The companies have directed their new marketing efforts upon the children who have played much more role in the family. A steadily increase in of the level of affect of children on their parents for the purchasing decisions has caused an increase on the practices oriented to attract attentions of children,especially on the TV advertisements. This research has been subjected to the measurement of the perception of TV advertisement movies which belongs to a household good that not deal with the gifted children diversifiying frowm the other children at some points directly and the impressionability levels of them. For that purpose, a focus group discussion has been made with the 8 gifted children who has been selected through some prestudies, and content analysis has been performed on the answers of them. At the result of the research, the views of the children regarding with the advertisements have been discussed. The children have perceived the theoretical informations about advertisement in a right way, however, they have criticised the advertisement practices
Muhasebe alanında son yıllarda birçok düzenleme ortaya çıkmıştır. Bunlar; uluslararası muhasebe ve denetim standartları, Türk Muhasebe Standartları TMS , Yeni TTK düzenlemeleridir. Bu düzenlemelerin karmaşıklığı ve sıklığı gün geçtikçe mükellef beklentilerini etkileyerek bağımsız muhasebecilerin iş yükünü artırmaktadır. Bu çalışmada; mükellef işletmenin sağlayacağı iç muhasebe sistemi varlığı, işletme büyüklüğü, işletme ünü unsurlarının ve davranışlarının muhasebecinin geliri ve hizmet performansı üzerinde etkisini ölçmeye yönelik bir model geliştirilmiştir. Araştırma sonunda, işletme iç kontrol sisteminin, muhasebeciye sağlanan gelirin, ününün ve büyüklüğünün muhasebeci hizmet performansını olumlu yönde artırdığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 |