilirlik için
gerekli olan güvenden kasıt işletmelerin kurumsal itibarlarıdır. Bir işletmenin
çevresel faktörleri gözeterek sosyal sorumluluk olarak yaptıkları topluma
faydalı faaliyetler kadar yapmadıkları çevrelerine zararlı ya da zararı
minimize edici faaliyetler de işletmelerin itibarını ve sürdürülebilirliğini
önemli ölçüde etkilemektedir. Bu önem doğrultusunda çalışmanın amacı,
sürdürülebilirliği sağlama ve itibarı koruma göstergesi kabul edilen sosyal
sorumlulukla ilgili literatür özeti yaparak konuyla ilgili kavramsal bir
çerçeve oluşturmak ve sosyal sorumluluk hakkında ilgili çevrelere yönelik
farkındalık oluşturmaktır.

References

  • Ak, S. (2016). “Kurumsal Sosyal Sorumluluk”, Kırklareli Üniversitesi, SBE, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü, Tezsiz Yüksek Lisans Ödevi.
  • Akıncı Varol, Z. B. ve Çoşkun, G. (2011). “Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Etik”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Eloktronik Dergisi, 1, 61-87.
  • Aktan, C. ve Börü, D. (2007). “Kurumsal Sosyal Sorumluluk” Ed. Coşkun Can Aktan Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sorumluluk, İGİAD Yayınları, İstanbul.
  • Ali, I. ve Ali, J. F. (2011). Corporate social responsibility, corporate reputation and employee engagement, Munich Personal RePEc Archive Paper No. 33891, posted 5. October 2011 19:48 UTC, Online at http://mpra.ub.uni-muenchen.de/33891/, Erişim Tarihi: 15.06.2017.
  • Andriof, J.; and Waddock, S. (2002). Unfolding stakeholder engagement, in S. Sutherland Rahman, S. Waddock, J. Andriof and B. Husted (eds.), Chapter One, Unfolding Stakeholder Thinking, Greenleaf, UK.
  • Bennett, R. ve Rentschler, R. (2003). Foreword by the guest editors. Corporate Reputation Review, 6 (3) 207-210.
  • Bhattacharya, C.B; Sen, S.; and Korschun, D. (2007). Corporate Social Responsibility as an Internal Marketing Strategy. Sloan Management Review.
  • Brammer, S.; and Pavelin, S. (2006). Corporate reputation and social performance: The importance of fit. Journal of Management Studies, 43(3):435–455.
  • Bromley, D.B. (2002). Comparing corporate reputations: League tables, quotients, benchmarks, or case studies? Corporate Reputation Review, 5: 35–50.
  • Carroll, Archie B. (1991). “The Pyramid of Corporate Social Resposibility: Toward the moral Management of Organizational Stakeholder”, Business Horizon, Vol.34, No.4, Jully-August 1991, http://www.cbe.wwu.edu/ dunn/rprnts.pyramidofcsr.pdf, (Erişim:14.02.2011).
  • Fombrun, C. (1996) Reputation, Harvard Business School Press, Boston.
  • Fombrun, C.J. (2005). Building corporate reputation through CSR initiatives: Evolving standards. Corporate Reputation Review, 8(1):7–11.
  • İşseveroğlu, G. (2001). “İşletmelerde Sosyal Sorumluluk ve Etik”, Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt:8, Sayı:2, Manisa, s:55-68.
  • Leblebici Kacur, L. (2008). “Yeşil Pazarlama ve Kayseri’deki İşletmeler Üzerine Bir Uygulama”, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Doktora Tezi, Kayseri.
  • Oğuz, Ş. (2009). “Sosyal Sorumsuzluk Projeleri”, Sabah Gazetesi (03.03.2009). http://www.sabah.com.tr/yazarlar/oguz/2009/03/03/sosyal_sorumsuzluk_projeleri, (Erişim Tarihi: 03.04.2017).
  • Sandberg, K. (2002). Kicking the tires of corporate reputation. Harvard Management Communication Letter, 5: 3–4.
  • Schnietz, K.E. and Epstein, M.J. (2005). Exploring the financial value of a reputation for corporate social responsibility during a crisis, Corporate Reputation Review, 7 (4):327– 345.
  • Şimşek, Ş., Çelik, A. ve Akgemci, T. (2014). “Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış”, Eğitim Yayınevi, 8.Baskı, Konya.
  • UN Global Compact, (2009). “The Ten Principles”, www.unglobalcompact.org
  • Uysal, O. U. (2006). “Yeşil Ürünlerde Konumlandırma İle İlgili Bir Uygulama”, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı Üretim Yönetimi ve Pazarlama Ana Bilim Dalı, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • www.repututaionmanagement.com, (2017). https://www.reputationmanagement.com/blog/what-corporate-social-responsibility-can-do-for-your-reputation/ Erişim Tarihi, 15.06.2017.

SOCIAL RESPONSIBILITY AS AN INDICATOR OF REPUTATION IN ENTERPRISES

Year 2017, Volume: 1 Issue: 1, 18 - 23, 13.07.2017
https://doi.org/10.29064/ijma.328137

Abstract

It is very important for businesses to give
confidence to all their stakeholders to be able to maintain their assets for a
long time. The confidence required for sustainability means corporate
reputation. It has significant influence on corporate responsibility and
sustainability of businesses to consider environmental factors as socially
benificial activities as the activities which socially harmful or minimize
damage to the environment. The aim of working towards this importance is to
build a conceptual framework on the subject by making a literature review on
social responsibility, which is considered to be an indicator of sustainability
and preserving reputation, and to raise awareness about social responsibility.

References

  • Ak, S. (2016). “Kurumsal Sosyal Sorumluluk”, Kırklareli Üniversitesi, SBE, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü, Tezsiz Yüksek Lisans Ödevi.
  • Akıncı Varol, Z. B. ve Çoşkun, G. (2011). “Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Etik”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Eloktronik Dergisi, 1, 61-87.
  • Aktan, C. ve Börü, D. (2007). “Kurumsal Sosyal Sorumluluk” Ed. Coşkun Can Aktan Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sorumluluk, İGİAD Yayınları, İstanbul.
  • Ali, I. ve Ali, J. F. (2011). Corporate social responsibility, corporate reputation and employee engagement, Munich Personal RePEc Archive Paper No. 33891, posted 5. October 2011 19:48 UTC, Online at http://mpra.ub.uni-muenchen.de/33891/, Erişim Tarihi: 15.06.2017.
  • Andriof, J.; and Waddock, S. (2002). Unfolding stakeholder engagement, in S. Sutherland Rahman, S. Waddock, J. Andriof and B. Husted (eds.), Chapter One, Unfolding Stakeholder Thinking, Greenleaf, UK.
  • Bennett, R. ve Rentschler, R. (2003). Foreword by the guest editors. Corporate Reputation Review, 6 (3) 207-210.
  • Bhattacharya, C.B; Sen, S.; and Korschun, D. (2007). Corporate Social Responsibility as an Internal Marketing Strategy. Sloan Management Review.
  • Brammer, S.; and Pavelin, S. (2006). Corporate reputation and social performance: The importance of fit. Journal of Management Studies, 43(3):435–455.
  • Bromley, D.B. (2002). Comparing corporate reputations: League tables, quotients, benchmarks, or case studies? Corporate Reputation Review, 5: 35–50.
  • Carroll, Archie B. (1991). “The Pyramid of Corporate Social Resposibility: Toward the moral Management of Organizational Stakeholder”, Business Horizon, Vol.34, No.4, Jully-August 1991, http://www.cbe.wwu.edu/ dunn/rprnts.pyramidofcsr.pdf, (Erişim:14.02.2011).
  • Fombrun, C. (1996) Reputation, Harvard Business School Press, Boston.
  • Fombrun, C.J. (2005). Building corporate reputation through CSR initiatives: Evolving standards. Corporate Reputation Review, 8(1):7–11.
  • İşseveroğlu, G. (2001). “İşletmelerde Sosyal Sorumluluk ve Etik”, Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt:8, Sayı:2, Manisa, s:55-68.
  • Leblebici Kacur, L. (2008). “Yeşil Pazarlama ve Kayseri’deki İşletmeler Üzerine Bir Uygulama”, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Doktora Tezi, Kayseri.
  • Oğuz, Ş. (2009). “Sosyal Sorumsuzluk Projeleri”, Sabah Gazetesi (03.03.2009). http://www.sabah.com.tr/yazarlar/oguz/2009/03/03/sosyal_sorumsuzluk_projeleri, (Erişim Tarihi: 03.04.2017).
  • Sandberg, K. (2002). Kicking the tires of corporate reputation. Harvard Management Communication Letter, 5: 3–4.
  • Schnietz, K.E. and Epstein, M.J. (2005). Exploring the financial value of a reputation for corporate social responsibility during a crisis, Corporate Reputation Review, 7 (4):327– 345.
  • Şimşek, Ş., Çelik, A. ve Akgemci, T. (2014). “Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış”, Eğitim Yayınevi, 8.Baskı, Konya.
  • UN Global Compact, (2009). “The Ten Principles”, www.unglobalcompact.org
  • Uysal, O. U. (2006). “Yeşil Ürünlerde Konumlandırma İle İlgili Bir Uygulama”, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı Üretim Yönetimi ve Pazarlama Ana Bilim Dalı, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • www.repututaionmanagement.com, (2017). https://www.reputationmanagement.com/blog/what-corporate-social-responsibility-can-do-for-your-reputation/ Erişim Tarihi, 15.06.2017.
There are 21 citations in total.

Details

Subjects Business Administration
Journal Section Research Article
Authors

Yunus Yılmaz

Publication Date July 13, 2017
Submission Date July 13, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Yılmaz, Y. (2017). SOCIAL RESPONSIBILITY AS AN INDICATOR OF REPUTATION IN ENTERPRISES. International Journal of Management and Administration, 1(1), 18-23. https://doi.org/10.29064/ijma.328137

Dergide aşağıdaki alanların kapsamına giren nitelikli çalışmalar yayımlanabilir;

İşletme, İktisat, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Maliye, Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi, Ekonometri, Yönetim Bilişim Sistemleri, Eğitim Yönetimi, Sağlık Yönetimi, Turizm Yönetimi, Havacılık Yönetimi, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi, Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi, Enerji Yönetimi, Lojistik Yönetimi, Çevre Yönetimi, Medya ve İletişim Yönetimi, Afet Yönetimi, Multidisipliner Yönetim ve Ekonomi Çalışmaları.

 IJMA is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.