While global increase of the trade volume brings out the importance of Maritime Transport, it also increases the load volume and the competetion over the terminals. The terminals, as a connection point between the sea and the continent, provides highly complex services. Due to the increased load volume, functionality of the ports might hinder, or even stop completely. It is easily seen that the terminals that embraces the concept of digitalization which entered our lives with Industry 4.0, rewarded with more success in the field of competetion and an increase of their service quality. Therefore it is very crucial for the ports to keep up with the updates of the modern day technology. Terminal managers’ point of view and expectations from this concept of "digitalization" are also very important for ports to adopt and apply these technologies to their daily lives. In this study, the phenomenology model was used as a qualitative research method and the semi-structured interview technique was used as the data collection technique. The middle and senior managers of the currently-functioning ports in Turkey was participated to this research, the data that is obtained from these participants were transfered to NVivo 12 program and analysed by using content analysis and descriptive analysis methods. At the end of the research it was concluded that, even though they approach digitalization cautiously due to the concerns such as cost and difficulty in the adaptation process, vast majority of the managers of ports thought that the adequate technological development in terminals was not achieved yet and the digitalization was needed in the operation processes in the terminals. Terminals that want to continue their activities more effectively and maintain their competitiveness in the field of developing technology have been advised to closely follow the new technologies used in the terminals by receiving professional support from experts or organizations.
Dünya ticaret hacminde yaşanan artış, beraberinde denizyolu taşımacılığının önemini ve denizyolu taşımacılığının önemli halkalarından biri olan limanlarda ki rekabeti ve yük hacmini de arttırmaktadır. Kara ve deniz arasında bağlantı noktası olan limanlarda birçok komplike hizmet verilmektedir. Limanlarda verilen hizmetler artan bu yük hacminden dolayı zaman zaman aksamakta, hatta bazen tamamen durmaktadır. Sanayi 4.0 ile birlikte hayatımıza giren dijitalleşme kavramını benimseyen ve teknolojideki bu gelişmeleri iş süreçlerine entegre eden limanların, hizmet kalitelerinde artış ve artan rekabette üstünlük sağladığı görülmektedir. Dolayısıyla limanların gelişen teknolojiye ayak uydurması kritik bir öneme sahiptir. Limanların bu teknolojileri benimsemesinde liman yöneticilerinin “Dijitalleşme” kavramına olan bakış açısı ve beklentileri de önemlidir. Bu kapsamda çalışmanın amacı, liman yöneticilerinin dijitalleşme kavramına olan bakış açılarını ve beklentilerini belirlemektir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim modeli ve veri toplama tekniği olarak da yapılandırılmış mülakat tekniği kullanılmıştır. Türkiye’de faaliyet gösteren limanların orta ve üst düzey yöneticileri araştırmanın katılımcıları olup bu katılımcılardan elde edilen veriler, NVivo 12 yazılımına aktarılarak içerik analizi ve betimsel analiz teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, liman yöneticilerinin büyük çoğunluğunun, limanlarda teknolojik olarak yeterli gelişme sağlanamadığını ve limanlarda operasyon süreçlerinde dijitalleşmeye ihtiyaç duyulduğunu düşündüklerine fakat dijitalleşme sürecinde operasyonel beklentileri olduğu gibi maliyet ve adaptasyonda zorluk gibi endişeleri de bulunduğundan dolayı dijitalleşmeye temkinli yaklaştıkları sonucuna ulaşılmıştır. Faaliyetlerine daha etkin bir şekilde devam etmek, gelişen teknoloji içinde rekabetçiliğini sürdürmek isteyen limanlara, uzman kişiler veya kuruluşlar tarafından profesyonel destek alarak limanlarda kullanılan yeni teknolojileri yakından takip etmeleri önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 25, 2021 |
Submission Date | January 31, 2021 |
Acceptance Date | February 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 9 |
Dergide aşağıdaki alanların kapsamına giren nitelikli çalışmalar yayımlanabilir;
İşletme, İktisat, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Maliye, Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi, Ekonometri, Yönetim Bilişim Sistemleri, Eğitim Yönetimi, Sağlık Yönetimi, Turizm Yönetimi, Havacılık Yönetimi, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi, Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi, Enerji Yönetimi, Lojistik Yönetimi, Çevre Yönetimi, Medya ve İletişim Yönetimi, Afet Yönetimi, Multidisipliner Yönetim ve Ekonomi Çalışmaları.
IJMA is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.