Developments in information and communication technologies affect banks significantly. Banks operating in the financial services sector are largely depend on technological adaptation to provide best and high quality services in an increasingly competitive environment. Banks have started offering services over the internet for various purposes such as gaining new customer, ensuring continuity of customer, time and cost savings and creating a competitive advantage. The spread of internet banking has led to major changes in the banking sector in a short time. In this study, it is aimed to determine the most appropriate internet branches of the bank for existing or potential customers. For this purpose internet branches of the banks are evaluated by the method of fuzzy MOORA according to determined the criteria set. As a result of analysis, internet branches of the banks covered in the study are ranked according to the values achieved by the method of fuzzy MOORE and the results are discussed
Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler bankaları önemli ölçüde etkilemektedir. Finansal hizmet sektöründe faaliyet gösteren bankaların artan rekabet karşısında iyi ve kaliteli hizmet sunmaları büyük ölçüde teknolojik adaptasyona bağlı olmaktadır. Bankalar yeni müşteriler kazanmak, müşteri sürekliliğini sağlamak, zaman ve maliyet tasarrufu sağlamak, rekabet avantajı yaratma gibi amaçlarla hizmetlerini internet ortamına taşımışlardır. İnternet bankacılığının yaygınlaşması kısa zamanda bankacılık sektöründe önemli değişmelere yol açmıştır. Bu çalışmada bankaların internet şubelerinin belirlenen kriterlere göre bulanık MOORA yöntemi ile değerlendirilerek, mevcut veya potansiyel müşteriler açısından en uygun internet şubesinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada sonucunda analiz kapsamına alınan bankların internet şubeleri bulanık MOORA yöntemiyle ulaşılan değerlere göre sıralanmış ve sonuçlar tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 |