İnsanlık tarihinde yeni bir teknolojik devrime tanık olduğumuz bugünler, daha önce
deneyimlenmemiş derin bir değişimi refere etmektedir. Bu bağlamda yükseköğrenimdeki bireylerin mesleki
bilgilerini artırmaya yönelik eğitim altyapı yatırımları, bir yandan işgücü piyasasının niteliğini artırmayı
amaçlarken diğer yandan da bireylerin kariyer gelecekleri açısından katkı sağlamayı hedeflemektedir.
Bu araştırmanın amacı, eğitim altyapı projesi olan RATEM’in, öğrencilerin kariyer gelecekleri açısından
etkililiğinin tespitini içermektedir. Proje kapsamında uygulamalara katılan öğrencilerin oluşturduğu
uygulama grubu kariyer gelecekleri ile ilgili uyumluluk, iyimserlik ve bilgi düzeyleri çerçevesinde kontrol
grubu ile karşılaştırılmıştır. Ölçümlemede, her iki gruba da “Kariyer Geleceği Ölçeği” uygulanmıştır.
Araştırma sonucunda, uygulama grubu öğrencilerinin, kariyer iyimserliği faktörü açısından kontrol grubu
öğrencilerine göre daha yüksek düzeyde olduğu; kariyer geleceği ve iş piyasası bilgisi açısından sorular
bazında farklılıklar görülmesine rağmen faktörler bazında istatistiki manada anlamlı bir farklılığın
oluşmadığı bulgularına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 13, 2020 |
Submission Date | February 6, 2020 |
Acceptance Date | June 21, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |