The concept of burnout syndrome was used, for the first time, in USA in the seventies to express the occupational depression of the officials working at customer relationships. Bank officials like other workers at any other sector may have problems, desperations, difficulties in their lives. The factors that influence the efficiency of bank officials are their burnout level which include emotional exhaustion, depersonalization, personal accomplishment feeling. As a result, statistical differences were found in operating limits, number of employees and bank for MBI
Tükenmişlik, ilk olarak 1970’li yıllarda Amerika’da, müşteri hizmetlerinde çalışan insanların yaşadığı mesleki bunalımı ifade etmek için kullanılmıştır. Banka çalışanları da her alanda kendini hissettiren sıkıntılar, problemler ve zorluklarla dolu bir yaşamla karşı karşıyadır. Banka çalışanlarının verimini, sağlığını ve psikolojisini etkileyen etmenler: duygusal tükenme, duyarsızlaşma, kişisel başarısızlık hissi olarak tanımlanan tükenmişlik düzeyleridir. Sonuç olarak MBI’da faaliyet sınırları, çalışan sayıları ve bankaların alt boyutlarında farklılıklar bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 |