Kişilik, davranışları belirleyen önemli etkenlerden biridir. Tüketiciler için de marka
tercihi aşamasında belirleyici özelliğe sahiptir. Araştırmada, tüketicilerin sergiledikleri
kişilik özellikleri ile marka değiştirme davranışları arasındaki ilişki incelenmiştir. Marka
değiştirme davranışı ile en yüksek korelasyona sahip kişilik özelliği, gelişime (deneyime)
açıklıktır. Özdenetim ile marka değiştirme davranışı arasında bir ilişki tespit edilememiştir.
Marka değiştirme davranışı üzerinde en fazla etkili olan kişilik alt boyutu gelişime açıklık iken
özdenetimin bir etkisi olmadığı görülmektedir. Gelişime açık olan kişilerin sürekli yeni şeyler
deneme merakı, marka tercihinde de kendini göstermektedir. Bununla birlikte özdenetim sahibi
kişilerin özgüvenli, azimli ve davranışlarında kararlı olmaları, daha az marka değiştirmelerine
neden olmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 10, 2020 |
Submission Date | October 16, 2018 |
Acceptance Date | October 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 16 Issue: 1 |