This study aims to reveal the effects of demographical factors and brand associations on university satisfaction of the students thought to be the most effective internal customer groups in conveying university image. The population comprises of 1922 students including freshmen and seniors studying at the faculty of economics and business administration of the subject university. In the research, 389 participants were reached via quota sampling method, and multiple linear regression analysis was applied. In conclusion, the brand associations including academicians characteristics, physical features, intangible factors including benefits and university image were found to be effective variables on university satisfaction
Bu çalışmada demografik faktörlerin ve marka çağrışım unsurlarının, üniversite imajını iletmede en etkili iç müşteri grubu olduğu düşünülen öğrencilerin üniversite memnuniyeti üzerindeki etkilerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Ana kütleyi, söz konusu üniversitenin İ.İ.B.F.’nde dördüncü ve birinci sınıfta okumakta olan 1922 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada kota örnekleme yöntemiyle 389 katılımcı belirlenmiş ve çoklu doğrusal regresyon tekniği kullanılmıştır. Sonuç olarak, akademisyenlerin özellikleri ve fiziksel özellikler gibi marka çağrışım unsurları ile fayda ve üniversite imajı gibi soyut faktörler, üniversite memnuniyeti üzerinde etkili değişkenler olarak bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |